המניפולציה העיתונאית-פוליטית של ישראל היום? ציטטו מילה במילה חלקים ממכתב ההתאבדות אך פסחו על השורה שקשורה לראש הממשלה ולשר האוצר

המניפולציה העיתונאית-פוליטית של ישראל היום
המניפולציה העיתונאית-פוליטית של ישראל היום

החינמון 'ישראל היום' מצדיק היום את כינוי הגנאי לו זכה 'ביביתון' כאשר בכתבה שפורסמה אודות המקרה המצער של משה סילמן אשר הצית את עצמו אמש במהלך ההפגנה, הושמטה השורה אודות האשמתם של ראש הממשלה ושר האוצר מצד סילמן וזאת למרות שהכתב יהודה שלזינגר ציטט מילה במילה ובסדר כרונולוגי חלקים ממכתב ההתאבדות ומסיבה כזו או אחרת בחר לדלג על השורה המדוברת.

השורה שהושמטה בפונט מודגש: "אני מאשים את מדינת ישראל [את ביבי נתניהו ושטייניץ הנבלות] על ההשפלה שהאזרחים המוחלשים עוברים יום יום…" ראוי לציין כי בהמשך הכתבה אוזכר כי סילמן האשים בין היתר גם את ראש הממשלה ושר האוצר.

המניפולציה העיתונאית-פוליטית של ישראל היום
המניפולציה העיתונאית-פוליטית של ישראל היום
אדם בשם משה סילמן הצית את עצמו לפני מספר דקות במהלך המחאה בתל אביב
אדם בשם משה סילמן הצית את עצמו לפני מספר דקות במהלך המחאה בתל אביב

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

13 תגובות לפוסט

13 תגובות

  1. לכל המנסים להצדיק את "ישראל היום" בכך שצוין בפרסום מכתב ניסיון ההתאבדות שמובאים רק קטעים: מי מביא רק קטעים, מחליט אילו קטעים לצטט ואילו לא. זכותו של הקורא להחליט בעצמו מה ראוי ומה לא ואין רשות לאף כתבלב להחליט בשבילו.

  2. [Comment ID #92092 Will Be Quoted Here]

    הכיבוש היהה כבר נפסק לולא הפרטנרים החביבים שלנו, שהשמאל הנאור, משום מה, תמיד מתעלם מהטרור וההסתה שלהם.

  3. אם להיות מדויק – ואני מניח שאתם רוצים להיות מדויקים – הכותב של הכתבה לא התיימר לצטט "מילה במילה" את המכתב, כפי שכתבתם. שימו לב, שמהציטוט שלו נשמטו כל המשפטים שיש בהם התייחסות אל בני אדם פרטיים – אל השופט שמוזכר בתחילת המכתב בשמו, וגם אל אנשים אחרים שאינם מוזכרים בשמם אבל מזוהים בדרך זו או אחרת (הגברת מרחוב הנביאים, ועוד).

    בכתבה אף כתוב במפורש "קטעים ממכתב ההתאבדות" (בכיתוב של התמונה).

    גם באתרים אחרים טרחו לטשטש את הפרטים המזהים, אף על פי שהמכתב המלא התפרסם בפייסבוק. בכתבה הזאת, במקום לטשטש, בחרו לחתוך החוצה את הקטעים האישיים, וביניהם גם את ביבי ושטייניץ. אני מסכים שיכולה להיות בזה משום הטעיה.
    אבל גם מה שעושה אתר "המזבלה" הוא משום הטעיה, כיוון שהוא לא מציין את העובדות האלה, אלא רק את העובדה שביבי ושטייניץ הושמטו – והקורא מניח (אם אינו בודק מקרוב) שרק הם הושמטו, ומניח כמובן מאליו שזה נעשה מסיבות פוליטיות.

  4. [Comment ID #92090 Will Be Quoted Here]

    מכיוון שהם לא אנשים פוליטיים וביבי ושטייניץ הנבלות כן.

  5. [Comment ID #92085 Will Be Quoted Here]
    אהה… כי 45 שנות כיבוש וימין הביאו אותנו למצב הכי טוב שאנחנו נמצאים בו הא?

  6. אם תשימו לב הוסרו מהמכתב המצולם גם השמות של מנהל ההוצאה לפועל ומנהלת התביעות בביטוח הלאומי בחיפה. הוחלט ככל הנראה שלא להציג את התקיפות האישיות והשמות הפרטיים. עד כמה שאני נהנה להתנגח בביביתון, הפעם אני חושב שהם פעלו בצורה סבירה.

  7. שמאלנים יפי נפש עלובים, לו הייתם טורחים לקרוא "ישראל היום", הייתה מגלים שמתחת לתמונה "קטעים ממכתב…", בנוסף בכתבה המלאה רשמו: "…האיש, שהזדהה במכתב בשמו וציין גם את כתובתו ואת מספר תעודת הזהות שלו. הוא האשים בין השאר את רשויות הרווחה, את הביטוח הלאומי, ואת ראש הממשלה ושר האוצר…"
    תמשיכו להאמין לשקרים של חברים שלכם…

  8. המנהיגות הרצויה פה היא סוציאל-דמוקרטית אחת שחוצה את המחנות של ימין ושמאל המדיני.
    ולמען צדק חברתי ולא-הון ושילטון המולידים חזירון עליון
    "מחאת עם" מבשרת את סוף
    השלטון הקפיטליסטי החזירי.

    *** הפגנות הזעם*****

    *ללא אלימות!!!! וללא הפרת חוק!!*

  9. It does not matter who wrote what and where.What matters is tge reality. Many people lowered their expectations to live normal middle class life…MAny people are starving and or struggling to keep afloat. Silman is only one of many..Anyone living here for many years realizes that cost of living has risen sharply even though it is not reflected in the index.

  10. פעם היה לי הטלפון שלו אבל הכול נמחק. יש מצב שלמזבלה יש מייל? מת לשאול אותו אם הוא באמת לא מתבייש ומתי כבר יזדיין לנו מהמדינה הזבל הזה שקורא לעצמו עיתונאי אבל יותר משמש כמכשף נביא שקר.

  11. עיתונאות? בישראל כמעט שלא קיים המושג.
    יש רק אנשי שלומם של:
    ידיעות – אולמרט
    ישראל היום – ביבי
    מעריב – עסקיו של דנקנר
    הארץ – שלי יחימוביץ' ושמאלה.

    יש עדיין עיתונאים רציניים כמו ברוך קרא ורינו צרור אך קולם מושתק ע"י הבן כספיתים, עימנואל רוזנים, רוני דניאלים והדן מרגליתים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים