10 טיפים לניהול מדיה חברתית וערוצי תוכן

sinaigez

מאת: סיני גז, מייסד-שותף בסללום מדיה גרופ

מנהלים עמוד בפייסבוק? ערוץ ביוטוב? חשבון באינסטגרם? יכול להיות שהטיפים שלפניכם יסייעו לכם לייצר אסטרטגיית תוכן טובה יותר וכזו שתסייע לכם למקד את הפעילות והעבודה שאתם משקיעים במדיה החברתית.

1. קבעו יעדים ומטרות ובחנו את התוצאות לאורך זמן – מעקב, סבלנות ואורך רוח הן מילות מפתח בניהול מדיה חברתית, בעיקר מכיוון שמדובר, בסופו של דבר, בטיפול בקהילה של אנשים, בעלי דעות, רצונות וצרכים שונים ומגוונים. בין אם מדובר בהקמת נוכחות מדיה חברתית או בהצטרפות לפעילות קיימת כדאי לגבש מראש אסטרטגיית פעולה, יעדים ודרכים אפשריות להשגתן. לאחר מכן, יש לבצע מעקב ובחינה באופן שוטף.

2. שתפו את הקהל שלכם – הקהל הוא אחד היסודות המרכזיים במדיה החברתית אם לא המרכזי שבהם, תנו לו מקום משותף – בין אם ככזה שאנו משתפים את התוכן שלו ובין אם כזה שאנו מבקשים ממנו להשתתף בפעילויות, התלבטויות והחלטות של המותג שלכם.

3. הקשיבו לקהל שלכם – לא מספיק לשתף את הקהל צריך גם להיות קשובים לו – בין אם במסרים הישירים שלו אליכם ובין אם במסרים העקיפים שלו אליכם, לעיתים, מצב בו הקהל אינו מגיב או משתתף כלל יכול להעיד על חוסר שביעות רצון או דווקא

סיני גז
סיני גז

4. תמקדו את תחומי התוכן שלכם – אל תחששו למקד את המסרים בתחומי התוכן בהם אתם עוסקים, סביר להניח שגם הגולשים שלכם מחפשים את המיקוד שאתם מספקים ואת התוכן הרלוונטי לכם ולתחום עיסוקכם.

5. העשירו את התוכן שאתם מעלים – אל תהססו לספק לגולשים שלכם תוכן עשיר. מלל, תמונה, וידאו, קישורים ועוד. ניתן להכניס אותם לסטטוס עשיר, מושך ומעניין, לעיתים יותר מטקסט קצרצר.

6. בחרו את זירות השיחה שלכם הכירו את כללי השיחה, ה'מנהגים' ואופי הזירות הללו – האם המותג שלכם מתאים יותר לטוויטר, אינסטגרם, יוטוב או פייסבוק? לכל אחת מהזירות הללו יש ייחוד או זיהוי מסוים, אם התוכן שלכם הוא בעיקרו וידאו כנראה שכדאי לכם להשקיע את עיקר המשאבים והמאמץ שלכם ביוטוב, אם עיקר התוכן שלכם הוא תמונות – כנראה שאינסטגרם צריכה להיות הזירה המשמעותית בעבורכם וכך הלאה. אל תנסו לכפות על עצמכם זירה שנחשבת 'חזקה' יותר כיוון שאתם עלולים להשתמש בה לא בהתאם לצרכים ולקהל הרלוונטים לכם. לעיתים כדאי להשקיע בזירה קטנה ורלוונטית מאשר בזירה גדולה, כללית ולא ממוקדת.

7. התאזרו בסבלנות – לבנות קהילה, לראות תוצאות, לגבש מסרים ומותג באינטרנט זה דבר שלוקח זמן. בצעו מעקב תקופתי אחר הנוכחות המקוונת שלכם על מנת לראות אילו דברים הצלחתם להשיג ואילו לא.

קראו גם: כך שינתה האינטרנט את עולם השיווק והפרסום

8. עבדו על פי לוח זמנים – זמן הוא המשאב היקר ביותר שלנו, לכן, עבודה על פי לוחות זמנים יכולה לעזור לכם להימנע מבזבוז זמן. בנוסף, לוח זמנים מסודר יכול לסייע לכם להתכונן לקראת תאריכים מסוימים (עליית קמפיין, אירועים שמתרחשים במקביל ורלוונטים לקהל שלכם ולכם ועוד) ולייצר שגרת תוכן באופן שוטף.

9. תלמדו מאחרים, קחו דוגמה ותפעלו על פי הצרכים שלכם – אל תהססו להציץ ב'דשא של השכן' בשביל לראות איך הם מנהלים את המדיה החברתית שלהם, אילו טעויות הם עושים ואילו דברים הם עושים נכון. לעיתים עדיף ללמוד מטעויות של אחרים מאשר לעשות את אותן הטעויות בעצמך. תלמדו ותיקחו דוגמה על מנת לפעול על פי הצרכים והיעדים שלכם.

קראו גם: למה הטראפיק לא נותן לכם תמונה מלאה

10. עשו שימוש נכון בכלים קיימים והתעדכנו בשינויים – רשתות חברתיות ואתרי אינטרנט מתעדכנים ומספקים לא מעט כלים על מנת למקד את הפעילות של הצרכנים שלהם ועל מנת לשפר את התוצאות שהם מעוניינים להשיג. לימוד שוטף של הכלים הקיימים, השינויים והטיפים שהם מספקים יכולים לסייע לכם להגיע לתוצאות טובות יותר באמצעות כלים טובים יותר.

סיני גז הוא מומחה בתחום הטכנולוגיה והאינטרנט. מייסד-שותף בסללום מדיה גרופ

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים