כך פייסבוק עובדת על כולנו בעיניים – תובנות אישיות של מנהל קמפיין באירופה

ארד אקיקוס
ארד אקיקוס
ארד אקיקוס
ארד אקיקוס

ארד אקיקוס, השוהה בימים אלה באירופה במסגרת עבודתו כיועץ במחלקת ניטור ומדיה החברתית של קמפיין מקומי, משתף אותנו ב-8 תובנות ומסקנות לאחר שימוש במערכת הפרסום של פייסבוק בתקציב של כמה אלפי יורו. אקיקוס מדגים כיצד פייסבוק בכוונת תחילה מבזבזת את כספי המפרסם על קהל יעד לא רלוונטי ומונעת ממנו הגעה לקהל איכותי יותר. עוד מוצג כיצד הרשת החברתית מבלפת במספר החשיפות, עובדה אשר ידועה לכולנו אך זו להכחשה מצד הרשת החברתית. פורסם במקור בפרופיל הפייסבוק של אקיקוס (קליק).

אל תפספסו: הונאת ה-get more likes של פייסבוק נחשפת

1. מערכת סטטיסטיקה מראה שבשבוע הראשון הצטרפו לעמוד מסויים 7000 איש, בשבוע השני 6000 ובשלישי עוד 7000. בעמוד עצמו יש היום 12 אלף אנשים (בדקתי, לא עשו 8000 אנלייק).

2. לפוסט מסויים היו 500 לייקים, מאה תגובות ו-150 שיתופים. מהמערכת סטטיסטיקה מתברר שבסך הכול 922 אנשים ראו אותו.

3. העליתי שתי מודעות לאותו קמפיין, עם הגבלה של 100 יורו ליום על כל הקמפיין. אחת קיבלה 8.9% CTR, והשניה 2.1%. ביום למחרת פייסבוק החליט להוציא על השניה (הפחות יעילה) 98 יורו, ועל הראשונה יורו אחד. את היורו הנותר הוא בטח לקח בשביל האנשי ממשק משתמש, כדי שסוף סוף יוכלו להעסיק כאלה בתשלום.

4. אני יכול לטרגט (לכוון את המודעות) לאנשים שאהבו את העמוד שלי, וגם לחברים שלהם, אבל לא יכול לטרגט אותן לכאלה שכבר עשו לייק על דברים דומים, או נניח לקבל פילוחים לכאלה ששיתפו פוסטים קשורים.

5. אני בטוח לא יכול לקבל ענן תגיות של מילים פופולאריות היום, או בהקשר לדברים שאני רוצה לדבר עליהם, ולטרגט את המודעות לאנשים שהשתתפו בשיחות האלה.

6. הדרך היחידה להוציא כסף בפייסבוק, שאלוהים יעזור לי, היא עדיין בבאנרים.

7. אין לי שום דרך לראות מה המודעות שלי באמת עשו. אני יכול לראות את כמות החשיפות, וגם ההקלקות, אפילו כאלה שיצרו אינטראקציות. אבל אין לי שום מושג, נניח, כמה חשיפות מעגל שני היו לי (כמה נחשפו לאינטראקציות של החברים שלהם), וכמה אינטראקציות קיבלתי שם.

8. הדרך היחידה שלי לקבל CTR יותר גבוה מ5% הייתה להוריד את המודעה אחרי כל 40 אלף חשיפות, לתת לה לנוח, ולהעלות אותה מחדש אחרי יומיים. נראה לי פייסבוק יכלו לטפל בזה בעצמם.

9. יש לי עוד ים טראומות אישיות, מניח שחלקן נובעות מפייסבוק, אבל לי נראה שאעצור כאן.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

4 תגובות לפוסט

4 תגובות

  1. זה שאתה מצפה שפייסבוק תטייב לך את הקמפיין לבד רק מראה חוסר הבנה בסיסי של כלי הפרסום הזה.
    זה לא כלי נוח, אין פה הפתעות.
    בגלל זה יש אנשים מקצועיים שיושבים כל היום על קמפיינים ומוודאים שהכסף שיוצא מנוצל בצורה חכמה ולא מבוזבז על מודעות עם CTR נמוך, או, שאלוהים יעזור לי, על קהל יעד לא מדויק.

  2. אני לא מסכים עם רוב הטענות שעלו כאן. אפשר לפרסם בפייסבוק גם במיליון דולר אבל זה לא אומר דבר על היכולות שלך כמפרסם. ברור שיש לפייסבוק תקלות בהצגת נתונים, אבל רובן מסתדרות תוך כמה שעות. לא צריך להגזים. דפים טובים מצליחים להשיג תוצאות טובות, ודפים לא טובים לא. זה העיקרון, והוא עובד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים