מאמר אורח: אסטרטגיה שיווקית – לתכנן את הדבר הבא

לתכנן את הדבר הבא
לתכנן את הדבר הבא

מאמר אורח מאת: נילס קרמר – מנכ"ל NIELS שיווק בגובה העיניים

לאחרונה אני עסוק למדי בעלייה הקרובה לאוויר של הדבר החדש הבא: אפליקציה חברתית שצפויה לחולל מהפכה מאוד מעניינת בהתנהלות היומיומית של רבים מאתנו. העבודה המאומצת על המיזם חידדה בי מחשבות בנוגע לחשיבות של גיבוש אסטרטגיה שיווקית כבר בתהליך התכנון עצמו.

נניח שאתם מתכננים מוצר או שירות חדש או שממש היום סיימתם לתכנן שירות וובי ו/או אפליקצית מובייל מדהים. שאפו. אבל – האם, במהלך החודשים הארוכים של עבודה ללא הפסקה, לקחתם בחשבון אסטרטגיה שיווקית עתידית? למרבה הצער, יותר מדי רעיונות מעולים נופלים רק משום שהיזמים לא הקדישו זמן ומחשבה להגדיר אסטרטגיה שיווקית למוצר או לשירות שהגה מוחם הקודח. מניסיוני, מומלץ לקחת את הזמן ולוודא שהשלבים הבאים מתקיימים:

נילס קרמר
נילס קרמר

זהו את המניעים של המשתמשים – והבינו אותם לאשורם
מה באמת יגרום למשתמשים להשתמש במוצר/שירות שלכם? האם מדובר בתמריץ כלכלי או שמא חברתי – שבמקרים מסוימים מתגלה דווקא כאפקטיבי יותר. ואולי הפונקציונאליות של האפליקציה – כלומר עצם ההקלה שהיא מביאה למשתמש – היא זו שתעשה אותה פופולרית. הנקודה היא שעליכם לתכנן את השירות או את המוצר בהתאם לתשובה על שאלה זו! חשבו על מהלך העניינים ועל הפיצ'רים וחברו אותם למניעים שבחרתם.

תעשו את זה social
הדבר הכי טוב שיכול לקרות למוצר הוא שאנשים יגיבו לו – ידרגו אותו, יפיצו אותו הלאה, בין אם בשיתוף, בלייק או בכל דרך אחרת. כדי להגיע לזה לא די בשתילת כפתור share או Like. עליכם לחשוב כיצד להעצים את החוויה של המשתמש ברשתות החברתיות. גם אם המוצר או השירות שאתם מציעים מיועד לשימוש אישי, חשבו על דרך שתגרום לאנשים לשתף בו, לדון עליו. זה יכול להיות באמצעות גיימיפיקציה, דירוג, שיתוף פעולה או פיצ'רים תחרותיים. העיקר לדואג לאינטראקציה חברתית התורמת ומעצימה את החוויה.

תגרמו להם לחזור – פשוט ואינטואיטיבי
לאחר שהשקעתם מחשבה במשיכת המשתמשים, הגיע הזמן לחשוב איך מחזירים אותם אחרי ההיכרות הראשונית. איך תגרמו להם לרצות עוד מהמוצר/שירות שלכם? תתחילו מכך שתדאגו שהאפליקציה תהיה אינטואיטיבית ופשוטה ככל האפשר, והתמקדו ב-20% מהפיצ'רים השימושיים. אתם לא רוצים נטישה בגלל תפריט עמוס מדי או לא ידידותי. תנו למוצר להיות סיפור שאינו נגמר, שתמיד יהיה לאן להתקדם מבחינת המשתמש.

אייטם אורח: אסטרטגיה שיווקית – לתכנן את הדבר הבא
אייטם אורח: אסטרטגיה שיווקית – לתכנן את הדבר הבא

תדאגו למסה קריטית
תתחילו לשווק את המוצר עוד לפני שעולה לאוויר, תאספו רשימות ארוכות ארוכות של כתובות מייל של מתעניינים. הרבה פעמים יש צורך במסה קריטית כדי לייצר את חווית המשתמש האופטימלי ואנשים לא אוהבים להגיע ראשונים למסיבה… לכן, חשוב שתדאגו לאקטיון על ההתחלה, אפילו אם תצטרכו להשיב עובדים שייצרו אקטיון באופן יזום.

שמרו את המשתמשים בעניינים – יצירת מחויבות
תוכלו למשל לעדכן בבלוג מרגע ההשקה של הגרסה הראשונה. עיון בבלוגים דומים יכול לתת רעיונות. תנו לגולשים סיבה טובה להירשם לניוזלטר ולשמור על קשר עם המוצר או עם החברה. בקשו מהם פידבק, עניינו אותם, בדרו אותם. דרך מצוינת לעשות זאת היא לרתום משתמשים להפיץ בעצמם את הבשורה – על ידי שיתוף בסיפורים מאחורי הקלעים, כולל רכילויות ואתגרים. אל תשכחו להחזיר להם טובה כאות הערכה.

כשאתם יודעים שהשקעתם מאמצים מראש בשילוב אסטרטגיה שיווקית בתוך המוצר או השירות, הציפייה לתוצאות הופכת לכיף של ממש. ואם עשיתם את זה נכון, אלו לא מאחרות לבוא. רק אל תשכחו להשקיע בעיצוב. עיצוב טוב הוא המשווק השקט. בהצלחה!

נילס קרמר הוא מנכ"ל NIELS שיווק בגובה העיניים, חברת ייעוץ וניהול שיווקי.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים