חשיפה: חברת WallStream של דה טיים נכנסה לפירוק והשאירה אחריה חובות לספקים ולגולשים

מתוך עמוד הפייסבוק של וולסטרים שנמחק
מתוך עמוד הפייסבוק של וולסטרים שנמחק
דה טיים - וולסטרים
דה טיים – וולסטרים

חברת וולסטרים (WallStream) אשר שילמה לגולשים תמורת שיתוף תכנים בפייסבוק ומכרה לפני שנתיים 30% ממניותיה תמורת 2 מיליון ש"ח למאיץ הסטארטאפים THE TIME של אילן שילוח, יו"ר קבוצת מקאן אריקסון ישראל, נכנסה לפירוק לאחר שמודל התגמול נחסם ע"י מדיניות השיתוף החדשה של הרשת החברתית. החובות לגולשים והספקים נאמדים בעשרות אלפי שקלים.

רק לפני שנתיים משרד הפרסום THE WALL צעד בגאון עם פלטפורמת וול-סטרים שלו המעניקה לגולשים תגמול כספי תמורת שיתוף תכנים מסחריים – עסקה שהיטיבה עם כל הצדדים וגלגלה לפתחו של THE WALL שהוקם על ידי רון שדה, עידו ברקן וניסן לרידו את חממת הסטארטאפים של אילן שילוח – THE TIME אשר רכשה 30% תמורת 2 מיליון שקלים ומאוחר יותר דיללה את החזקתה ל-15%.

כמעט בין לילה – החלטה של פייסבוק שהקשיחה את מדיניות השימוש של גורמים מסחריים בפלטפורמה שלה – הובילה את המשרד שנותר בידיו של שדה ו-THE TIME (שהפכה לבעלת המניות העיקרית לאחר שלרידו וברקן פרשו) – לפירוק בפיקוח בית משפט, כשהוא מותיר מאחוריו עשרות גולשים ("וולרים" לפי הגדרת המשרד) ומספר ספקים עם חובות שלא שולמו, כולל טענות מצד אתר וואלה – לו היה שת"פ עם THE WALL. עם זאת, יש לציין כי מדובר בסכומים נמוכים למדי הנאמדים בעשרות אלפי שקלים אותם החברה מתחייבת לשלם בהקדם על פי הוראת בית משפט.

אנשי THE TIME - אילן שילוח משמאל. צילום מתוך אתר החברה
אנשי THE TIME – אילן שילוח משמאל. צילום מתוך אתר החברה

סיום דרכו של המשרד לפני מספר חודשים הוביל את ה"וולרים" – אותם גולשים משתפי תכנים שעשו זאת עבור כסף והטבות שוות כסף לפריקת זעמם בעמוד הפייסבוק של הפלטפורמה שם דרשו לדעת מתי ישולם להם עבור פעילותם. את הבשורה המרה קיבלו ה"וולרים" בהודעת פייסבוק מטעם החברה בה נכתב: "חברים יקרים, עקב מדיניות השיתוף החדשה של פייסבוק נכפה עלינו להפסיק לעבוד במתכונת הנוכחית. עקב כך החברה תעבור בחודשים הקרובים שינויים ארגוניים ולכן החל מהשבוע תפסיק להפיץ קמפיינים בתשלום. עמכם הסליחה. וולרים אשר צברו תגמולים יפוצו במהלך החודש הקרוב, בברכה, צוות וולסטרים".

מתוך עמוד הפייסבוק של וולסטרים שנמחק
מתוך עמוד הפייסבוק של וולסטרים שנמחק

למרות הכוונות הטובות וההצהרות הרשמיות – הכסף לא שולם ל"וולרים" בחודש שלאחר מכן בעקבות כניסת החברה לפירוק ותחילתו של ההליך המשפטי בליווי המפרק שמונה לה. על פי בדיקת המזבלה ואייס, הנושא יידון בבית המשפט בחודש דצמבר הקרוב, אז גם ייקבע הסדר התשלומים מול הגולשים והספקים. מאוחר יותר גם הוסר עמוד הפייסבוק של וולסטרים מהאוויר.

עניין נוסף שנותר בסימן שאלה נוגע לשת"פ שבין משרד הפרסום ואתר וואלה. ל"וולרים" – הגולשים שפעלו בחסות וול-סטרים/THE WALL ניתנה האפשרות להמיר את התגמול הכספי שצברו בקופוני קנייה בוואלה שופס וחלק גדול מהם אכן מימש זאת בהתאם להסכם המסחרי בין האתר ומשרד הפרסום. עם פירוקה של החברה המשיכו הגולשים להמיר את התגמול הכספי שצברו בקופונים של וואלה שופס, אך כעת ללא כיסוי.

תלונות גולשים - איפה הכסף?
תלונות גולשים – איפה הכסף?

בוואלה טוענים כי "אכן היה לנו הסכם עם וולסטרים שהם משלמים לנו עבור קופונים שניתן למקדמים שלהם. הקופונים חולקו אך וולסטרים לא שילם עליהם. סמנכ'ל הכספים שלנו, ניסה להגיע עם וולסטרים להסדר שישלמו אך הם סירבו, ולכן נגרעו יתרת הקופונים שהייתה להם באתר אצלנו". בוואלה הסבירו כי הגולשים שהספיקו לנצל את הקופונים הרוויחו למרות שהם (וואלה) לא קיבלו את כספם מוול-סטרים. לדברי וואלה "מאיר (סמנכ"ל הכספים) ביקש להפנות את מי שפונה אלינו, לוולסטרים, שכן הם לא עמדו בהתחייבותיהם והתלונות מופנות אליהם".

מנגד, בסביבת וול-סטרים/THE WALL נטען כי בין הצדדים – וואלה ומשרד הפרסום – נחתם בתחילת השת"פ חוזה שמבהיר כי וואלה לא תחלק ל"וולרים" קופונים שלא שולם עליהם מראש על ידי וול-סטרים – מודל שאכן עבד כך במשך תקופת הפעילות הסדירה כשהקופונים נרכשו מראש על ידי וול סטרים. בסביבת משרד הפרסום טוענים כי וואלה, על פי החוזה, לא היתה אמורה לספק לגולשים קופונים לפני שבדקה עם וול סטרים האם מסגרת האשראי מאפשרת זאת.

למזבלה ולאתר אייס נודע כי נכון להיום, החובות של משרד הפרסום לגולשים ולספקים נאמדים בעשרות אלפי שקלים. היקף הגולשים נאמד בכ-30 איש ומספר הספקים עומד על כ-3 כאשר החוב הגבוה עומד על כ-4,000 שקלים – לא סכום שבעלי המשרד – חברת THE TIME שבבעלותו של אילן שילוח יתקשו לשלם.

תגובת רון שדה, מבעלי משרד הפרסום THE WALL: "בעלי המניות דואגים ועושים הכל, על מנת שבשנה הקלנדרית הזאת כל הכספים עד השקל האחרון ישולמו לוולרים ולספקים".

על אף פניות מרובות של המזבלה לחברת דה טיים, החברה בחרה שלא להגיב.

לאחר פרסום הכתבה, דה טיים התחרטה והחליטה להגיב: "דה טיים פועלת לפי חוק, ותשתף פעולה ככל שתידרש עם המפרק אשר מונה לחברה".

הכתבה נעשתה בשיתוף עם אתר אייס וכתב הברנז'ה משה בנימין.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים