לנהל תוכן ולהישאר בחיים: 6 דרכים שיעזרו לכם בניהול התוכן (פוסט אורח)

רן פינקלשטיין
רן פינקלשטיין

רן פינקלשטיין
רן פינקלשטיין
פוסט אורח מאת: רן פינקלשטיין, מנהל תוכן בחברת טינק // רוב האנשים שמדברים וכותבים על ניהול מדיה חברתית מדברים על איך למה וכמה, מציבים חוקים, קובעים נוסחאות ובעיקר עוזרים לך לשמר את הקהל בקהילה – כל זה מבורך, אבל בתור קופירייטר שהגיע לתחום ניהול התוכן אני דווקא רוצה לדבר על הצד הקריאייטיבי שבעניין. כל הכתוב למטה הוא ידע שצברתי מהניסיון האישי שלי, אלו הן פעולות שאני עושה כדי לשמר את המוח שלי על הצד הקריאייטיבי ביותר, יכול להיות שאלו דברים שיעזרו לכם לאו דווקא רק בניהול תוכן.

1. להישאר מעודכן ולהיות קשוב לפיד – כשיאיר לפיד נכנס לפוליטיקה קראתי ראיון שבו הוא מספר על סדר היום שלו, הוא אמר משהו בסגנון שהיום שלו מתחיל בקריאת כל עיתוני הבוקר כדי להיות מעודכן – קחו בחשבון שהפיד שלכם הוא עיתוני הבוקר שלכם (פרילאנסרים בשבילכם זה עיתוני צהריים). תדאגו לכך שהפיד שלכם יהיה פורה במגוון סוגי תוכן שונים ומעודכנים, עקבו אחר העמודים המדוברים ברשת, חשבו רחוק ולכל טווחי הגילאים: מסטטוסים מצייצים ועד כישלון, מגנב סטטוסים ועד החיידק – גאד דמיט אפילו אחרי אלו שעושים לכם "נודר שאני עושה לייק", אתם לא יכולים לדעת מאיפה יבוא העדכון החם הבא ואיך הוא יכול לעזור לכם בניהול התוכן.

עוד במזבלה: מגזין פורבס: שיעור בכלכלת רשת + מותו של השיווק הישן >>

2. מימים וגאגים – בואו נתחיל בזה שאומרים מים ולא מם וכשאני אומר גאג אני לא מתכוון לאותו מונח שעולה אסוציאטיבית. כולם אוהבים הומור, במיוחד שהוא מגיע בצורת תובנה חזקה. דרך מעולה ופשוטה ביותר להעביר מסר הומוריסטי היא העברתו בצורת גאג, באופן אישי אני מקפיד לעבור על 9 ו-10גאג כדי לראות איזה מים חדש נולד ואיך אוכל לקבל ממנו השראה. לא פעם ולא פעמיים השתמשתי בטכניקות שונות של גאגים על מנת להעביר מסר בקהילות שלי, אין אחד שלא יכול להתחבר לגאג טוב עם תובנה שיושבת בצורה נכונה על המותג, קחו גאג, עשו לו אדפטציה מתאימה ולכו תדעו אולי הוא יתפוס תאוצה ויגיע גם לקהל גדול יותר מהקהילה שלכם ויביא לכם קהל חדש. נסו גם להמציא מים משלכם על המותג שלכם וראו הצלחה מהי, חברי העמוד כבר ידאגו לכם לתוכן שוטף.

דוגמה לגאג הידוע "איך רואים את X ואיך X רואה אותנו" שעשיתי לבזוקה:

GAG בזוקה ג'ו
GAG בזוקה ג'ו

3. לזהות פוטנציאל – בתור מנהלי תוכן, חשוב לזהות את השיחות החמות של הרשת ולהעביר אותן גם לחברים בעמוד שלכם. דווקא פה חשוב מאוד לשמור על קירבה לקהל היעד ולהעביר את השיחות שיהיו הרלוונטיות עבורו. לעולם אל תעבירו את אותו נושא באותה צורה בדיוק, קחו את הכתבה / תמונה / משפט ועשו לו אדפטציה מתאימה לעמוד שלכם.

דוגמה שעשיתי לעמוד של אקס
דוגמה שעשיתי לעמוד של אקס

4. עקבו אחרי המותג שלכם בעולם – במידה ויש לכם מותג בין לאומי, כדאי שתעקבו אחרי העמודים שלו בעולם, זה יעזור לכם לשמור על שפה מותגית אחידה. אפשר לקחת גם השראה מהפוסטים שלהם אבל חשוב מאוד לזכור שלא כל מה שעובד שם יעבוד כאן ולהפך.

5. עקבו אחרי המתחרים שלכם – כמו בכל תחום חשוב לדעת מה המתחרים שלכם עושים, עקבו אחרי המותגים המתחרים שלכם ועשו בדיוק מה שהם לא עושים, תהיו חדשנים יותר והביאו תוכן שהם לא מצליחים לחשוב עליו.

6. אם אין לכם מה להגיד – אל תגידו. אין צורך לפרט יותר מדי, אם פספסתם יום בגאנט או שפתאום אין לכם מה להעלות, חכו למחר, הקהילה מזהה פוסט שעלה לשם העלאתו בלבד.

קו
רן פינקלשטיין הוא מנהל תוכן בחברת טינק (teenk). קליק לעבודות של רן במזבלה, קליק להוספה כחבר בפייסבוק.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

10 תגובות לפוסט

10 תגובות

  1. [Comment ID #92330 Will Be Quoted Here]

    חשבתי שאני היחידי שזיהה את ההעתקה הבוטה של Rayman-Raving Rabbits.
    כשראיתי את הפרסומת של הלוטו לראשונה- עשיתי Facepalm.
    וכמובן שרוב הציבור בארץ לא יידע שזו העתקה.

  2. לפעמים אני מרגיש כמה עלובים הקופירייטרים במדינה הזאת שלא רק שלא יודעים להעתיק קונספט כמו שצריך, אלא גם גורמים לו להיראות כ"כ פתטי עד לרמת פשע.

    ד"א 9gag tumbler redit וכו' כולם יוצאי 4chan ודומיו בתקופתו שנבנו ע"י אנשים באמת שנונים ולא וואנאביס כמו ה"יוצרים" (אף אחד כאן לא באמת מקורי) במדינה הזאת.

    דוגמא הכי קלה ופשוטה היא הכדורים המשוגעים של הלוטו, לכו תחפשו
    Rayman: raving rabbids ותבינו על מה אני מדבר כשאני אומר חוסר מקוריות.

    בזיון, ובתקווה לעשות כאן שינוי יום אחד.

  3. יופי של פוסט מר חבוב, מסכים מאוד עם ההערה האחרונה שכשאתה מתאמץ מיד עולים עלייך…

    סחתיקה תיקה

  4. סעיף 6 מאוד נכון לגביך, שאין מה להגיד שתוק.
    אתה באמת חושב שכל מה שכתבת כאן לא ידוע לכל ילד שמתחיל לנהל תוכן?
    בהצלחה לך

  5. כתוב רע, סתמי אבל הקראיטיב קנה אותי.
    הילד פשוט גאון! "עשיתי צבא" זה מבריק!
    להגיש לפסטיבל קאן!

  6. נחמד לקרוא סוף סוף תוכן מקורי בנושא ניהול מדיה חברתית מאשר כל מיני "מומחים" שמתרגמים תכנים מחו"ל. כל הכבוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים