המניפולציה של האח הגדול נחשפת – כך הפך רני רהב לבובה על חוט של הזכיינית קשת

bigbrother_s

בשנה האחרונה איש יחסי הציבור רני רהב עשה את כל הטעויות האפשריות. הטעות המהותית ביותר שלו החלה כאשר החליט לצאת מהעלטה אל לב הפריים טיים של הטלוויזיה בישראל ולהשתתף כשופט בתוכנית הריאלטי 'הכוכב הבא' של זכיינית ערוץ 2 קשת. רהב אשר עד כה הופיע בתקשורת 'מטעם' ועל תקן איש יחסי הציבור והדובר של כמה מהמפרסמים והחברות מהגדולים במשק, החליט ש"הגיע זמנו" לפרוץ לתודעה הציבורית, לקדם את עצמו ולהתחבב על העם, סביר כי בתקווה מוטעת כי המעבר לטלוויזיה יסייע לו להתחבב על העם ולאחר מכן לנתב את מעמדו המחודש לקידום האינטרסים של לקוחותיו.

אך עבור רהב המציאות רחוקה שנות אור מהתוכנית האסטרטגית שרקח ובמו ידיו, לפחות לדעתי האישית, החריב את "המותג" אותו בנה במשך עשרות שנים. בשנה האחרונה ומאז הטוויסט בקריירה של רהב, איבד משרד יחסי הציבור שלו לא מעט תקציבים ורהב מצא את עצמו באופן אישי, לא פעם במרכזה של סוגייה חברתית-ציבורית אשר הציגה אותו באור אפלולי במיוחד ואם תרצו, אף חשפה את פרצופו האמיתי.

קראו גם: חשיפה – כך רני רהב משפיע על גופי התקשורת הגדולים בישראל

רהב היה איש יחסי ציבור מבריק ולא משנה מה הציבור חשב עליו או מה הקולגות אמרו, לצד חוסר האמפתיה כלפיו, בשיח המסדרונות של הברנז'ה, הרבה ידעו שרהב הוא טאלנט. אבל מאז המון דברים השתנו והצטרפותו של רהב לטלוויזיה ולעולם הדיגיטלי היא הוכחה לכך שהגמל אינו רואה את דבשתו. רני רהב בחר לצאת למסע בפלטפורמות שהוא אינו שולט או בקיא בהן ויתרה מכך, הוא אינו מבין את ההשלכות של השימוש בהן והתוצאות לכך מדברות בשם עצמן.

camera_big

בפרק 11 של תוכנית הריאליטי 'האח הגדול' התקיימה משימת 'הכוכב הגדול', משימת תוכן שיווקי לקידום העונה הקרובה של 'הכוכב הבא' במסגרתה מוקי (הזמר דני ניב), אסתי גינזבורג ורני רהב נכנסו לבית האח הגדול בכדי לערוך אודישנים בשידור חי לדיירים – דורון מירן, צחי אשכנזי ומיכאל הירשמן (מיקיאגי) מול בני המשפחה שלהם.

אם אתם צופים אדוקים ונאמנים של 'האח הגדול' סביר להניח ששמתם לב לא פעם כיצד ההפקה הישראלית, אשר נאבקת ברייטינג נמוך ביחס לעונות אחרות ובכלל בעונה חלשה ביחס לקודמותיה, רומסת פעם אחר פעם את המהות של התוכנית ואת חוקי ה-Big Brother העולמי, אשר בין היתר אוסרים על קיום קשר מכל סוג בין דיירי הבית לעולם החיצוני (PDF עם תמצית החוקים). 'האח הגדול' בישראל מתוסרט ומופק על פי גחמותיה של קשת ללא שום קשר למקבילות בחו"ל.

אך לא רק 'האח הגדול' מתוסרט בהתאם לאינטרסים של הזכיינית, אלא גם ה"טאלנטים" ומנחי התוכניות שלה. בעבר הבעתי את דעתי האישית על תרבות "הבובות על חוט" אותה יצרה קשת (ראו: חי בלילה ונדב בורנשטיין), אך הפעם נראה כי העובדות תחלפנה את הדעות האישיות.

אמש, חשף הבלוגר עומרי חיון (קליק לפוסט), כי הפקת האח הגדול תימרנה את תוצאותיה של משימת 'הכוכב הגדול' והיטתה את תוצאות המשימה לטובתו של הדייר מיכאל הירשמן, אשר מוכר לרובנו כ'מיקיאגי' מלהקת נוער שוליים. לא צריך להיות חכם גדול בכדי להבין את האינטרס שמאחורי המהלך – החל משלב קיום "תחרות שירה" באח הגדול וקידום 'הכוכב הבא' ועד להטיית השופטים לטובת מיקיאגי. זוהי תוכנית אסטרטגית-שיווקית לכל דבר, אלא שהפעם לא צריך להשקיע כספים ברבים בקמפיינים שונים, פשוט עושים זאת במסגרת 'האח הגדול'.

לאחר יציאתם מבית האח הגדול, דייריו או לפחות רובם, שווים הרבה מאוד כסף לזכיינית קשת וקאמבק מוצלח של מיקיאגי או להקת נוער שוליים עם גיבוי של גוף כמו קשת, יכול בקלות להיות מתורגם למיליוני שקלים.

חיון, אשר חשף בבלוג שלו כמה הקלטות וידאו של גולשים, אשר תיעדו בשידור חי כיצד רהב מקבל הוראות מהקונטרול, המזרזות אותו ואת אסתי גינזבורג להצביע עבור מיקיאגי, זכה לתגובה נלהמת מצד רהב – אשר בחר להכחיש את הטענות ואף לצאת כנגד הבלוגר באמצעות שלל הפלטפורמות, לרבות טוויטר, פייסבוק ואינסטגרם.

רהב כתב: "גבירותיי ורבותיי ערב טוב, מישהו מפיץ שמועה על כך שכאילו מישהו בהפקת האח הגדול אמר לי איך להצביע אתמול במשימת "הכוכב הבא" בתוכנית האח הגדול. מכובדיי, לא היו דברים מעולם. ההפקה מעולם לא אמרה לי איך להצביע ולמי להצביע. לא עשו זאת בעבר ובטח שלא אתמול בתוכנית ומי שמפיץ את השמועה הזאת (מעניין מה האינטרס שלו…) עושה עוול לתוכנית שהיתה לעילא ולעילא! מאחל לכם שבת שלום וסוף שבוע טוב עם בשורות טובות."

למרות קטעי הוידאו המציגים קייס סטאדי אולטימטיבי להתערבות של ההפקה בהלך התוכנית, בחר רהב להכחיש כי ההפקה אמרה לו איך ומתי להצביע וטען כי פשוט זירזו אותו להגיע להחלטה עקב מחסור בזמן, וזאת על אף שנשארו מספר דקות לסיום ההצבעה. אולם הסרטון הבא מציג סיפור אחר לחלוטין. שניות ספורות לאחר שרהב שוחח עם הקונטרול באוזניה, באורח פלא וכמעט רובוטי, הצביעו רהב וגינזבורג בו זמנית עבור מיקיאגי.

הגולש אלעד מילך, אשר היה לאחד הראשונים ששמו לב לעניין, החליט להמחיש את הליך השיפוט ב'אח הגדול' וגם כתב: "כדאי לקרוא, אם אתם חושבים שאתם צופים בריאליטי. אז ישבנו אני וחברה שלי לראות האח הגדול (מוקלט, בכל זאת מונדיאל), ולפתע אני מבחין במשהו הזוי. הזוי? לא, נזכרתי. נזכרתי איך חיים כהן מקבל הוראות באוזניה מההפקה להכרזת הזוכה במאסטר שף, בעריכה הקיצונית וחוסא השקיפות במירוץ למיליון, חוסר השקיפות בסמסים של האח הגדול, ואת הרפש שיש לי על הטלוויזיה ה"מציאותית" בישראל כבר פלטתי לא מעט פעמים.

למזלנו, יש לנו את רני רהב, שמשרת אותנו בחוסר מודעות למצלמה ולמיקרופון שלא היה מבייש את יורם ארבל. אז הזוי אמרתי? הנה הוידאו שצילמתי מאתמול, רני רהב מקבל הוראה מדויקת מתי צריך להרים את המסך למיקיאגי. לא, מיקאגי לא צריך את האישור של רני רהב ולא של ההפקה, שהוא זמר עם רקורד היסטורי וקול יוצא דופן. מנטרות בשקל, כמו הצורך לראות את אלדד שר "ברית עולם", כי זה ינחם את עם ישראל, רוקדות על הדם העצוב של העם הזה, לא פחות מהריקוד ההמוני בעיתונות הכתובה שבה יש צורך בכותרות בומבסטיות ובצבע אדום כדי להמחיש לנו את הכאב. לא, אנחנו לא צריכים כותרות ענקיות כדי למשוך תשומת לב וכדי להבין כאב של מקרה זה או אחר. אז די לרקוד על הדם. ובקיצור, למה כלום פה לא הגון?" (מתוך דבריו של מילך).

עומרי חיון מסר למזבלה: "בוא נדבר על הקטע הזה שיש לבובות על חוט של "קשת" להאמין שהם באמת יותר טובים מאחרים ולהתעלם מהעידן החדש בו כולם יודעים מי זה ה"מישהו" הזה. בכתבה עצמה נרשם לא פעם שככה זה היה נראה. לא צוין באף חלק שזה קרה או לא קרה. רהב טוען שיש מטרה ורצון והוא צודק. בדיוק כמו כל ידיעה אחרת על כל תכנית או אדם יש מטרה לספק לגולשי האתר שלי את הסיפורים הכי טובים לפני כולם. באחת התגובות טען רהב שמה שאמרו לו באוזנייה היה להצביע כי ההצבעה עומדת להיסגר. מיותר לציין שערוץ2 עצמו שידר את הקטע ובשלב שרהב ואסתי הצביעו למיקי היה רק תחילת השיר ונותרו לשופטים עוד שלוש דקות להצביע מתוך ארבע. מוזר לא? תוסיף שאמרתי לכאורה רהב יהיה מרוצה."

קשת מסרה בתגובה: "כמו בכוכב הבא, כדי שהצופים בבית יוכלו לראות את השופט מצביע נמסר לו מהקונטרול על ידי הבמאי מתי הוא יכול להצביע. הצבעתו של השופט היא תמיד החלטתו האישית והעצמאית".

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו לא הגיבה עד למועד הפרסום. תגובתה תתעדכן באם תתקבל.

רני רהב לא הגיב עד למועד הפרסום. תגובתו תתעדכן באם תתקבל.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

8 תגובות לפוסט

8 תגובות

  1. מילא עומרי חיון – שלא מבין מהחיים שלו, וכמות הידיעות השגויות באתר שלו מתחרה רק בכמות הידיעות המופרכות שם. אבל ממכם במזבלה החזקתי יותר.

    זה לא שקשת קדושים או משהו, אבל בחייכם, אנשים שטיפה מבינים טלוויזיה –

    איך יראו את השופטים מצביעים אם לא ינתבו אליהם את המצלמות, ואם הבמאי או העורך לא יגידו להם באוזנייה "תצביעו עכשיו! עכשיו!".

    זה אלף בית של טלוויזיה.

    מפה ועד "אומרים לשופטים איך להצביע" המרחק גדול.

    אומרים להם מתי להצביע, לא איך.

    לא כל דבר זה קונספירציה!

  2. היתכן כי רני רהב מגיב פה תחת השמות אורי צציק, עידו ו-ט?

  3. זה ממש קשקוש, מיקיאגי הוא היחידי ששר טוב. הוא זמר מעולה וחייב לעשות קאמבק. בסרטון נראה שהורו להם להזדרז בהצבעה ולא למי להצביע.

  4. מסכים עם עידו, לא יותר מספקולציה שמתאימה לבלוג חסר ביסוס כמו של עומרי חיון
    אבל לא מתאים לאתר מכובד כמו המזבלה !
    ברור שאמרו לו מתי להצביע, אבל זה ממש לא אומר שאמרו לו מה להצביע
    כל מי שראה פרק אחד בכוכב הבא גם יודע שרהע רהב מצביע בעד גם לעורב אם הוא שר בעברית
    נפלתם זבלונים, נפלתם בפח (תרתי משמע) של עמרי חיון

  5. תעשו לי טובה. זה באמת נראה לכם מוזר שאומרים לרני מתי להצביע? הרי הבמאי רוצה להיות עם המצלמה עליו כשהוא עושה את התנועה האדיוטיות הזאת של ההצבעה שלו. זה מעין קטע של התוכנית והם לא רוצים שהוא יצביע כשהמצלמה עסוקה במקום אחר.

    דמיינו לכם את הסיטואציה הבאה: הבמאי חושב לעצמו "זה זמן טוב בשיר להצבעת שופט" מכוון את המצלמה לרהב ואומור לו באוזן "תצביע עכשיו". בסטנדרט רני היה מצביע מידית, אבל הוא לא שמע טוב באוזניה אז הוא הרים את היד לסדר אותה ושאל "מה?" ואחרי שחזרו על ההוראה הוא הנהן בראש והצביע.

    באמת שאין לי בעיה עם זה שהבמאים מתזמנים את הצבעות השופטים. אם וכאשר תהיה לכם או למישהו אחר הוכחה שאמרו להם גם מה להצביע, זה כבר פחות אתי. אבל לארגן תזמון הצבעה זה ממש לא פשע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים