מעריב מפרסם גילוי נאות לצד התוכן השיווקי בפייסבוק אבל בעצם יורה לעצמו ברגל

מתוך עמוד הפייסבוק ספורט1
מתוך עמוד הפייסבוק ספורט1
מתוך עמוד הפייסבוק ספורט1
מתוך עמוד הפייסבוק ספורט1

הורדת 'סטטוסים מצייצים' מעל פני הרשת החברתית 'פייסבוק' וזאת לאחר פרסום בגלובס על מכירת תוכן שיווקי במצייצים, כאמור בניגוד לתקנון פייסבוק, לא משאירה את גופי התקשורת אדישים לנוכח האיום החדש מצד פייסבוק ישראל, אשר לכאורה פועלת למיגור תופעת התוכן השיווקי הממומן בעמודי האוהדים.

>> פרשת סטטוסים מצייצים ■ גורם בפייסבוק: פרסום המחירון כפה עלינו לפעול בנושא, העמוד יוחזר

אתר ספורט2 של חברת צ'רלטון בע"מ הפועל תחת מותג 'מעריב' של קבוצת ג'רוזלם פוסט, פירסם אמש (קליק לסטטוס), בעמוד הפייסבוק שלו המונה כ-83 אלף אוהדים, סטטוס תחת הכותרת "פאולו סוזה יעשה היסטוריה?" לצד גילוי נאות כי מדובר ב"כתבה פירסומית". על פניו נראה כמו החלטה כשרה ואתית מצד מעריב, אלא שלאחר הקלקה על הקישור עולה כי על אף "הגילוי הנאות" מדובר בהפרה של תקנון הרשת החברתית, אשר כאמור הפרתו הינה עילה לסגירת העמוד, כפי שאבי לן, מפעיל עמוד 'סטטוסים מצייצים' למד על בשרו במהלך סוף השבוע.

הקישור (https://goo.gl/SOfIaA) אינו מוביל לאתר מעריב או לאתר אחר בקבוצה אלא לרכישת כרטיסים למשחק כדורגל באתר LiveTickets. דהיינו מדובר בתוכן שיווקי גרידא המנוגד לתקנון פייסבוק עם או בלי גילוי נאות. בעמוד הפייסבוק של ספורט2 ניסו להצטדק ווירטואלית בפני הקוראים אשר נחשפו לסטטוס השיווקי, אולם בפועל הניבו את התוצאה ההפוכה וירו לעצמם ברגל בכך שהכריזו בריש גלי שהם עוקפים את פלטפורמת הפרסום של הרשת החברתית ומוכרים באופן ישיר סטטוסים שיווקיים אסורים. האם פייסבוק תסגור את עמוד הפייסבוק של ynet וספורט2 כשם שהסירה את סטטוסים מצייצים? נחיה ונראה מה יש לרשת החברתית לומר בנושא, אם בכלל.

עידכון, 16:00: ספורט2 הסירו את הסטטוס בעקבות הפרסום במזבלה.

>> המחירון של ynet נחשף: עשרות מיליוני שקלים מדי שנה עבור תוכן שיווקי סמוי

תגובת פייסבוק ישראל/מעריב/צ'רלטון/ספורט2 טרם התקבלה.

מתוך עמוד הפייסבוק ספורט1
מתוך עמוד הפייסבוק ספורט1

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

6 תגובות לפוסט

6 תגובות

  1. מותר להם לעשות זאת. אם הם מקבלים תשלום על הכתבה הפרסומית לא אומר שהם מקבלים כסף על הסטטוס. נכון, על פניו זה נשמע מוזר, גם אני כבעל אתר המציג מדי פעם ופעם מאמרים פרסומיים באתר מפרסם בעמוד הפייסבוק סטטוס המכיל לינק לעמוד הפרסומי. והסטטוס שאני מעלה הוא "כשר" לחלוטין מבחינת פייסבוק. גם אם אכתוב על הסטטוס "כתבה פרסומית".

    לסיכום כאשר הסטטוס הוא מקור התנועה לכתבה פרסומית ולא בעצמו הכתבה הפרסומית זה דבר לגיטימי. ואגב תמיד טמקא וחבריו יוכלו להעלות ססטוסים ולטעון שלא קיבלו על זה כסף, אלא על הכתבה באתר עצמו – 'בנדל"ן' הפרטי שלהם.

    בנוגע לסטטוסים מצייצים – העניין פה שונה, ואתם מנסים להציג את כל גופי התקשורת הסטנדרטיים פושעים בדיוק ב"פשעיו" של סטטוסים מצייצים – מעלים סטטוסים פרסומיים. אבל אתם צריכים להבין שהישראלי המצוי לוקח בחשבון שטמקא וגלובס ומאקו וכו' מעלים תוכן שיווקי מדי יום, כמו שאתה נכנס לכל אתר באינטרנט ועובר בין אלפי תכנים פרסומיים במודע או לא במודע. אבל דף פייסבוק שבונה לעצמו "אופי" כמו סטטוסים מצייצים (בעיקר עם פרוייקט החזית שלו) שמעלה אפשר להגיד אפילו בערמומיות פוסטים שיווקיים זה לא צפוי כל כך. סטטוסים ירה לעצמו ברגל ברגע שלא היה בשקיפות עם הגולשים שלו עצמו. יחזור או לא יחזור אני מאמין שרבים יסתכלו על כל סטטוס שאבי יעלה כחשוד, גם אם זה חתול רוקד סמבה.

  2. סוף סוף שמים מיגור לכל הסטטוסים הצבועים והנוכלים אשר מנצלים תלייקים לכסף במקום לתת לנו תוכן ויראלי עבור הלייק שלנו

  3. איפה מדווחים לפייסבוק? אני מנסה לדווח אבל לא מקבל אפשרות לדווח לפייסבוק, רק מציע לי לחסום את הדף או לראות פחות פרסומים ממנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים