השאלון של פופלבסקי: רוני אפלבוים

רוני אפלבוים
רוני אפלבוים
רוני אפלבוים
רוני אפלבוים

את המדור החדש פותח רוני אפלבוים, מנהל מסלול קופירייטרים של הבצפר, בית הספר לפרסום של איגוד חברות הפרסום, אשר מנהל את הקורס מיום היווסדו (לאחר הפרידה של הבצפר מתרצה גרנות ז"ל) לצידו של עופר גולן, אשר מנהלים יחדיו גם את חברת TEXTEAM – מילים שיעשו לך כסף.

תחנת רדיו אהובה בנסיעה
בין שבע לתשע בבוקר – מצחיקים אותי בטירוף שי ודרור 103, בין תשע לאחת עשרה – 88, בין אחת עשרה לשלוש – גלי צה"ל עם המילה האחרונה ויעל דן ובני ברדיו שמפתיע מחדש ברעיונות מרעננים שעוד לא היו, בין שלוש לשש 88, בין שש לשמונה 102 עם תכנית הספורט של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' שהדורסנות שלהם כובשת אותי או גלי צה"ל עם שמעון פרנס שההסתכלות הרחבה שלו על עולם המוסיקה משמחת אותי עד מאוד, משמונה ואילך גלי צה"ל וקוטנר ו-88 וג'אז אם אני ערני, ואם אני עייף מדי אז המסיבות של 99 מעוררות אותי יופי. אפילו שאני זקן.

איזה דיסקים יש אצלך באוטו
איימי וויינהאוס, מיכאל גריילסאמר, דניאל קורן, שלומי שבן, ד"ר האוס (יו לורי), ממפורד אנד סאנס.

פקק או אוטוסטרדה – מה טוב יותר למחשבות
אין לי מחשבות. יש לי דאגות וחרדות. וכל רגע טוב להן. באוטוסטרדה אני דואג שאגיע מוקדם מדי, בפקק אני דואג שאגיע מאוחר מדי, וכשאני סוף סוף מגיע שואלים אותי איפה חנית. ואז אני אומר בפעם האלף: חניתה לא באה, הגעתי לבד – ומצחיק בעיקר את עצמי. עד שיום אחד בחנות של סטימצקי בעודי בוהה בספרים נכנסה מישהי וצעקה "איפה חניתה" והמוכרת ענתה לה "היא במחסן, אני אקרא לה", וקראה לה, ואז פגשתי סוף סוף את חניתה המקורית. היה מרגש.

אם ענית פקק – ליד מי היית שמח להיתקע כשמודיעים על כביש סגור לתנועה לכל הכיוונים?
ליד המנכ"ל של ווייז.

היית מבקש ממנו/ה לפתוח חלון ומה היית אומר לו/ה?
נו??? מתי מגיעים???

תחנת דלק – מה "מתדלק" אותך?
בבוקר יום שישי אחד הגעתי לתחנת דלק. בתחנה היו מלא אנשים, כי ביום שישי בבוקר אתה אמנם ממלא דלק במאות שקלים, אבל מקבל עיתון בחינם ומרגיש שדפקת את המערכת. יצאתי מהמכונית, מתדלקת צעירה אחרי צבא הביטה בתדהמה בחולצה הירוקה שלי, במכנסיים האדומים ובנעלי הבירקנשטוק, אחת צהובה והשנייה כתומה. ואז היא צעקה: תגיד, אתה ליצן??? עניתי: לא. אז אתה הומו??? עניתי: לא. אז מה אתה??? שאלה בקול. לא עניתי. לא ידעתי מה לענות. ואולי זה מה שמתדלק אותי, החיפוש הזה. מי אני. מה אני. ובעיקר למה. למה באתי, למה אני כאן, מה התפקיד שלי, כאן.

איזה טרמפיסט/ית היית שמח להעלות לרכבך לנסיעה?
ארתור פיליפ דנט ופורד פרפקט, גיבורי מדריך הטרמפיסט לגלקסיה. הייתי רוצה לתת להם טרמפ, ובתמורה שהם יתנו לי טרמפ, גם. לגלקסיה.

גרפיטי מעניין שראית והותיר בך שאלה/חיוך
לא גרפיטי אלא שלטי רחוב אמיתיים של הקרן הקיימת בשנות השישים: "כל זקן ונער נהנים ביער".

גרפיטי שאתה היית רוצה לכתוב?
ג'ון מת, ג'ורג' מת וגם אני לא מרגיש כל כך טוב

מי מדליק לך אורות גבוהים וממה אתה מסונוור?
אני מלמד כל שבוע במכללת עמק יזרעאל, האקדמיה של הצפון. יש שם המון תלמידים ערביים. בכל פעם שהם נתקלים בי ובצורת הלבוש שלי, נדלקים להם אורות גבוהים בעיניים, אורות של תהייה, שאלה, חיוך, לגלוג, תמיהה, רחמים.

יש פנייה אחת לא נכונה בחייך? (כזאת שאתה מגדיר כטעות)
אחת???

הבהובי מצוקה – מה מטריד אותך/מהבהב לך
מטריד אותי שהכול כסף. הכול כסף. זה מבאס, זה מתסכל, זה מאכזב, אבל הכול כסף. כל הרוחניים האלה שרוצים לרפא אותי ולאמן אותי ולשפר אותי, רוצים את הכסף שלי. וכל אלה שרוצים להאכיל אותי ולהשקות אותי ולשמח אותי רוצים את הכסף שלי. וכל אלה שרוצים ללמד אותי ולהחכים אותי ולהעשיר אותי רוצים את הכסף שלי. וכל אלה שרוצים לסדר לי בת זוג ונסיעה לחו"ל ומכונית יפהפייה רוצים את הכסף שלי. וכל אלה שמציעים לי ביטוח וסלולר וכבלים ואינטרנט והתוכי והגידי וכל הקולגות שלהם, רוצים את הכסף שלי. ואריאלה ממפעל הפיס שכביכול רוצה לחלק לי כסף, היא לא ממש רוצה לחלק לי כסף. היא והחברים ששלחו אותה מה שהם בעצם רוצים זה לשתות לי את הכסף שלי. וכן הלאה.

מה הרינגטון שלך כשמצלצל הטלפון?
SWEET DREAMS של אנני לנוקס ויוריתמיקס, בביצוע ג'יימס ארתור, הזוכה החדש ב-אקס פקטור האנגלי 2012

האם יש צליל מיוחד לאנשים קרובים? אם כן מהו
Can't take my eyes off you בביצוע ג'יימס ארתור, הזוכה החדש ב-אקס פקטור האנגלי 2012

איזה צומת/מחלף פספסת והיית שמח לחזור אליו?
סיימתי לימודי תואר ראשון בספרות אבל עזבתי את ספסלי הלימודים וחזרתי לחיים הרגילים בטרם כתבתי את שתי העבודות הסמינריוניות הדרושות לקבלת התואר. ועכשיו קשה לי לחזור לשם, ואני מצטער על כך לא מעט.

תמרור אהוב במיוחד
התמרור פנייה שמאלה הוא תמרור שעושה לי טוב, כי אנשים שפונים שמאלה, עושים לי טוב. התמרור פנייה ימינה לא עושה לי טוב כי אנשים שפונים ימינה לא עושים לי טוב. לפעמים התמרור "פניית פרסה אסורה" עושה לי טוב, כי אני אוהב ללכת קדימה. לפעמים התמרור "פניית פרסה אסורה" עושה לי רע, כי אני אוהב לחזור אחורה.

חיים מאיזה פרסומת היית מעדיף לחיות? תשדיר רדיו/פרינט/ויראלי
בזמן האחרון אני שומע ברדיו קריאה די מוזרה חוזרת ונשנית "פטר את קליניק, פטר את קליניק"! ואני שואל את עצמי מי זאת הקליניק הזו, שהקול הקורא קורא כל כך בקול לפטר אותה? מה היא עשתה ובמה היא זכתה או הפסידה שככה מתייחסים אליה ואולי יצא הפסדה בשכרה והיא דווקא מרוצה שהיא הפכה להיות כל כך מפורסמת ומדוברת ואינית, זאת שצועקים עליה "פטר את קליניק פטר את קליניק". ומה שבאמת הייתי רוצה זה להיכנס לתוך העולם הזה של הפיטורים ולפטר את כל מי שמפטר ולפטר בעיקר את רעיון הפיטורים, את מוסד הפיטורים. אין יותר פיטורים, זו השאיפה שלי בחיים. פיטורים מפחידים אותי, פיטרו אותי מלא פעמים ממלא משרדי פרסום, הפיטורים הם הסיוט שלי ושל עוד מיליוני אנשים בארץ הזו שלנו, הייתי רוצה לחיות בעולם בלי פיטורים.

היית הולך לקנות את עצמך אתה כמוצר/היית הולך לסרט על עצמך?
בוודאי. נראה לי שאני יכול ללמוד הרבה מאוד ממני.

איזה קמפיין היית עושה על עצמך?
הכי טוב לכתוב

כמה רחוק אתה מהיעד או אולי הגעת ליעד?
אני כל הזמן מחשב מסלול מחדש

אולי בכלל מונית ולהפעיל מונה?
עד גיל 35 נסעתי אך ורק במוניות, כי קיבלתי רישיון נהיגה רק בגיל 35. כמעט כל נהג שאני פוגש בכביש שואל את עצמו בשלב זה או אחר מי נתן לי רישיון. אני מתגעגע לימים בהם נסעתי במוניות. גם הנהגים שבסביבתי מתגעגעים לימים בהם נסעתי במוניות. פעם העלו את מחירי הנסיעה ואחד הנהגים שאל את חבושה, הסדרן המיתולוגי של השקם, אם הוא יכול לעדכן את המונה לבד או שצריך לעשות את זה במוסך מורשה. חבושה הסדרן חשב לרגע, דומייה מתוחה השתררה ברשת, ואז הוא ענה בקול הסדרן הסמכותי והכובש שלו: אין תשובה חד משמעית, יש פנים לכאן ולכאן. וזה, בעצם, המוטו שלי לחיים.

יש לך עודף? (במשהו)
יש לי עודף משקל. כשהתגייסתי שקלתי 48 קילו, לפני חודש הייתי 87, היום אני 82. יש לי עודף דאגות ועודף חרדות ולדבריה של אשתי יש לי עודף גדול בנעלי בירקנשטוק ואולסטאר בכל הצבעים האפשריים.

קו
השאלון של פופלבסקי – מדור ראיונות חדש במזבלה של מעיין פופלבסקי. קופירייטרית ועורכת תוכן בת ככה וככה, מחפשת תשובות לכל מה שעובר לה בראש. השאלון מורכב ממספר שאלות קבועות, כאשר בכל שבוע יעלה במזבלה שאלון עם דמות מובילה אחרת בתחום הפרסום, שיווק, תקשורת ועוד. לפניות למדור הקליקו כאן.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. אחד האנשים החמים, החכמים, המוכשרים והאהובים שיצא לי העונג להכיר בקורס קופי. מרגיש שזו פריווילגיה אדירה להיות במחיצת האיש הזה. אם תפתחו אבן שושן במילה קופירייטר, צריך להיות כתוב ע"ע רוני אפלבאום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים