נתק – התנתקות מהירה מספקי שירות

מזבלה

עד כה, בכדי לסיים את התקשרותנו עם אחת מחברות התקשורת: כבלים, לוויין, טלפון קווי, טלפון סלולרי, שיחות לחו"ל או ספקית אינטרנט, נדרשנו לעבור מסכת עינויים לא קלה הכוללת המתנה ארוכה על הקו, שיחות עם נציגים והמתנה לנציגי "שימור לקוחות" שניסו לשדל אותו שלא להתנתק או מדוע עליו להשאר. אלא, שבשנת 2008 התקבל תיקון לחוק הגנת הצרכן המאפשר לנתק את הצרכן, על פי בקשתו, בתוך שלושה ימים מיום קבלת הודעת ביטול; הודעת הביטול היא הודעה שניתן למסור בעל-פה או בכתב, אלא שחברות התקשורת התעקשו לא לקבלה בעל-פה כיוון שהנציגים "לא היו מוסמכים" לקבל את ההודעה, וביקשו שההודעה תשלח בכתב: בפקס או בדואר רשום. כמובן שלאזרח הקטן הממוצע אין פקס, וכך נוצרה בעיה: האזרח היה צריך להתאמץ, להדפיס את הדף, להגיע לסניף של הדואר ולשלוח את ההודעה בפקס או דואר רשום.

נתק
נתק

לכן, כדי להתגבר על הבעיה הזו, החליטו שלושה יזמים להשיק את אתר "נתק" (קליק לביקור). אתר נתק מאפשר לאזרח הקטן לבחור מהם שירותי התקשורת שהוא מעוניין להתנתק מהם, למלא את פרטיו האישיים ולאשר שהאתר ישלח בשמו את הודעת הביטול, בפקס, לחברות התקשורת. באמצעות אתר נתק אפשר להתנתק, בקלות, מכל אחת מחברות התקשורת הגדולות בישראל ולחסוך את הזמן, כאב הראש והטרטור. מאחורי אתר נתק עומדים נתנאל וכשטיין, מפתח אינטרנט, יהונתן קלינגר, עורך דין העוסק בתחום דיני המידע ויזם נוסף, שמעוניין להוותר אנונימי ומהווה את הגב הפיננסי של המיזם. לעת עתה, האתר גובה תשלום סמלי של שקל חדש אחד על כל משלוח פקס, לכיסוי הוצאותיו, אשר נגבה באמצעות הודעת אס.אמ.אס.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

4 תגובות לפוסט

4 תגובות

  1. אני חושבת שזה אתר מצוין. אמנם ניתן לשלוח את הפקס או המייל לבד, אבל לא כולם יודעים לנסח מכתב בצורה משפטית "מבהילה", והעלות עבור השירות הינה נמוכה – שקל אחד (וזה יוצא הרבה יותר זול כשנציגי השירות רודפים אחריהם ולא אתם סופגים חשבון פלאפון של עוד 50 דקות המתנה על הקו).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים