דו"ח שבועי 12-18 בנובמבר: פוליטיקה וחברה ברשתות חברתיות – שלישיית חיון-רהב-גולן שברה את האינטרנט: קבלו את השבוע שהיה במחקר ניתוח שיחות ואינטראקציות מיוחד

שלישיית הזהב של האינטרנט השבוע - רני רהב, עומרי חיון, אייל גולן
שלישיית הזהב של האינטרנט השבוע – רני רהב, עומרי חיון, אייל גולן

השבוע האחרון שבר שיאי שיחה ברשת הישראלית, כך עולה מדו"ח ניתוח שיחות ואינטראקציות מיוחד בן 6 עמודים (קובץ ב-PDF) של מוח כוורת – ארד אקיקוס ויריב טיקולסקר באמצעות מערכת Tracx (טראקס) אשר מפורסם כאן לראשונה. פרשת הזמר המפורסם והקטינה כפי שנחשפה בפורטל עומרי חיון דחקה לחלוטין את השיח הפוליטי, כלכלי וחברתי אל מחוץ לזירת השיחה המרכזית. בלוגר הרכילות עומרי חיון והזמר המפורסם אייל גולן, בגיבוי של הפה הגדול של רני רהב, שלטו ברוב השיחה ברשת עם קפיצה של אלפי אחוזים על חשבון השיח הפוליטי הדומיננטי בשיגרה.

אקיקוס וטיקולסקר מסרו כי: "שבוע כזה קורה לעתים נדירות. השיח ברשתות עבר בחדות מזיכוי ליברמן ונושאים פוליטיים/כלכליים בשבוע שעבר אל שליטה מלאה של פרשת "הזמר המפורסם". קפיצה מטאורית בנפח השיחה על אייל גולן, וגם אצל רני רהב, שהפך מיחצ"ן מצליח לדמות שסביבה קורה הסיפור. הפוליטיקאים המובילים נהנו השבוע מפחות ביקורת ושקט יחסי."

שלישיית הזהב של האינטרנט השבוע - רני רהב, עומרי חיון, אייל גולן
שלישיית הזהב של האינטרנט השבוע – רני רהב, עומרי חיון, אייל גולן

השבוע האחרון בהחלט שייך בראש ובראשונה לאדם אחד, אולי הפחות מוכר מתוך השלישיה והצעיר שביניהם שפשוט הצית את הרשת – עומרי חיון. בלוגר הרכילות הצעיר שהחליט בחוכמה או בטיפשות, למרוד בממסד ולפרסם את שמו של גולן על אף צו איסור הפרסום. בדיעבד, אולי הצעד החכם ביותר שעשה בקריירה שלו, שעתה לאחר החשיפה שודרגה למעמד אולימפוסאי.

על פי הנתונים עולה כי לצד חיון, אשר ניצחונו היח"צני מובהק וברור לכולם עוד מתחילת הפרשה, רני רהב הוא המנצח הגדול. השוואה בין השיחות בעמודים האישיים מול אלו שהתקיימו מחוץ לעמודים האישיים מעידים על כך שרני רהב פשוט יודע לעשות את העבודה הטובה ביותר בשביל הלקוחות שלו. את ההוכחה לפופולאריות של רהב, מספק לנו בין היתר ירון פרוסט, מנכ"ל רהב מדיה חברתית אשר חשף את נתוני הביצועים של עמוד הפייסבוק האישי של רהב.

לכל מי ששאל את עצמו למה רני רהב מצליח לגייס את הלקוחות הגדולים ביותר, הנה התשובה: הוא מוכן להפוך את עצמו לנושא השיחה, כדי לחסוך מהלקוחות שלו את החשיפה החזיתית לביקורת. בעבר זה קרה גם עם שרי אריסון, נוחי דנקנר ומשפחת עופר.

קישורים וקבצים: קליק לדו"ח המלא ב-PDF / קליק לביקור באתר / קליק לעמוד הפייסבוק 'מוח כוורת'.

שלישיית חיון-רהב-גולן שברה את האינטרנט
שלישיית חיון-רהב-גולן שברה את האינטרנט

כח המחץ בשיאו: TV, רשתות חברתיות ועיתונות מודפסת
הפעם הזו קיצונית יותר מאחר ומדובר בפרשה שהגיבורים בה מתחום הבידור והטלויזיה, ובשילוב רשתות חברתיות והתקשורת הכתובה – כל אלו מגבירים את רמות השיח בו זמנית בכל החזיתות.

התפלגות סך כל השיחות ברשת
התפלגות השיחות וכמות הגולשים מעידים על כוחו של רני רהב לעלות אפילו על ראש הממשלה בכוח משיכת הקהל אליו. לא רק שרני רהב מגן על לקוחות, אלא הוא עושה זאת ביצירת מהומות רשת סביב עצמו, תמיד בהקשר אקטואלי, ותמיד בהקצנה כמעט אבסורדית, כמו זו שהייתה ב"פגוש את העיתונות" בהשתתפותו, בה הוא קרא לרשויות לעצור כותבי סטטוסים שמפרים את צו איסור הפרסום.

אירועים שבועיים-פריימריס
הפריימריס במפלגת העבודה מאבדים מכוחם ברשת, כמו כל נושא אחר שאינו קשור לזמר. אך בתוך השיח על הפריימריס, הרצוג ממשיך לצמצם פערים מול יו"ר המפלגה שלי יחימוביץ'. הרצוג הכפיל את נפח השיחות בעמוד שלו, בעוד יחימוביץ' הגדילה בכאלף אינטראקציות בלבד. פריימריס קשים לניבוי, גם אם סוקרים כל מתפקד בנפרד. נפח השיחות ברשת ורמת האיזכורים באתרי החדשות כה נמוכים, עד שהשוויון בין השניים מעיד אולי יותר על חוסר עניין לציבור מאשר על מגמה כזו או אחרת בין המתפקדים.

נתוני עמוד הפייסבוק של רני רהב
נתוני עמוד הפייסבוק של רני רהב

פרוסט כתב בפייסבוק: "מותר להשוויץ קצת נכון? קבלו הצצה ללוח הסטטיסטיקות הלא פחות ממדהים של דף הפייסבוק של רני (AKA הבוס שלי), שאגב כותב את כל הטקסטים לבד ואף עונה אחד אחד לכל מי שכותב לו – ויש מאות כאלה ביום! (זה על חשבון שעות שינה). אז אלה הנתונים:

– 51,000 לייקים בעמוד ועולה באלפים כל שבוע (כשנכנסתי לתפקיד לפני שנה היו 2,000).
– 150,000 Engagement ב-7 ימים האחרונים.
– 920,000 איש ראו את הפוסטים בשבוע האחרון.
– 250,000 איש הקליקו בשבוע האחרון.
– 88,000 מדברים על זה בשבוע האחרון.

"רק לשם השוואה, בעמוד הפייסבוק של מאקו – לו כמעט 600,000 לייקים – יש רק 35,000 איש מדברים על זה, פחות מחצי. והכי מרגש, מצאנו דרך למנף את כל הבאזז הזה למעשים טובים: רני מפרסם מדי יום פוסט עזרה למישהו אחר – וזה עובד בטירוף. כשפרסם קבוצת פייסבוק למכירות קבוצתיות ("אמהות קונות ביחד"), הצטרפו לקבוצה מעל 5,000 גולשים חדשים. כשפרסם את סיפורם של שני אחים קטנים שמחפשים משפחה אומנה – עשרות פנו לעמותה והציעו את עצמם. כשאנחנו מפרסמים סיפורים כואבים על אנשים שחלו וזקוקים לתרומות, איברים להשתלה או תרומות של בגדים – מאות אנשים מצלצלים ותורמים. זו תחושה מדהימה!".

—-

CGSR היא חברת מחקר אשר מבססת את עיקר התובנות שלה על התנהגות גולשים ברשת. המוצר המרכזי הוא דוח שבועי, שמנטר וממפה את מערכת היחסים בין השלטון לאזרחים, כפי שמשתקף בראי הרשתות החברתיות. יחסים אלו משתנים משבוע לשבוע, מיום ליום ולפעמים אפילו משעה לשעה – מטרת הדוחות היא לחשוף את לקוחותינו לתמונה המשקפת בצורה הטובה ביותר את הלך הרוח שקיים ברשת, ולהציע ניתוחים שיעניקו נקודת מבט ללא פילטרים על התפלגות דעות הגולשים ברשתות החברתיות. הדוח מספק מדדים אמפירים לפעילות הגולשים ברשת לפי מגוון חיתוכים, ומציג את רמת המוערבות, האמון, ההסכמה או ההתנגדות של הגולשים לנושאים מסויימים. בנוסף, אנו מתמקדים בהשוואות שונות, כגון פעילות בעמודי הפוליטיקאים לעומת פעילות מחוץ אליהם, השוואה בין גורמים פוליטים שונים, חיתוכי פלטפורמות, הסיפורים המובילים ועוד.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים