פרויקט גמר // שינוי שיטת הממשל

מזבלה

פוסט אורח מאת: תום זכאי

תסכימו איתי שיש מספר דברים תמוהים במדינת ישראל: תכנית הבוקר של משה דץ, הדבר הזה שקוראים לו ליגת העל בכדורגל, מיקי בוגנים או ערוץ 1. אבל נראה שמעל כולם עומדת הפוליטיקה הישראלית. למתבונן מהצד נראה כאילו ההתנהלות וההחלטות המתקבלות ע"י העומדים בראשנו, בנושאים כמו החלטה על שיטת הבחירות, גודלו של אחוז החסימה או שיטת הממשל, אינה מתוכננת יותר מסרט של מנחם גולן, והחשיבה על ההשלכות של החלטות אלה אינה מריחקה מעבר לארוחת הערב הבאה. מוזר לומר, אבל איכשהו למדתי בפרויקט הזה הרבה יותר ממה שתכננתי, ממש בטעות. אפשר לומר שבגיל עשרים ושבע, בקורס פרסום, שנמשך אל תוך פרויקט הגמר, עברתי השלמת שיעורים באזרחות – השלמת ידע והבנה שלא נתנה לי הרבה סיבות לאופטימיות. המציאות הפולטית/חברתית בישראל היא מציאות שרובנו מקבלים בסוג של השלמה, אם מתוך חוסר ידע, מתוך חוסר אמונה שניתן באמת לשנות משהו או במקרה הפחות טוב והשכיח יותר מתוך אדישות, שבאופן כללי אופפת אותנו בשנים האחרונות (וכן, גם אותי). ואני, אני פה בשביל להזכיר לכם.

כל אחד יכול לקחת חלק (קליק לסופר סייז)
כל אחד יכול לקחת חלק (קליק לסופר סייז)
החוק הנורבגי (קליק לסופר סייז)
החוק הנורבגי (קליק לסופר סייז)
גודל הממשלה - (קליק לסופר סייז)
גודל הממשלה - (קליק לסופר סייז)
יציבות -  (קליק לסופר סייז)
יציבות - (קליק לסופר סייז)
אחוז החסימה -  (קליק לסופר סייז)
אחוז החסימה - (קליק לסופר סייז)

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

16 תגובות לפוסט

16 תגובות

  1. [Comment ID #26323 Will Be Quoted Here]

    הכל טוב ויפה (מאוד יפה, אם לומר את האמת:-) אבל שוב, מה הטעם במודעה אם היא לא מובילה לכלום? תחשוב על קמפיין "ישראל מתייבשת" של לפ"מ (ואני לא שופט אם זה היה קמפיין טוב או לא טוב) – לא היה טעם לומר לציבור הרחב "אין לנו מים. תסתדרו עם זה" ולכן הם הוסיפו את העצות הקטנות בסוף כל תשדיר כמו "להוריד את הידית הקטנה בשירותים" או "להתקלח (עם או בלי בר רפאלי) 4 דקות פחות".

    במקרה שלך מדובר בתהליך שצריך להניע, במחאה שצריך להעיר ובאש שכדאי להבעיר כדי שמשהו ישתנה.

    ואני שוב מציין – בסך הכל – אחל'ה עבודות גבר! תמשיך ככה!

  2. [Comment ID #26323 Will Be Quoted Here]

    1. בהנחה שתמיד יהיו 120 ח"כים , אתה תמיד תוסיף על הקיים בשיטת "החוק הנורבגי". לדוגמה – אהוד ברק לא היה ח"כ מטעם מפלגת העבודה בקדנציה הקודמת, אבל הוא היה שר הביטחון. האם זה הוריד את מפלס הח"כים?
    2. תשובה יפה ומנומקת נתת בעניין "אחוז החסימה". עכשיו הסתכל על המודעה ותסביר לי איך אפשר היה להבין את תשובתך אלי במודעה עצמה. אני אצטט בדיוק מה שהיית צריך לרשום: "אחוז החסימה בארץ עומד על 2 אחוז, זהו אחוז נמוך ביחס לדמוקרטיות אחרות בעולם, ששם הממוצע עומד על 4 אחוז".
    3. מה אני כאזרח קטן אמור לעשות? לשלוח מכתבים לח"כים? לא להצביע? אתה חייב לתת פיתרון כמו שאמרו קודמיי.
    וכמו שכבר ציינתי – עבודה יפה מאוד אך לא חפה מבעיות.

  3. [Comment ID #26314 Will Be Quoted Here]

    1. החוק הנורבי אומר שאם שר מתמנה לחבר כנסת או להפך, במידה וחבר כנסת/שר עזב את תפקידו, עליו להתפטר מהתפקיד הקודם כדי שלא יהיה בו זמנית בשתי עבודות, הוא לא אומר להוסיף על הקיים חבר כנסת/שר.
    2. אחוז החסימה בארץ עומד על 2 אחוז, זהו אחוז נמוך ביחס לדמוקרטיות אחרות בעולם, ששם הממוצע עומד על 4 אחוז.
    אני טוען שיש להעלות את אחוז החסימה, כי מרוב מפלגות כבר לא רואים את המדינה.
    בקשר לפתרון, אני לא בא להציע איזשהו פתרון בנוגע לשיטת הממשל, אלא להראות את הבעיות שבה ואני מטיל את האשמה אך ורק עלינו האזרחים, שאנו מודעים לרוב הבעיות, אך אדישים.
    הרי אנחנו האזרחים הם אלו שבעצם, בעלי הכוח, אנחנו מצביעים בבחירות.

  4. איזה רציניים פה כולם, רצה לעשות פרינטים. עשה פרינטים. יצא לו בנזונה, הלוואי אני הייתי חושב ויז'ואל הראשון. רק חושב, לא רץ לכנסת חס וגראס.
    אין כיוון כי אין לקוח נדמה לי, תיק עבודות לא? אבל התפירה לכל הנקודות שכן מעניינים כל גוף שיחליט להיות לקוח מעולות.

    אני, בכלל אין לי תיק, לא לדבר על עבודות. סליחה.

  5. תום, עבודה יפה מאוד לנושא חשוב ביותר. הויז'ואלים והרעיונות מצוינים, במיוחד הראשון. ובכל זאת כמה שאלות:
    1. מצד אחד אתה מתרעם על גודל הממשלה ו"בזבוז כספים רבים על חשבון משלם המסים". מצד שני אתה תומך בחוק הנורבגי, אשר יביא לנו חברי כנסת נוספים בנוסף לכמות השרים המכובדת. אתה מודע לכך שזה יעלה הרבה יותר למשלם המסים, כן?
    2. ממש לא הבנתי מה רצית להגיד במודעה של "אחוז החסימה". אתה בעד או נגד שהאחוז הנו 2% ולא 0.8%? כי מהמודעה הבנתי שאתה נגד 2%, ואז זה ממש מצחיק וסותר את המשפט "ככל שמספר המפלגות גדול, כך היציבות פוחתת" שנתת במודעה מעל, כי הרי ברור שאחוז חסימה קטן מביא יותר מפלגות קטנות שמערערות את יציבות השלטון. אשמח לתשובות.

  6. העבודות נראות טוב אבל אני לא מבין מה המטרה פה?
    אם הקורס בו השתתפת הוא קורס בפרסום אז אתה אמור לדעת שלקמפיין צריכה להיות מטרה. כדי להשיג אותה אתה חייב ליצור הנעה לפעולה, לדוגמא, לינק לאתר בו יש עוד מידע ועצומה עליה הציבור נדרש לחתום או אפילו בקשה פשוטה מהציבור לשלוח מכתבים לראש הממשלה כדי שיפעל לשנות את שיטת הממשל בישראל.

    לדעתי זה חסר בעבודות שלך בצורה בולטת במיוחד. העבודות נראות מעולה אבל אין בהן שום בשר. לחבר הסברים על שיטת הממשל הישראלית עם ויז'ואלים ישראליים – סמי- תואמים זה עדיין לא פרסום (למרות שבישראל המילה "פרסום" מקבלת הגדרות מוזרות מפעם לפעם…), אז אני מצטער אם הייתי קצת ביקורתי. תשתדל לקחת את זה למקום חיובי.

    כך או כך -סחתיין על ההשקעה בעבודות! הן באמת נראות מעולה! 😀

  7. עבודה יפה!
    עיבוד גרפי מרשים ומדויק.
    מבחינת הרעיון – חסר לי פתרון.
    זאת אומרת, הצגת את הבעיה והעברת ביקורת
    תן רעיון או כיוון לפתרון, אל תשאיר את זה באוויר.

    בסה"כ אהבתי. 🙂

  8. כנראה שלא הייתי "חותם" על חלק מהתכנים, אבל היישומים הקריאטיבים יפים מאוד.

    (למה אין שום דבר על בחירות אישיות ורוביות?)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים