שני מהלכים של הדיירת הטבעונית טל גלבוע שיקחו אותה עד לגמר האח הגדול

דיירת האח הגדול - טל גלבוע
דיירת האח הגדול – טל גלבוע

אני חייבת להודות: יש משהו מעצבן בטל הטבעונית. ואני שואלת את עצמי למה, אני הרי כל כך מאמינה בדעות שלה. ואז הבנתי, היא מכעיסה דווקא מהמקום הזה. טיעוני ההגנה שלה על זכויות בעלי החיים היו אמורים לזעזע כאן מדינה שלמה, להעלות שאלות פילוסופיות של מוסר (המילה הזאת שכולם מדלגים מעליה) ובכל זאת היא לא מצליחה לגעת, דיירי הבית מתייחסים אליה כמו יתוש טורדני המזמזם באוזן. האקטיביסטית הלוחמנית שהולכת עם קעקועים חתרניים היא בסופו של דבר מתמודדת פוליטיקלי קורקט שעושה שימוש בטיעונים שטחיים של "זה לא בריא לגוף" בכל דיון על תזונה מן החי.

בטח שזה לא בריא, אבל מה כן בריא לגוף? עישון? פחמימות? סוכרים? ממתיקים מלאכותיים? בצקים? לא. ובכל זאת לא ראיתי אף אקטיביסט שיצא נגד זה או קעקע את גופו נגד סיגריות או שוקולד. אז מה זה אומר? שצריך לדייק את המסר.

דיירת האח הגדול - טל גלבוע
דיירת האח הגדול – טל גלבוע

יש שני מהלכים מרכזיים שאם טל תיישם אותם – דרכה אל הגמר תהיה מובטחת:
המהלך הראשון הוא בעצם טיעון הגנה חשוב ומרכזי שמדבר על העיוורון של כולנו. "מתי התקלקלנו" זאת השאלה שטל אמורה לשאול באופן כזה או אחר את כל אחד מדיירי הבית, ולא להסתפק בשום תשובה עד התשובה שתניח את דעתה. כי בואו נגיד את זה: עגלות משא שמובילות בהמות לבית המטבחיים לעולם לא ינועו על הכבישים בשעות הפריים-טיים. טל צריכה לתת לקהל בבית ובחוץ תסריטים שאפשר לדמיין. אימא שלוקחת את הילד שלה מהגן ורואה מולה עיניים של עגל מביטות בה, כל אחד יכול למצוא את עצמו בסיטואציה הזאת. והאימא הזאת יודעת שהעגל לא מובל לטיול השנתי שלו וגם לא לספא השכונתי.

הילד שלה אולי ישמח לגלות אותם על הכביש ויצהל מהתרגשות והתפעלות ויעשה להם פרצופים – אבל זה בדיוק מה שהופך את הסיפור ליותר עצוב. זה יותר עצוב כי בגרעין שלנו אנחנו אנשים טובים. אז מתי התקלקלנו?

היא אמורה להמשיך ולספר לנו כמה תרבות הצריכה הדורסנית מעוורת את עינינו ואנחנו עושים הכל כדי לא לשאול שאלות. בשיחות הנדנדה אמורה ללכת עד הסוף עם התפקיד שלשמו נכנסה לבית הגדול. איך זה שמעולם אף אחד מהדיירים לא ראה משאית להובלת בהמות במשך שעות היום? מדוע הובלת הפרות נעשית תמיד בחסות החשיכה? מדוע כל אחד מהדיירים יכול לספור על יד אחת (וגם זה בקושי) כמה פעמים הוא ראה הובלת לולים דחוסים עם תרנגולות מסכנות בתוכן? התשובה ברורה, כשהלילה יורד ואנחנו עוצמים עיניים קל להרדים אותנו (מוסרית).

האח הגדול
האח הגדול

המהלך השני והחשוב יותר מכל הוא חתירה למגע והפיכה לדמות שנואה בבית. יאיר (השחקן) מגדל בקר? אז כן, הוא רוצח, די למילים המכובסות. אנה מסתובבת בבית עם ג'קט מעור? אני רוצה לשמוע את טל כל מה שעובר לה בראש, אני רוצה שתגיד לאנה שהעור הזה היה פעם על חיה, והעור הזה עזר לה לשרוד חורפים קרים, והציל אותה משמש יוקדת בקיץ החם. אני רוצה שתתווך לצופים את הקושי שלה, ושתהיה נאמנה לדגל המוסרי שהיא מניפה.

לא עוד הימנעות מהיתקלויות ומעימותים. ההיפך, כל כך ההיפך! לייצר מיוזמתה אינטראקציות שינטרלו את האדישות כלפיה, להפסיק לברוח מעימותים. אם טל לא תצליח לקבע את עצמה כדמות וורבלית שמשתמשת ברטוריקה חכמה לשכנוע ההמונים היא עלולה למצוא את עצמה מחוץ לבית האח הגדול. בית האח אמור לעבור סערה רגשית ומטלטלת. דמותה לא יכולה להישאר דהויה ואנמית, אסור שזה יקרה, לא לשם כך נתכנסנו, יש לה תפקיד שהיא צריכה למלא.

באופן אישי אני חושבת שהיא לא מספיק רהוטה ולעיתים בורחת להסברים של כדור הארץ והחור באוזון במקום לספר סיפור אישי. גם המראה המאד מסוים שלה צריך להיות לה לעזר, היא צריכה לחתור ולהשיג אינטראקציות שיגרמו לה לדבר, להוציא מעצמה עוד ועוד סיפורים אישיים מהילדות, לספר על המשפחה שלה שהתפרנסה שנים מסבל של בעלי חיים. זה הרי מה שהפך אותה לאקטיביסטית בתחום זכויות בעלי החיים ואת זה הקהל בבית רוצה לשמוע.

אני צופה את הדרך שלה אל הגמר רצופה בעימותים חזיתיים. התנגשויות אידיאולוגיות. אם היא תעשה את זה נכון – יש לה סיכוי גבוה להגיע לחמישיית הגמר.

קראו גם:
>> קשת, לתשומת ליבך: נעדרי הליהוק בבית האח הגדול 6

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

12 תגובות לפוסט

12 תגובות

  1. טל טל טל את פשוט אשה דוחה ומגעילה יש לך פה ג׳ורה אני לא מבינה איך את לא מתביישת הבנות שלך שומעות אותך מזה אני מבינה שאין לך בעיה שהן גם ינבלו את הפה כמוך הביטוי״על התחת שלי ״נשמע ממך הרבה צער בעלי חיים תפסיקי אם הקלישאה הזו את מחפשת תשומת לב ותו לא את האחרונה שיכולה ללמד ערכים מהם את מתנהגת באגרסיביות והלב הרחמן לבעלי חיים לא קונה אותי בעלי חיים טורפים אחד את השני וגם בני אדם אני נגד התעללות בבעלי חיים אבל טבעונים נמאסתם אל תאכלו בשר אבל רובכם אכלתם בעבר ופתאום הפכתם ליפי נפש טל הביתה! את פשוט דוחב

  2. גברת טל. אם את רוצה להוות דוגמא אז ממש לא את הדוגמא. את אשה מאד וולגרית גסת רוח פה מטונף עם קללות בזויות שלא שומעים אותם כל כך בסביבתי ביום יום. כנראה זוהי דרך החיים שלך ואת השפה הירודה את מלמדת את משפחתך כיצד מדברים עם אנשים. יכול להיות שהמסר שלך חיובי, אולם את לא תשני את סידרי העולם בקיצור, כלל האנושות אוהבים בשר! וקשה לי להאמין שאת הדוגמא שתוכל לשנות זאת. עצתי קודם כל שני את תוכן התנהגותך שלפחות אפשר יהיה לכבד אותך ואח"כ תמשיכי הלאה. את אשה עצבנית מאד, ואולי זו הדרך שלך להוציא אגרסיות רעות מאד, מספיק להסתכל לך בעיניים ולראות רוע מטורף, חבל עליך את אשה קצת אינטלגנטית ונצלי את הפן הזה שלך לטובה. רוצה לומר לך באם היה לי משק חי ואת היית באה לעשות פרובוקציה היית מתכבדת בחבית צואה מהחיות שאת כל כך אוהבת.

  3. לכל הטיבעוניים אתם חולי נפש בצורה שאתם מציגים את עצמכם,נמשיך לאכול בשר כמו שאכלו אבות אבותינו ותאכלו אתם עשב ,דרך אגב אתם רוצחים מלפפון עגבניות ושאר ירקות,נו אז מה אם הם לא מדממות ובוכות יאללה תתקדמו כת מתוסכלת

  4. שחיטה יהודית קשרה… הממממ…
    לא נראה לי שמישהו שמבין טיפה מה הולך מעבר לסטייק והמבורגר שעטופים בניילון בתוך תבנית קלקר עם מדבקה מהודרת של פרה והעגל שלה הניזונים מדשא באחו יכול או לפחות מספיק בטוח ועשה את שיעורי הבית שלו על מנת לתת את "הביקורת" שלו

    אז לפרח תקשיב,

    שחיטה כשרה נמנת בין הפעולות הזוועתיות והסדיסטיות והמתעללות יותר שקיימות בהסטורית האדם,
    השחיטה הכשרה היא שחיטה שהגיעה עוד מימי התנ"ך שבה משספים את גרון החיה ונמשכת עד היום, שיטה שלא עברה שום תהליך התפתחותי במהלך החיים ולנוכח הטכנולוגיה.
    שלא יבינו לא נכון בעיניי כל שחיטה נחשבת לרצחנית וסדיסטית אבל השחיטה יהודית ש-90% מהמתנגדים לאורך חיים טבעוני משתמשים בה כתירוץ לקבל לגיטמציה וחופש מצפוני לאכול בשר נחשבת לשחיטה אכזרית במיוחד,
    שיסוף גרונה של החיה "כביכול" נעשה בנקודות שבה דם החיה יצא החוצה במהירות כל כך רבה שאיבוד הדם במהירות כזו כבר יעשה את עבודת המתת החיה ויחסוך ממנה כאב מיותר בתהליך ולא מדוייק ולא נכון בעליל!!!
    יותר מכך אני גם יכולה לתת עובדות קיימות על מדינות בעולם שהוציא מחוץ לחוק את השחיטה המדוברת בשם ההתעללות
    אבל בעיניי זאת רק צביעות לאור העובדה שהמוות אכן ממשיך להתקיים במדינות הללו רק בצורה יותר "מתוקנת".

    לצורך העניין פרה, חיה ששוקלת המון בלשון המעטה ונגזר עליה למות בשחיטה יהודית כשרה סובלת סבל בל יתואר מהיום שנולדה עד היום שתמות וביום שתמות היא תמות בסבל כי כשמשספים את גרונה של פרה, צריך לבצע כמה חיתוכים ולהמתין כמה דקות שבו החיה מפרפרת מכאבים עד שכל הדם שלה משפריץ החוצה כמו מפלי הניאגרה, האים זה לא סבל?

    מה הכניסו לכולכם לראש?
    שכולכם גזע אנושי נלאה?
    שהחיות כאן כדי להתעלל בהם? שהחיות כאן לטובת כלל המין האנושי?
    שהחיות כאן כדי שלעם היהודי לא יגמר האוכל?

    אני בחורה יהודיה מאמינה, אני בוחרת את אהבתי לה' בצורה שאני מאמינה בה, אני לוקחת את הדברים היפים בדת והופכת אותם לאורך חיים וכמו לכולנו גם לי יש מעידות, אכלתי בשר בחיי ועשיתי זאת לצערי הרב למשך הרבה שנים לא הייתי צריכה "כת" של טבעונית לעשות את הסוויץ' או לעבור שטיפת מוח כי בעניי יש הרבה מאוד טבעונים שכל כך כואבים את מחיר בעלי החיים שיוצאים מגדרם כדי שאנשים יבינו מה נעשה מאחורי עטיפת התבנית המנצנצת שמוכרים בסופר.

    אני באמת מזמינה את קטני האמונה ואוכלי הבשר לקבל טיפה קטנה מהים הגדול שנקרא תעשיית הבשר, פתחו יוטוב תרשמו שחיטה כשרה של פרות או מה שזה לא יהיה, "לגיבורים" שבינכם לא הספיק? תפתחו עוד סירטון, לא הספיק??? עוד סירטון!
    שבו כמו גברים יום שלם ותצפו מה עושים לחיות, חיו עם עצמכם בידיעה שאף אחד לא מסתיר אינפורמציה מכם קבלו על עצמכם את האפשרות להחליט בעצמכם אם להנות מטעמו הטעים של הסטייק ללא נקיפות מצפון או שכל ביס יזכיר לכם את מה שראיתם ומכאן יתן לכם רק את החופש פשוט להגיד, לא אני לא לוקח חלק מזה.

    מי לא ישב ואמר לעצמו העולם הזה פוגעני , דורסני ואכזרי?

    קחו את הרגעים בחיים שלכם שמישהו פגע בכם ברמות שהמשפט בנוסך "איזה רוע ללא גבולות" יצא לכם מהפה,
    קחו אכזריות כמו השואה אונס רצח רדיפת בצע ותבינו מה האדם מסוגל לעשות למין האנושי שבכל העולם, עד כמה אנשים אכזריים, קחו באמת כל מנהיג בעולם שרדף עם והתאכזר ברמות בלתי אנושיות ותחשבו על "הרוע ללא גבולות"

    דמיינו שכל האנשים שנפגעו כולל אתכם חוו את הפגיעה כשאנחנו חיים בסביבה מלאת חוקים ומתוקנת ותשימו לב כמה פגיעה למרות כל החוקים, עכשיו בהיותם גזע טהור של המין האנושי החיים חיי חוק נפגעו כל כך המון אנשים מהיכולת הבלתי נתנת לעצירה של האדם, דמיינו את הרוע שנגזר על כל בע"ח באשר הם שאין להם פה או דעה או איזשהו סעיף ממשי בחוקה או שאינן נמנות כחיה כל כך מוגנת כמו האדם.

    דמיינו שהאדם מסוגל לבצע רצח מזעזע כמו שואה על בני אדם ללא מצפון או חרטה, מה הוא מסוגל לבצע על חיות.

  5. יש מיליונרים מילירדרים כמו כל בעלי החברות הגדולות בארץ שהפכו את האדם לעבד. שוחטים אותו כל יום. מובילים אותו הסעות דחוסות כל בקר וכל ערב לעבדות. משלמים לו כך שלא בדיוק יקנה בשר איכותי. גורמים לילדים של העבדים להרגיש כמו עגלים מובלים. וגם אותם לא מובילים ביום כי מנ לעשות הם לא יכולים לקנות מכונית שתוביל אותם לא ביום ולא בלילה. ומי רואה אותם? את מי הם מענינים? אז בינתיים תעשו מלחמה למען "העגלים" האלה שותם מיליונים ירוויחו 10 מיליאד ולא 100 מיליארד תעשו מלחמות קודם למען האדם ואח"כ יהיה לנו גם מספיק זמן למלחמות אחרות. די נמאס לשמוע לא לעשן, לא לאכול בשר, פירות וירקות מרוססים, חיטה פיטרוזיליה פירות הכל לא בריא. מה כן??????????

  6. אנטגוניזם היא המטרה.
    כי אתה אמור לשאול את עצמך למה אתה מתנגד לאי פגיעה ולמה אתה בעד התעללות בבע"ח.

    אד הומינם

  7. העולם הזה ומה שבו נבראו לשמש את בני האדם בדרך טובה. בעלי החיים נבראו בשביל האדם , לא כל החיות מותרות לאכילה בשביל יהודי. השחיטה היהודית היא הדרך הטובה ביותר לחיה כך שהיא לא תסבול בככל כשהיא מתה, כל הדרכים האחרות הם גורמים צער לחיה . אז לכל הטבעונים למינהם אתם לא עוזרים בכלום בזה שאתם לא אוכלים בעלי חיים הרי חיות ממילא נהרגות בדרכים אכזריות …. רק על ידי שחיטה יהודית אפשר למנוע צער מבעלי חיים.

  8. ״אני״, המשפט האחרון שלך אומר הכל: ״עבורך, זאת עוד ארוחה. עבורן – אלה החיים עצמם״. כל כך נכון.

  9. אה, אתה לא תפסיק לאכול בשר, אבל אתה תצמצם את צריכת הבשר. כלומר, לנצל פרות (תרנגולות, כבשים וחזירים כמובן) זה בסדר גמור, אבל רק קצת, לא יותר מדי. תודה רבה, הפרות שכלואות כרגע בכלובים, שקטעו להן איברים בלי אלחוש והרדמה, שהפרידו אותן מצאצאיהן, שקעקעו עליהן מספר בעזרת ברזל מלובן בלי הרדמה, ששאבו מהן את החלב שמיועד לצאצאיהן, שהזריעו אותן, שלא נתנו לצאצאיהן לינוק מהן, ששחטו את צאצאיהן, שדחפו להן יד גסה לרקטום, שהפכו אותן 180* והכניסו אותן לתא עקידה ושיספו להן את הגרון כדי להיות הסטייק או ההמבורגר שלך בארוחת הצהריים הבאה – מודות לך מקרב לב שהחלטת לנצל אותן לצרכים שלך, אבל רק קצת, לא יותר מדי.

    "אי הבנה של הטבע האנושי"? ומה שמתרחש בתוך הרפתות זה כן קשור לטבע באיזושהי צורה? אבל, טבע הוא הצדקה או תירוץ לאכילת בשר? הרי, בטבע ישנן סיטואציות שאנו, כחברה אנושית ששואפת להיות חברה מוסרית שדואגת לחלשים, מוקיעה מתוכה, כגון: אונס, רצח וגניבה. אולי אתה שוב תתחיל עם התירוצים הרגילים של אוכלי הבשר שטוענים ש"זה הטבע", "שרשרת המזון", "אריה טורף זברה", "אני צריך חלבון", "היטלר היה צמחוני", "יהיה חסר לי B12", או שאולי אתה תפסיק עם התירוצים הנדושים ותתעמת עם המציאות הכואבת (והיא מאוד כואבת), שאולי קשה להיגמל מבשר, חלב וביצים, אך לא בלתי אפשרי (ואני אומרת את זה בתור טבעונית שמאוד אהבה בעבר גבינות וביצים ולא היה יום שלא אכלתי חביתה עם גבינה צהובה, והיום, המוצרים האלה דוחים אותי פיסית ונפשית). אדם שמבין ומפנים שחיות אינן כאן כדי לשרת את הצרכים שלו, יעשה את כל המאמצים הנדרשים כדי להיגמל מהמוצרים האלה. לצמצם את צריכת המוצרים זה נחמד בתור התחלה, אך ממש לא מספיק. לא מספיק מהר בעבור הפרות שכלואות כרגע ברפת כי אנשים רוצים לקנות את גופן ו/או את תוצרי גופן, במקום פשוט לקנות חלב סויה (או כל חלב צמחי אחר). לא מספיק מהר בעבור הפרות שזקוקות כרגע לעזרה שלך. תזכור, עבורך, זאת רק עוד ארוחה, עבורן, אלה החיים עצמם.

  10. הבעיה עם הטבעונים היא הרגשת התנשאות מעל לכלל האוכלוסיה ואי הבנה מהותית של הטבע האנושי.
    יש הרבה אנטגוניזם כלפי עליונות וחוסר הקשבה.
    מצד שני- אהבת בשר זה משהו שקשה להיגמל ממנו. יום שני ללא בשר הוא מאמץ יותר מבורך של צמצום כמויות
    התקלקלנו מול מהפכות שהפכו מזון לזמין יותר

    אני אוהב בשר ולא פסיק לאכול בזמן הקרוב
    אני יכול לחשוב על לצמצם קצת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים