השכן המסנן

מזבלה

מאת: רותם ירושלמיחבר מתוק מדבש, אנטי-סוציאלי ופסיכולוג בפוטנציה.

placeholder for flash movie

זה כבר שנים שכל מי שמתגורר בעיר מגלה מדי בוקר כמויות אסטרונומיות של עלוני פרסומת בתיבת הדואר שלו העמוסה לעייפה גם כך בחשבונות חשמל, מים וארנונה. תופעה נלוזה ולא ירוקה בעליל זו מאלצת אותנו, החיים באוטוסטראדת האינפורמציה, לעלעל בעלונים המציקים הללו ולברור מביניהם את הדואר האמיתי תוך כדי התגנבות זבל חדש למוחותינו (הספוגים גם כך באינספור פריטים חסרי תוחלת). ובכן בבניין שלנו הבעיה באה על פתרונה!

התשובה למטרד הופיעה בצורת שכן מבוגר וחביב המשכים, כמו כל יתר בני דורו, עם הנץ החמה על מנת לצאת להליכת בוקר בתל אביב המעופשת. באחד השחרים הבחנתי בו בעודו חולף על פני הכניסה לבנין, התמהמהתי לרגע על מנת לברך אותו לשלום ובטרם הספיקותי להוציא הגה מפי ראיתיו שולף באלגנטיות את כל עלוני הפרסומות מכל התיבות ומשליך אותם כלאחר כבוד לסל האשפה (שאף הוא תוצר לוואי של אותו זבל פרסומי – מושא הפוסט) המונח למרגלותיהן.

ובכן, כאן אני דורש להכריז קבל עם ומזבלה: תודה-תודה-תודה לך שכן קשיש ושימושי על שאתה פוטר אותנו מהעלעול חסר התוחלת בהודעות נרגשות על האינסטלטור הכי ישר במדינה\הפיצה הכי טובה בעיר\הזוג התמידי שמחפש דירה להשכרה באזור זה\סמבוסק שאין עליו בכל התקווה\ארוחה עסקית ב 39.99, ועוד מריעין בישין דומים.

ברגע של תובנה גאונית הבהיר בעבורנו גיא, המתגורר בקומת הגג, את הגדרת תפקידו של השכן המסנן: הוא האנטי-ספאם של הבניין.
זהו אמנם לא אנטי-ספאם בעל אלגוריתם סינון מתוחכם (הוא פשוט זורק הכל), הוא פועל לאט ולפעמים, בבקרים קרים במיוחד, הוא אפילו נתקע. אבל מה אתם מצפים מאנטי-ספאם מודל 34 שהתהלך על הכדור שלנו עוד לפני שביל גייטס היה בתכנון?

[techtags:רותם ירושלמי, ספאם, דואר זבל, שכן שימושי, אנטי ספאם, דיוור ישיר, פח זבל]

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

9 תגובות לפוסט

9 תגובות

  1. מערכת המזבלה קיבלה לאחרונה תלונות על תיבות דואר צרפתיות שמכילות פליירים בעברית. מאחר ואני מתייחס לתלונות אלה בכובד ראש, הוספתי פלייר צרפתי.

    על הדרך שיניתי גם את הפח.

  2. 1. אתה יכול לחפש בבתי אבות באיזור מגוריך.
    2. נראה לי שזו תיבה צרפתית, מה שמעלה שאלה חדשה- איך נכנסו אליה מודעות על הרזייה בעברית?!?!?!?!

  3. אכן אנטי-ספאם מקורי ושימושי ביותר.

    1. האם יש גרסה/דרייברים לבתים צמודי-קרקע?
    2. למה על התיבה הצהובה כתוב POSTES? או שהאנגלית שלי ממש ברצפה, או שזה POST/MAIL ביוונית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים