מזבלה.קום

חשיפה: סירבתם להצעה ממאקו? יש מצב שהם יעשו לכם שיימינג לעיני מיליונים, סיפורה של חן טל נחשף

חן טל - מאקו רצו את מה שלא הצליחו לקבל
חן טל – מאקו רצו את מה שלא הצליחו לקבל

אושיית הרשת הפרובוקטיבית 'חן טל' (חנטל) פרצה לתודעה הויראלית והציבורית, במאי 2013, לאחר שסרטונים ותמונות אינטימיות שלה הופצו באפליקציית הוואטס-אפ וברשת. מקור הפצת הסרטונים, בפריצה או שמא בהחלטה אסטרטגית של טל, מעולם לא נודע, כך או כך מה שנראה בזמנו כמו חדירה לפרטיותה, הפך אותה לאחת הדמויות המדוברות באינטנט בישראל (על פי גוגל) לשנת 2013.

אפשר להתדיין רבות על הדרך שזו בחרה למיצובה, אך קשה שלא להסכים על העובדה כי חן טל אכן מיצבה את עצמה כפי שרצתה והפך ל'באזז וורד' שלטוב ולרע, אין כמעט אדם במדינה שלא נתקל בה בדרך כזו או אחרת.

בדצמבר החלה הפריצה הגדולה של חן טל לתקשורת הממוסדת, עד כה זו זכתה לבמות נרחבות בפורטל של עומרי חיון ולאיזכורים בצינור לילה, אך מה שהיה עד עכשיו נחלתם של בלוגר הבידור ואיש הצינור גיא לרר, הפך לנחלת ה-MASS MEDIA, שגילתה שאושיית הרשת שווה המון טראפיק, מה שמתורגם להמון כסף.

מזה תקופה, נדמה כי אתרי החדשות הגדולים של המדינה, קרי YNET, מאקו ואתר וואלה, הבינו כי הם הגיעו לתקרת זכוכית, מה שהוביל אותם לאימוץ 'הגישה הבלוגרית' הפחות ממסדית ולהקמת מתחמי תוכן שנויים במחלוקת באיכותם באמצעותם הם פונים לקהלים חדשים. השינוי ב-MAKO הוא אולי הניכר מבין כולם, כבר המון זמן שזה הולך על הגבול הדק בין אתר חדשות וגוף תקשורת מכובד, לאתר על טהרת הויראלים, WTF ורכילות.

חן טל - מאקו
חן טל – מאקו

ב-72 השעות האחרונות כיכבה חן טל בלא פחות מ-6 אייטמים שונים בקשת וב-MAKO בידור בעריכתו של עומר מלכה. הסיפור הגדול איתו פצחו ב-MAKO היה חשיפת סיפור הסרטן שבו לכאורה חלתה טל בצעירותה, סיפור אשר זו גוללה בבלוג האישי שלה באתר הרכילות של עומרי חיון ועתה נחשף כי הסיפור מועתק כמעט אחד לאחד מסיפור אישי של ילדה חולת לוקמיה אשר פורסם באתר של האגודה למלחמה בסרטן.

ביממה שלאחר החשיפה של MAKO, פורסמו באתר אייטם אחר אייטם, ונדמה כי במאקו ברגע אחד החליטו להכיר בחן טל כדמות ציבורית הראוייה לצרורות של סיפורים במה שנחשב לאחד מאתרי החדשות הנקראים במדינה. אך הסיבה האמיתית רחוקה שנות אור מהמציאות, כפי שעולה ממידע פנימי שהגיע למזבלה.

על פי מידע אמין ומאומת שהגיע למזבלה, עולה כי בחודשים האחרונים, נעשו צעדים רבים מצד אנשי מאקו לשכנע את חן טל לנהל בלוג אישי שבועי במאקו בידור, לאחר עשרות טלפונים וניסיונות שכנוע, במאקו אף שלפו את הקלף הכספי והציעו לחן טל סכום כסף לא מבוטל של כ-10,000 ש"ח לחודש, דהיינו, כל טור של טל יעלה למאקו כ-2,500 ש"ח, פי 8 לערך מהסכום אותו נהוג לשלם עבור טורי אורח אינטרנטים. טל, אשר עד כה ניהלה את הבלוג האישי שלה בפורטל הרכילות של עומרי חיון, סירבה להצעה המפתה.

מ-MAKO לא נמסרה תגובה רשמית לפרשה, אך מקורות שונים במערכת, סיפרו כי אכן נעשו מספר פניות לחן טל, בניסיון לשכנע אותה לעקור. רבים תהו האם 'חן טל' מדוברת ככל שתהיה, באמת ראויה ל-6 אייטמים חדשותיים מקודמים ביממה אחת, או שמא, ככה סוגרים היום חשבונות מעל בימת האינטרנט מהנצפות בישראל. את זה, אתם כבר תחליטו.

גילוי נאות: סיפור הסרטן של חן טל היה מיועד להיחשף במזבלה באוקטובר 2013, אולם הוחלט לגנוז אותו וזאת במטרה להמנע מפגיעה אישית בשמו של אדם, גם אם בחר לסלף את דבריו. חשוב לציין שבכל שנות קיומה של המזבלה, מעולם לא נכתב אייטם חשיפתי אשר נועד לפגוע בשמם הטוב של אנשים וזוהי מדיניות שתישמר כאידיאולוגיה מנחה.

חן טל - מאקו רצו את מה שלא הצליחו לקבל
חן טל – מאקו רצו את מה שלא הצליחו לקבל

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

25 תגובות לפוסט

25 תגובות

  1. [Comment ID #109094 Will Be Quoted Here]

    אתה מוזמן לבדוק את אמינותי ולשלוח לו מייל ולשאול, כך או כך עומרי לא חלק מהמזבלה.
    אם אני עושה משהו במסגרות כאלו או אחרות שבהן עומרי גם לוקח חלק זה לא הופך אותו לחלק מהמזבלה.

  2. ממש תגובה "רצינית" ממי שמתיימר להיות כתב.
    אתה אולי לא מכיר אותי אבל אני מכיר אותך ואפילו שוחחנו פעם ודווקא קיבלתי את הרושם שאתה בן אדם רציני מסתבר שלא.

    והגילוי הנאות שהאתר של עומרי חיון הוא חלק מקבוצת מזבלה

  3. [Comment ID #109068 Will Be Quoted Here]

    הקשר הישיר היחיד בין המזבלה לעומרי חיון הוא שאני ועומרי חברים. אם זה מפריע לך שאנחנו חברים, אז אתה מוזמן גם להיות חבר שלו, או חבר שלי, או חבר של שנינו, ואז נוכל להכניס גם אותך אל תוך הגילוי הנאות שאתה רוצה.

  4. גילוי נאות שצריך להיות יש קשר ישיר בין אתר מיזבלה לפורטל של עומרי חיון.
    בהצלחה לכם

  5. [Comment ID #109063 Will Be Quoted Here]

    יוסי, אם אתה בוחר לקרוא לי שקרן ורוצה להמשיך איתי את הדיון, תצטרך לעשות זאת פנים מול פנים, או בטלפון, או בפייסבוק וכו'. קשה לי להתייחס באופן רציני לדמות אנונימית שבוחרת לכנות אותי ככה.

    אני באמת פתוח לכל ביקורת, לכל כינוי שיצמידו לי וכו'. אבל בשביל לנהל איתי דו-שיח שכזה על טהרת הכינויים ומילות החיבה, תצטרך לצאת מהחשיכה, אחרת אתה סתם טרול, ואני לא מנהל דיונים עם טרולים אנונימים, אי אפשר לנצח איתם. אני מחכה לך פה > https://www.facebook.com/doribenisrael

  6. יופי לך\, בלוגר. ומה עם תשובה לגבי האענות שלי. האם העלית את האייטם שלמעלה כדי לצבור טראפיק בעצמך על חשבון חן טל, או אתה גם בלוגר וגם שקרן?

  7. [Comment ID #109060 Will Be Quoted Here]

    שוטר אינו שוטר אם אין ברשותו תעודת שוטר
    כבאי אינו כבאי אם אין ברשותו תעודת כבאי
    ועיתונאי אינו עיתונאי אם אין ברשותו תעודת עיתונאי

    ככה דברים עובדים במדינה ואם לשפוט על פי המשוואה הזו אינני עיתונאי.

    אפשר להגיד שאני בלוגר, לא מפריע לי, זה לא מוריד מערכי או משהו כזה, ההפך הוא הנכון, נדמה כי ככל שאנחנו מתקדמים בזמן, לבלוגרים ישנה יותר אתיקה ואידיאלים מלעיתונאים, יותר השפעה בקהילות שלהם מלעיתונאים ולבטח חיבור הרבה יותר אישי לפלטפורמה שלהם ולקוראים מלעיתונאים.

    עכשיו כשחושבים על זה, מי בכלל רוצה להיות עיתונאי?

    תודה על האיחולים יוסי ושבוע מהנה

  8. אתה צודק לחלוטין, אני לא מכיר לא אותך ולא את הפלטפרומה, נכנסצי ק כי שמעתי מחבר על האייטם הספציפי שמעלינו. על לפניו נראה כי מדובר באתר נישה חדשותי, המסקר את עולם הפרסום ונספחיו. אני קרוב? האם מי שכותב ועורך אתר כזה איננו עיתונאי? אם לא, מה הוא?
    ולגביי, אין לי רצון להיחשף פה, אבל האמן לי שאני עיתונאי. צנוע מאד, לא מבריק במיוחד, אבל בעל כמה הישגים ומתפרנס מהמקצוע. אשמח לפירוט אודות ה"שטויות בצרורות" שכתבתי.
    אה, ומזל טוב בן אדם! עד 100 עם בנות 20!

  9. [Comment ID #109051 Will Be Quoted Here]

    כתבת צרורות של שטויות ידידי היקר וזה רק מראה כמה אתה לא מכיר אותי או את הפלטפורמה הזאת.
    בכל מקרה אני לא עיתונאי וכנראה שגם אתה לא.

  10. גילוי נאות: אני כותב באתר מאקו . אין לי מושג אם הציעו או לא הציעו לחן טל לכתוב טור, אבל הסכומים שאתה מדבר עליהם גבוהים מאד וקשה לי להניח שהוצעו.
    ולעניין: מה שאתה כותב כאן הוא בדיחה עצובה. אם ידעת ולא פרסמת חטאת לציבור ולעצמך כעיתונאי. חן טל, לצערנו הרב, היא דמות ציבורית וגרוע מכך – מודל לחיקוי. כשהיא מרשה לעצמה להעתיק את סיפור הסרטן, זכות הציבור לדעת מכך, ואפילו חובה שיידע (ולא ניכנס לעובדה שאף גוף תקשורת טרם בדק אם בכלל היה לה סרטן בגיל 4. חסינות רפואית לא הפריעה לכתבים בהרבה במקרים אחרים).
    השאלה אם היה מקום לשישה אייטמים בנושא היא במקומה, אבל צא וראה כמה אייטמים יש על פרשיות דומות, גם בהן ללא כל התפתחות משמעותית בעלילה. מישהו אמר זמר מפורסם?
    מהאייטם שלך, דורי חביב, עולה ריח חריף של קנאה. ידעת ולא פרסמת כי אתה עיתונאי בינוני ואתה מכה על חטא. חבל.
    לגבי זליגת אתרי החדשות למחוזות אחרים, זוהי רוח התקופה והאתרים (מאקו, YNET, וואלה וכו') אינם שונים בכך מאתרים גדולים בחו"ל או ממהדורות החדשות המרכזיות בארץ, שעברו כבר מזמן לשדר כתבות כמעט בכל נושא. אני מבין שגם כאן אתה מרגיש שהם נוגסים בפת לחמך הנישתית, אבל הדרך הנכונה היא לצאת, להתמודד ולהיות טוב יותר, לא להתבכיין. במקרה הזה אתה יכול לקחת דוגמא מעומרי חיון. האייטם של השכן אומנם צהוב יותר, אך גם נצפה הרבה יותר (ה-700 אלף הפוטנציאליים שאתה מדבר עליהם באחת התגובות שלך הוא לא מספר גבוה יחסית לחיון). אם פרסמת אייטם כמו זה שלמעלה, ככל הנראה גם אתה איבדת את הבושה, ולכן אינך שונה מחיון בכלום.
    שבת שלום.

  11. לא מבין מה הבעיה? 120 אלף לשנה עבור דוגמנית ערום זה לא סכום בשמיים, זה די מקובל בענף. עד היום מאקו התייחסו לכותבים שלהם כאל זונות, עכשיו הם החליטו לגייס מהמגזר ישירות.

  12. קשת בסך הכל ניסו להפיל את עומרי חיון לכן הסיקור האובססיבי על הסיפור שעותק בפורטל של חיון.

  13. [Comment ID #109039 Will Be Quoted Here]

    צודק, עוד מעט אתאפס. בכל מקרה, מי שרוצה ללכת לדבר המפרסם וכו'… מוזמן ללכת, אני לא מחזיק פה אף אחד בכוח. מי שרוצה שקמפיינים שלו יזכו ל-5 צפיות מוזמן לשלוח לשם או לאייס או למקומות אחרים. מי שרוצה שקמפיינים שלו יזכו לחשיפה פוטנציאלית של 700,000 גולשים, שישלח למזבלה.

  14. האמת דורי,
    אתה צודק,
    באתי לכתוב אותו דבר כמו מה שציטטת.
    אבל התשובה שלך נכונה ועניינית, אף על פי שהייתי מצפה ממך לחשוף, אתה עדין אחד האתרים הטובים שיש בארץ.

    נ.ב
    מחכה לחשיפה על הילדים המעצבנים שמציפים את הפייסבוק!
    [Comment ID #109035 Will Be Quoted Here]

  15. אז אתה רוצה להתפרנס מלהיות חורימבה,
    אז אתה מפרסם את המיץ של הזבל של חנטל
    אבל יש לך "ערכים"ו- "עקרונות"
    אז אתה נמנע מלפרסם דברים שבטעות , אולי, במקרה, יהיה בהם עניין.
    אתה , דורי מכובדי, מה שנקרא : טונה ( או חסה).

    אקנח במשפט של הגורו ראובן אדלר:
    "גם זה וגם זה, זה לא זה ולא זה".

    תחליט, חמוד, מה אתה רוצה להיות.
    דווקא הייתה לך אחלה נישה ביד, דבר המפרסם היו הגירסא הסאחית שלך,
    אך ההיבריס ותאוות הבצע הפכו אותך לזונת מדיה לא החלטית.
    ואת זה אומר מישהו שאוהב אותך, דורי
    (וגברים משופמים עם אוריינות גבוהה באשר הם).

  16. [Comment ID #109033 Will Be Quoted Here]

    התאכזבת רק כי היה גילוי נאות שדיווח על כך, אחרת לעולם לא היית יודע. עכשיו תחשוב שגילוי נאות מסוג זה יש רק במזבלה ואולי באתרים בודדים נוספים אחרים, עכשיו תחשוב כמה חרא אתה צורך באתרים אחרים נטולי גילוי נאות.

  17. אני ממש לא מבינה למה לא חשפתם את הסיפור שלה. כי לקחת סיפור של ילדה קטנה לא פוגע בילדה הזו? האם הציבור לא צריך לדעת שהבחורה הזו מניפולטיבית ורעה ולא מהססת להמציא סיפורי מחלה ששייכים לילדים אחרים?
    כל הכבוד על הגילוי הנאות, אך הוא גילה מעשה לא יאות כלל. אם הייתה מתנהגת טוב, לא היה למאקו עם מה לעשות לה שיימינג, לא היה לה בכלל במה להתבייש (גם ככה בושה לא אחת מתכונותיה אבל שיהיה).

  18. חבל מאוד שידעתם על הבזיון ולא חשפתם. מי שפוגע בשם הטוב של חנטל הוא היא עצמה ולא הגוף המפרסם.
    גם לכם- בתור גוף תקשורת ציני וחתרני ככל שיהיה יש אחריות להעלות לעין הציבור מהלכים מפוקפקים.
    עכשיו הבזיון הוא כפול וכל הכתבה הזאת מנסה להוציא מהקשרה מהלך מכוער של בחורה מכוערת לא פחות.
    מה הטעם לנסות להגן על מי שמנצלת חולי סרטן לטובת יחצון מסיבות? איכס. העיקר שהצליחה להביא טראפיק לבלוג שלה.

  19. שיימינג או לא – לא ראוי בעיניך ליידע את הציבור שמדובר בבחורה שקרנית שעושה מעשים עלובים על מנת להיחשף?

    אם מאקו חשפו את סיפורה רק בגלל שהיא סירבה להם, אז הם סתם חארות.
    אבל הסיפור (השקר) הזה היה יוצא החוצה כך או אחרת .

    רק ניחוש, אם היא הייתה עוזבת את עומרי חיון אז הוא היה מפרסם את השקר שלה.

    מסקנה – עדיף לא לשקר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים