לחשוב מחוץ לטמפלט: תבניות – לא מה שחשבתם

תבניות - לא מה שחשבתם
תבניות – לא מה שחשבתם
יוגב בועז
יוגב בועז

סיפרו לנו שקריאייטיב זה לחשוב מחוץ לקופסה, אבל לא לימדו אותנו ששיווק יצירתי לעסקים קטנים עובד בטמפלטים. אז מדוע עבודה עם תבניות היא הדבר הכי טוב שקרה לאנשים שאוהבים לשבור אותן?

פוסט אורח מאת: יוגב בועז (קליק לאתר).

מה נחה?
אומרים שיש לזה טעם של מנה חמה. מספרים שזה חומר נוגד יצירתיות, מרכלים שזה להיות כמו כולם. אבל… רגע! אף אחד לא מדבר על זה ששיטת התבניות (טמפלטים) היא זו שמפריחה את עולם השיווק באינטרנט ומאפשרת לכל עסק קטן לבצע קמפיין של ממש. כשהקשיים הטכניים נרדמים והקמת אתר, פרטי מיתוג, סרטי תדמית ומוצר, אנימציה ועוד הופכות פשוטות יותר, ליצירתיות יש הזדמנות להתעורר ולצאת לשווקים חדשים.

יש לך עסק עם עסק קטן
בואו נדבר רגע על העסקים הקטנים. עסק קטן ואיכותי הוא בעצם עסק גדול שטרם זכה למספיק חשיפה לאור שמש. מיתוג עסק קטן לעומת מיתוג עסק גדול? זה אותו התהליך. אותן מתודות, אותם הכלים. בעצם, הכל זהה דבר חוץ מ… הפרטים הגדולים. מה אומרים הפרטים הגדולים? פערי התקציבים, המדיות הרלוונטיות, יכולת ההכלה של הלקוח ועוד. וכאן בדיוק מצוי האתגר של משווקי העסקים הקטנים: איך הופכים צמיד פלסטיק פשוט לתכשיט זהב אמיתי. לאט לאט זה נהיה אפשרי.

תפנית? תבנית.
כולם מכירים אתרי תבניות: אתרי וורדפרס, וויקס* וכו'. מה זה בעצם? זו נסיעה ברוורס. אתה קונה את האתר והוא כבר מוכן. יש לו מבנה, יש בו תמונות, כותרות, סרטונים, טקסטים לוגו – הכל. עכשיו מה שנשאר לעשות זה רק להחליף את המרכיבים בחומרים שלך ולהישאר עם המסגרת שהוכנה מראש.

תבניות - לא מה שחשבתם
תבניות – לא מה שחשבתם

נשמע לא יצירתי? באמת כך. זה לא יצירתי. ככה לא לימדו אותנו שבונים קונספט. מה שכן יצירתי זה שילוב הכוחות שאפשר לעשות בעולם שמציע לך אתרים, פרטי מיתוג, סרטונים, אנימציה ומה לא – כמעט מוכן ובזול. מי שידע לעשות את הבחירות, ההתאמות וההצלבות הנכונות בשוק התבניות – יוכל להציג קמפיינים ראויים עבור עסקים קטנים וזאת, במינימום משאבים. עבודה עם חומרים קנויים מספקת קרקע רחבה לפעולה למוחות מבריקים שרוצים להפוך עסק קטן למותג. לא, זה אף פעם לא יצא מושלם כמו עבודה שנתפרה במיוחד על ידי אנשי מקצוע במיוחד עבור הפרוייקט. לא, עם העבודות האלו לא מגיעים לתחרויות קריאייטיב נוצצות, לא, זה לא יהיה חתום לגמרי על ידיכם, אבל כן, זה יכול להיות טוב מאוד וזול. כן, עבור בעלי העסקים הקטנים-בינוניים זו בשורה של ממש.

לוותר על מקוריות זה מקורי
זה אף פעם לא מרגיש נוח לדעת שבתבנית שהוכנה עבור חדר הכושר שאתה מפרסם, מישהו אחר, במקום אחר, משתמש גם הוא. זה אפילו די מציק. זה מרגיש כאילו מישהו אחר ישן בפיג'ימה שלך. מצד שני, זה במקומות אחרים בעולם יש חדרי כושר עם אתר, לוגו, או דמות מותג דומה – כנראה שזה לא ישפיע על מחזור העסקים של הלקוח שלך שישמח להעלות מסת שריר באמצעות שיווק חכם וחסכוני. כמה מילים על אסטרטגיה: עיצוב טמפלט מוכן מראש לא יבטא אסטרטגיה חדה ומקורית, אלא לרוב את יבטא הערכים הבנאליים ביותר לתחום או סתם בנאליה שיווקית מוכרת. עבור עסקים קטנים ולעיתים לוקאליים זה לאו דווקא חסרון. אבל יש גם יותר מזה. מי שיחפש טוב גם ימצא טוב. הבטחה.

רעיון. עבודה.
כוחו של רעיון רק גדל כשהתהליכים הבסיסיים הופכים פשוטים. פחות שעות מתכנת, פחות שעות עורך וידאו, וכן, גם פחות שעות מעצב (למען הסר ספק: עבודה עם טמפלטים עדיין מצריכה שימוש בכל בעלי המקצוע, אך פחות) . מהנקודה הזו כאן כבר אפשר לעשות פרסום חכם קד"מ יפה ועוד. ועד משהו, גם הלקוח רוכש יותר אמון במי שהעניק לו עבודה טובה. הוא ייתן לכם את הקרדיט עליה ביודעו שזו לא לגמרי היצירה שלכם. וכאן בדיוק המעגל נסגר: גניבת קרדיט, זה בדיוק מה שעושים ואוהבים במשרדי הפרסום של המותגים הגדולים, לא?

הכותב עוסק בשיווק עסקים קטנים ובינוניים – יוגב קופירייטינג ומיתוג ברשת (קליק לאתר).

*קישור ref של המזבלה

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים