אתרי הצפייה הישירה עולים למתקפה – האמת מאחורי ארגון זיר"ה

cropped-logo1

בשבועות האחרונים מתנהל מאבק עיקש בין אירגון זיר"ה לאתרי הצפייה הישירה נאקו וגוזלן של אלירן גוזלן. אתריו הפופולארים של גוזלן נחסמו מספר פעמים לגישת גולשים על ידי ספקיות האינטרנט, לכאורה ועל פי טענות שעולות ברשת, בצורה בלתי חוקית ע"י זיר"ה והספקיות ובניגוד להחלטת בית המשפט.

אתריו של גוזלן אשר עלו מספר פעמים לרשת בדומיינים חדשים (Deniro.me, nako4.me, loka.me) נחסמו פעם אחר פעם ודומיין אחר דומיין לגישת הגולשים. עתה גוזלן משיק קמפיין 'האמת מאחורי ארגון זיר"ה' תחת הדומיין stop-zira.org אשר מבקש את עזרת הציבור כנגד פעילותו של הארגון, לרבות חתימה על עצומה ושילוב באנרים התומכים באג'נדה. האתר החדש מציג את הנפשות הפועלות מאחורי הקלעים באירגון זיר"ה – מוטי אמיתי, ערן פרזנטי, מעין כלב, אביטל און שחר, מיכל ריבלין ומיכל רפאלי-כדורי.

האתר אשר מתיימר לחשוף את 'האמת מאחורי ארגון זיר"ה' אינו באמת חושף מידע חדש כזה או אחר. בעשרות המיילים שהגיעו למזבלה עוד בתחילת פעילותו של הארגון עולות טענות כי יתכן ומניעיו של האירגון אינם "כשרים למהדרין". באחד מיילים שנשלח לאחרונה למזבלה בעקבות סיקור הנושא, נכתב, ואני מצטט: "שיטה ידועה בעולם התחתון היא שעבריינים לוקחים שוטרים מושחתים בשביל שיפחידו עבריינים מתחרים, עכשיו תנסו לבד להבין מדוע הזיר"ה מוריד אתרים ספציפים ופוסח על השאר".

ראוי גם לציין כי אתרי הצפייה הישירה אינם קדושים – תוכן פיראטי הוא נזק תרבותי וכלכלי, לבטח כשאתר צפייה ישירה פופולארי מרוויח כספים רבים באמצעות אפיליאציה עם אתרי איחסן וידאו, באנרים, מעברונים בתשלום וכו'.

מתוך האתר: "ארגון זיר"ה הוא גוף מסחרי הפועל כדיקטטור המחליט לאיזה אתרים הציבור הישראלי יוכל לגלוש, ולאילו לא. החלטות אלו באות מהמניעים הכלכליים של זיר"ה והגופים אותם הוא מייצג. מבלי ששמנו לב, וללא שום התראה או הודעה, זיר"ה כבר חסם גישה לעשרות אתרים. כאשר ננסה לגלוש אליהם תופיע שגיאה כאילו האתר לא קיים כלל, אך אם ננסה להכנס ממחשב בחו"ל האתר יעבוד כרגיל."

האמת מאחורי ארגון זיר"ה / צילום מסך מתוך stop-zira.org
האמת מאחורי ארגון זיר"ה / צילום מסך מתוך stop-zira.org

עוד נכתב באתר: "החסימה אינה תורמת לאף אחד, לא למשתמשים שמאבדים את החופש המידע באינטרנט, ולא לבעלי התוכן ומפיקים אשר לא מבינים שרק בזכות ה"פיראטיות" התכנים שלהם מוכרים לכל העולם ונדרשים על ידי ספקי התוכן העולמיים. ללא ההפצה ברשת, הם לא היו מוכרים את התכנים שלהם. אולם, ספקי התוכן והפדרציה לזכויות היוצרים נהנים מהחסימה ה"תורמת" הזו. והסיבה העיקרית ששני הגופים עושים על זה כסף, ספקי התוכן שמכרחים אותנו לצפות בתוכן זבל ומשעמם והזיר"ה מהתשלומים השמנים שהם מספקים להם. ומי נפגע מכל הסיפור הזה? השחקנים הישראלים, המפיקים הישראלים והציבור הישראלי, שפוגעים לו בזכויות ובחוקה בדרך פלילית."

אודות זיר"ה (מתוך ויקיפדיה): "זיר"ה (ראשי תיבות של זכויות יוצרים ברשת האינטרנט) היא התאגדות ישראלית של 11 גופי מדיה שהוקם במטרה להיאבק בהפרת זכויות יוצרים שנגרמת מהורדות פיראטיות ברשת. הארגון מייצג בין היתר את תאגידי התוכן "קשת", "רשת", "ערוץ 10", "יס", "הוט" ומפיצת הסרטים "יונייטד קינג", ומתוקצב על ידם במיליוני שקלים בשנה."

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים