Flogos פרסום עם הראש בעננים

מזבלה

מאת: אלון ניר, שהיה גבר גבר עד שהתראיין למגזין "את".

מה לא נאמר על הקושי של מפרסמים להשיג קצת תשומת לב לחברה בעולם שבו צרכנים מפוצצים במודעות מכל עבר, ונהיו כבר אדישים לפרסומות מסביבם? מפרסמים נמצאים במירוץ תמידי לחדש, להיות ראשונים, בשביל לתפוס את העין והעניין של הצרכנים. נדמה לנו שהכל כבר נעשה אבל חברה קטנה בשם FLogos (קיצור של Flying Logos) מקבלת נקודות על מקוריות.

איך זה עובד?
Flogo הוא למעשה סוג של ענן מלאכותי, שעשוי מתרכובת סבונית עם גזים קלים מהאויר כמו הליום. "תותחים" שהורכבו עליהם שבלונות משחררים את העננים האלו לאויר. לדעתי מדובר בלא-יותר מגימיק חביב, מכיוון שהפלוגו סובל מכמה חסרונות משמעותיים.

קודם כל, הצורה שאפשר ליצור היא בסיסית מאוד. הסרטון הנ"ל מציג את הלוגו הפשוט של מיקי מאוס (שלושה מעגלים), ודוגמאות אחרות שנוצרו כוללות כוכב, צלב, והלוגו של נייקי. אי אפשר ליצור משהו מורכב (שלא לדבר על טקסט) ולכן במקסימום אפשר לזהם את השמיים עם עוד V של נייקי.
בעיה נוספת היא גודל. פלוגואים הם בגודל של 60 ו-90 ס"מ, וכרגע מפתחים פלוגו בגודל 120 ס"מ. זאת אומרת שכבר בגבהים נמוכים הפלוגואים (אם הם שורדים) יהיו כבר לא אפקטיביים. משך החיים שלהם, בין דקות ספורות לשעה גם לא משהו שמוסיף ליעילות. מכשולים נוספים הם תנאי מזג אויר (רוחות למשל יכולות לעוות את הפלוגו), והעובדה שצריך להפגיז את השמיים עם כמה תותחים במקביל בשביל להשיג נוכחות אפקטיבית.

מצד שני, לא מצוין באתר החברה כמה עולה לייצר שבלונה, אבל אם מדובר בעלות נמוכה החברה יכולה להרוויח קצת כסף משום שההוצאה על התותחים היא חד-פעמית (רכוש קבוע) ובהנחה שבועות סבון והליום הם זולים, העלות השולית של פלוגואים היא נמוכה. אני יכול לחשוב על מספר שימושים לפלוגואים, אפילו שהם פשוטים בצורתם. תחשבו על דיסני שמפריחה את מיקי לשמיים בפארקי השעשועים שלהם ובהחלט מוסיפה לאוירה. אפשר גם לשים פלוגואים עם לוגו של נייקי למשל, באולמות כדורסל והוקי (מה שפותר את בעיית הרוח ובעיית הגודל הקטן של הפלוגו), או במגרשי כדורגל, פוטבול ובייסבול שיהיו אפקטיבים כמו צפלין פרסומי.

בשורה התחתונה: רעיון נחמד, מקורי, אבל מוגבל מדי. האם הם יוכלו לעשות כסף רציני מהתמקדות נישתית כזאת? שאלה שרק העתיד יענה עליה.

נ.ב. – הרעיון הפרסומי הזה מזכיר לי יוזמה ישנה של פיצה האט להקרין את הלוגו שלהם על הירח בעזרת לייזרים רבי עוצמה. רעיון שהם ירדו ממנו משיקולי פיזביליות.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

7 תגובות לפוסט

7 תגובות

  1. פיזביליות נשמע כמו שיקולים כבדי משקל… וחשבתי שזה אני הסקפטי.

    ובאותו עניין ביררתי לגבי ריקי פן ומסתבר שהיא אחושרמוטה אמיתית. לוקח את כל מה שאמרתי חזרה.

  2. אחלה פוסט, כתיבה משובחת. מחודדת. מהטובות שהיו פה בבלוג.

    (ואתה אומר שאני מגיב רק לפוסטים שקשורים אליי)

  3. זה הזכיר לי את הסרט המדהים של סוני עם העננים. קבלו – קליק
    הרעיון מגניב אבל הוא נורא קונספטואלי. קשה לי להאמין שהוא ממש יהווה מדיה חדשה אבל סחטיין על היצירתיות. זה יופי
    😀

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים