הפרסומות והקמפיינים הטובים והבולטים ביותר לשנת 2014 – הטור של ליברמן

newcastle

"הטור של ליברמן" טור השראה וחדשנות חדש במזבלה אשר נכתב ונערך ע"י עידן ליברמן, קופירייטר ומנהל מדיה חברתית. לטורים נוספים של ליברמן, הקליקו כאן.

בראש רשימת הדברים שאני הכי שונא לעשות נמצא "לדרג דברים". לרוב אני אדם של שחור ולבן, או שאהבתי או שלא. אבל, סוף שנה וזה די מתבקש אז אני שמח להציג בפניכם את הבחירות שלי לשלושת הקמפיינים (והפרסומות) הטובים בעולם לשנת 2014:

מקום שלישי: Newcastle \ IF WE MADE IT
מדובר בפרסומת הסופרבול הטובה ביותר שלא שודרה בסופרבול. יצרנית הבירה "ניוקאסל" (אחד המותגים של "הייניקן") רצתה לפרסם בסופרבול 2014 אבל ממש לא התחשק לה לשלם כמה מליוני דולרים בשביל חצי דקה. כדי לפתור את הבעיה הזאת, היא החליטה פשוט לעשות את מה "שלירן חולצה אפורה" הכי אוהב לעשות וזה כמובן לקבל זמן מסך בחינם. במקום לשלם בוכטה של כסף על רכש מדיה, הם החליטו פשוט לספר לנו איזו פרסומת ענקית הם היו עושים, אם הם אכן היו מפרסמים בסופרבול.

"ניוקאסל" פרסמה ברשתות החברתיות טיזרים פקטיבים לפרסומת האפית הזו, תמונות מהסטוריבורד וראיונות מאחורי הקלעים של סלבריטאים שכביכול יככבו בה. כמו שאתכם יכולים לנחש, הבאז סביב הדבר הזה היה עצום והקמפיין קיבל מאות מיליוני חשיפות. את הפרסומת הזאת אהבתי מאד כי היא פשוט מודעת לעצמה וצוחקת על כל כך הרבה דברים ובינהם עולם הפרסום באופן כללי, פרסומות אחרות כמו זו של AXE וכל הקונספט הזה של "מגה פרסומות בסופרבול". אני לא בטוח, אבל יש מצב טוב שאפילו השם עצמו של הקמפיין "IF WE MADE IT" הוא אזכור לספר שכתב כוכב הפוטבול לשעבר או. ג'יי סימפסון (שבעצמו כיכב במספר פרסומות) שנקרא "IF I DID IT".

לאחר שזוכה מהרצח הכפול, כתב סימפסון ספר "היפותטי" אשר מתאר "כביכול" איך הוא היה רוצח, אם הוא אכן היה רוצח (קרצתי הרגע). השם של הקמפיין הזה כל כך טוב כי הרי כולם יודעים שגם או. ג'יי סימפסון וגם "ניוקאסל", אכן עשו זאת בפועל (לכאורה כמובן…).

הפרסומת, זוכת פסטיבל Cannes Lions:

סרטון הקייס סטאדי:

מקום שני: Always \ Like A Girl
בהמשך למגמה החיובית של השנים האחרונות, מותגים רבים, בעיקר כאלו אשר מכוונים לקהל הנשי, יצאו בקמפיינים מעולם התוכן של ההעצמה הנשית. עכשיו, כל הנושא הזה מאד יפה בעיני כי מצד אחד בסוף היום מדובר בתאגידים עסקיים אך מצד שני, הם בוחרים לעשות שימוש במשאבים ובפלטפורמות הנגישות אליהם כדי לדבר על נושאים חשובים ולייצר תוכן שהוא הרבה מעבר לפרסומות הרגילות שאליהם הורגלנו.

התאגידים והמותגים יוצרים תוכן שביכולתו לשנות את דרך החשיבה שלנו ולעורר שיח מודרני וחשוב. הקמפיין של "דאב" ב-2013 לדוגמה, שהציג בפנינו את התוצאה הסופית של נשים שהתבקשו לצייר את עצמן בניגוד לתוצאה של אמן פורטרטים מקצועי, שצייר אותן כדי להמחיש לנו את התפיסה המעוותת שלהן לגבי יופיין האמיתי. הקמפיין שבחרתי לדרג במקום השני ברשימה שלי, מאד מזכיר את המהלך של "דאב" אבל לדעתי הוא אפילו יותר מגניב.

מדובר בקמפיין של המותג "אולוויז", אשר מטרתו העיקרית היתה להעלות את הראייה העצמית של מיליוני ילדות ונערות ברחבי העולם, באמצעות היפוך המשמעות של המשפט "like a girl" מכינוי גנאי לאמירה מעצימה וחיובית. יוצרי הקמפיין רצו לעשות דה לגיטימציה לשימוש במונח כמשהו מעליב שאומרים למישהו שרץ לאט או לא מגיע לסל כאשר הוא זורק שלשה, הם רצו להפריך את הסטריאוטיפ הזה. במהלך הקמפיין, שכלל את הסרטון המצויין הזה במקביל לפעילות ברשתות החברתיות, התבקשו הגולשים לצלם את עצמם מבצעיים פעילויות שונות ולתייג את התמונות (או וידאו) עם ההאשטאג #LikeAGirl כדי להפוך את הביטוי למשהו שמתקשר עם עוצמה, נחישות, ביטחון, יכולת וכישרון. להגיד לכם את האמת, לדעתי זה עבד ואם תראו את הסרטון המצורף ולא תתרגשו קצת ותזילו דמעה, אתם פשוט חבורה של נשים.

מקום ראשון: HBO \ Awkward family viewing
תחשבו שניה מה בני נוער אוהבים? אם אמרתם חרא מוזיקה ואולרים, אתם צודקים אבל זה לא רלוונטי לקמפיין הזה ולכן אני אענה: בני נוער אוהבים את ההורים שלהם (על הנייר לפחות) אבל וואלה יש סיטואציות בחיים, שבהן הם מעדיפים להיות כמה שיותר רחוקים מהם, במיוחד כאשר הם צופים בסדרות של רשת HBO. למה אתם שואלים? ובכן, אולי זה בגלל שאבא שלהם מרגיש צורך לציין שהוא מכיר (והוא לא) כל שחקן שני "במשחקי הכס" ואמא שלהם לא מפסיקה לשאול לאיזה בית שייכת חליאסי. אולי גם כי לראות סצנת סקס מביכה וריאליסטית מדי בסדרה "בנות", בזמן שאמא שלך יושבת איתך על הספה, זה בערך הדבר הכי מביך בעולם בשבילם. בדיוק פה, מתחילה הגאונות של HBO.

הרשת השיקה מוצר שנקרא "HBO GO", שמאפשר לצפות בכל התכנים שלהם מחוץ לבית. ישבו וחשבו שם למה בעצם שבני נוער (קהל היעד העיקרי של המוצר) ירצו לצפות בתכנים שלהם על גבי האייפון או האייפד בזמן נסיעה באוטובוס או שיעור חופשי ולא בטלויזה בסלון והגיעו למסקנה כי הסיבה הכי טובה לעשות זאת היא כי ההורים שלהם לא נמצאים שם איתם! אז כדי לשכנע אותם להוריד את האפליקציה, לצאת מהבית ולצפות בחאליסי רוכבת על חאל דרוגו כמו ילד ערס על אופניים חשמליים, הם פשוט הראו להם מה יקרה אם הם לא יעשו זאת ויאלצו לצפות בתכנים האלו עם ההורים שלהם. מדובר לדעתי האישית בסדרת הפרסומות (יש שבע חפשו אותן) המצחיקה ביותר השנה ועל הדרך גם זו שמביאה את התובנה המדוייקת ביותר ומבויימת בצורה מושלמת. דרך אגב, אני יודע שזה מאד מבאס אתכם שהמוצר לא היה קיים כשהייתם ילדים כי אז הייתם יכולים לצפות ב"יומן הנעל האדומה" מבלי שאמא שלכם תדפוק כל שניה על הדלת ותשאל לאן נעלמו כל הטישואים בבית הזה.

ביי בינתיים. עידן ליברמן.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים