קמפיין זיבלוני: רותם גז is now מארק צוקרברג

rotem_guez

בחודש ספטמבר השנה איימה פייסבוק העולמית בתביעה כנגד חברת i-Share המפעילה את שירות 'לייק סטור' (הזמנת אוהדים) ובפרט רותם גז, מנכ"ל משותף בחברה, בטענה כי שירותיהם מנוגדים לתקנון הרשת החברתית ועל רותם לחסל את כל עסקיו ולמחוק את פרופיל הפייסבוק שלו. איומיה של פייסבוק נשלחו במקביל להתרחבות שירותיה של i-Share בעולם ונדרש קמפיין באזזרי שיטפל בשתי ציפורים במכה אחת; לגרום לפייסבוק לסגת מאיומיה ולקדם את השירותים הבינלאומים של Like Store. הרעיון היה מאוד פשוט ונשען על התובנה שפייסבוק בעצמה סיפקה לנו. במכתב האיום בתביעה פייסבוק טענו שרק הם, שבראשם מארק צוקרברג, רשאים למכור לייקים.

ב-7 בדצמבר שלחנו את רותם למשרד הפנים, שם הוא שינה את שמו למארק צוקרברג באופן פורמלי. אם רק מארק צוקרברג רשאי למכור לייקים – אז רותם גז הוא עכשיו מארק צוקרברג. התובנה השנייה הייתה שפייסבוק יעשו הכול בשביל להמנע מיצירת יחסי ציבור אבסורדים בהם כביכול 'פייסבוק תתבע את מארק צוקרברג'.

בלופרס מתוך הראיון של רותם גז (מארק צוקרברג) ב-103FM. סוכנות הביטוח מזבלה!!!

[audio:https://mizbala.com/_uploads/images/2011/12/mark103fm_miz.mp3|titles=103FM]

ב-14 בדצמבר, מספר שעות לפני השקת הקמפיין – אלוהי הקריאייטיב חייך לנו ופייסבוק באמצעות עורכי דינם שלחו מכתב איומים נוסף, הפעם ללא הידיעה שהם אינם מאיימים לתבוע את רותם גז, אלא את מארק צוקרברג.

הקמפיין הושק תחת הטאגליין "Will facebook sue Mark Zuckerberg" ומיד הפך לשיחת החודש בכל העולם עם למעלה מ-450,000 איזכורים ברשת בשפות שונות, עשרות אייטמים טלוויזיונים, רדיו ועיתונות. הבולטים שביניהם בפוקס ניוז, הוושינגטון פוסט, מאשבל, ניו יורק טיימס, חדשות CBS ו-NBC, חדשות שישי של ערוץ 22 ושער אחורי בסופ"ש של ידיעות אחרונות. מיליונים רבים נחשפו לקמפיין, למעלה מרבע מיליון גולשים ביקרו ועדיין מבקרים בעמוד הנחיתה וכ-40,000 גולשים נכנסו ל-Like Store, חלקם אף ביצעו רכישות. בנוסף, גולשים רבים העלו סרטוני תמיכה במארק (רותם) אשר נתפס כפרטיזן כנגד כוחות האופל של פייסבוק, הדומיין רותם גז.קום נרכש על ידי יזמים והועמד למכירה פומבית עם מחיר מבוקש של 12,000 דולר וידוע לנו על 3 אנשים נוספים בעולם שבעקבות המהלך, שינו את שמם למארק צוקרברג. האם פייסבוק תתבע את מארק צוקרברג? נחיה ונראה, שלב 2 כבר בתנור. קליק לביקור בעמוד הנחיתה של הקמפיין >>

קרדיטים
סוכנות קריאייטיב: Mizbala מנהל קריאייטיב: דורי בן ישראל טקסטים: פיטר ג'יי עיצוב אתר: חוליגנס עורך וידאו: עמינדב מנקוש פייגנבאום תכנות HTML: דניס דראיינוב

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

17 תגובות לפוסט

17 תגובות

  1. [Comment ID #84090 Will Be Quoted Here]

    לגבי "מכירת" לייקים:

    המכניזם הוא מאוד פשוט ודומה להתניות צפייה בתוכן של MAKO ועוד שמבקשים להתקין סרגל כלים בשביל לצפות באח הגדול וכו'…

    גולשים מגיעים לאתר עם תוכן ויראלי/מעניין/מסקרן כאשר בשביל לצפות בתוכן הם צריכים לעשות קודם לייק, כמו PPV או VOD רק במקום לשלם בכסף – משלמים בלייק.

  2. [Comment ID #84111 Will Be Quoted Here]

    המהלך הזה מכוער, עלוב ופתטי – מסכימה איתך ב- 100%, אבל זה שזה גורם לך להתבייש שאתה יהודי ולהבין אנטימים עושה אותך הרבה יותר עלוב ופתטי.

    האם אנגלי צריך להתבייש שהוא אנגלי ולשנוא את עצמו בגלל ג'ק המרטש?
    יש לי חדשות בשבילך: רמאים, גנבים ואנשים הרבה יותר גרועים יש בכל מקום בעולם, אבל התגובה שלך (ושל עוד אחרים לצערי) היא כנראה הדפיקות היהודית האמיתית וחבל

  3. מסוג הדברים שגורמים לי להתבייש שאני יהודי, ולהבין את האנטישמים.
    רק יהודי יכול לגנוב, לרמות, לשקר, ועוד להשוויץ בזה.
    כל העניין פאטתי ומעיד על זה שלמארק צוקרברג (האידיוט, לא המקורי) אין חיים
    הקמפיין הזה עשה כמה דברים:
    1. גרם לעוד מי שלא שונא אותנו לשנוא אותנו
    2. עשה זילות לליקים
    3. ובעתיד יגרום לילדים של הצוקרברג לחטוף מכות בהפסקות
    כל הכבוד

  4. א. זה ילדותי ולא חכם.
    ב. כן, צריך לתבוע לכל הישראלים שחיים על תכמנות של מסחר בלייקים, או ב- seo, או בכל דבר אחר שמהווה קיצור דרך של בוא נתחמן במקום באמת לעבוד, את הצורה.
    ג. אני לא מאמין שחברת פייסבוק בע"מ רשתות חברתיות אינט. אמרה, כתבה או רמזה שרק ל"מארק צוקנברג" מותר לעשות כסף מלייקים. אז 'התובנה המרכזית' ככה אתם קוראים לזה? היא די באוויר.
    ד. המהלך זכה לתגובות, (שקר כלשהו המכפיל את עצמו בסדרה הנדסית עולה עם כל היי פייב בתוך המשרד), בתכנית איזוטרית שמראה כמה הישראלים הם תחמנים וחסרי גבולות, כמעט כמו היהודון הזה צוקנברג.
    ה. תפסיקו לעוף על עצמכם, באתר שלכם שבאופן "אובייקיטיבי" מסקר קריאיטיב, לא יפה.

  5. אני חושבת שיש כאן חציית גבול מטורפת ולא ממש נורמלית בין חיים פרטיים לבין עבודה. האם בשם הקריירה הייתם עושים צעד קיצוני כל כך ומשנים את השם שלכם? זה נראה לי צעד לא ממש נורמלי. עבודה זה חשוב ואני מבינה שהבן אדם רוצה להציל את העסק שלו, אבל בואו נשים דברים בפרופורציות! לשנות את השם שלך בשביל לקבל עוד נקודות יח"צ ולקדם את הביזנס שלך, נראה לי קיצוני מדי וחוצה גבולות בין אישי לעסקי. אתה לא מקבל את הלייק שלי, גם לא בכסף.

  6. [Comment ID #84048 Will Be Quoted Here]

    Objection!

    מצטער, אבל אם מדברים על ויראליות – אין ספק שמדובר בהצלחה ללא תקדים, לפחות כאן בארץ.
    הישראלי המכוער? בעיני מי אתה רוצה למצוא חן? תראה לי קמפיין (או תרגיל יח"צ, זה לא ממש משנה) שדיברו עליו במהדורות החדשות, בכל אתרי האינטרנט ובפאקינג טיימס!!
    זה פרויקט וויראלי שיצא מכלל שליטה. וזה מה שעושה אותו כזה מוצלח.

  7. [Comment ID #84070 Will Be Quoted Here]

    אם תזדהה בשם אמיתי ותצליח לשכנע אותי שזה באמת עלוב ונואש, אני גם אזדהה בשמי האמיתי ואעזוב את המקצוע.

  8. [Comment ID #84048 Will Be Quoted Here]

    סטם שאלה,

    למה ההתאקשות לחתוב באנגלית, עם אתה לו שולת בשפה?

  9. yes the face of the ugly israeli raised again
    this is why the world fuking hate us becoase of mother fukers like this tet sell fake likes, and stealing the idea from the real network thet has work for long years to get to what it is now
    and by doing thet you just shoot your self in the leg , if there will be a trial the one thet will be crying is not the one thet dont drink his coffee in palo alto but in tel aviv

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים