איך קרה שסרטון מחאה נגד איש יחסי הציבור של פייסבוק ישראל הוסר מהרשת החברתית?

באים לבנקאים VS זמיר דחב"ש
באים לבנקאים VS זמיר דחב"ש

ביום חמישי האחרון, פקדו פעילי מיזם 'באים לבנקאים' של עורך הדין ברק כהן את ביתו של איש יחסי הציבור המוערך זמיר דחב"ש במרכז תל אביב. המחאה האישית כנגד דחב"ש היא פועל יוצא למינויו האחרון כיח"צן הבנקים. כזכור בתחילת חודש מאי השנה, נשכר דחב"ש על ידי איגוד הבנקים הישראלי, במטרה לצמצם את היקף הנזקים לבנקים בעקבות הרפורמות המיועדות והפעילות החברתית כנגדם.

לכידת מסך / באדיבות באים לבנקאים
לכידת מסך / באדיבות באים לבנקאים

הסרטון של 'באים לבנקאים' אשר עלה בליל חמישי לפייסבוק, הוסר אמש (שני) מהרשת החברתית, לאחר שכהן קיבל הודעה על כך שהסרטון נוגד את תקנון השימוש של פייסבוק. באוקיינוס אינסופי של סרטוני מחאה ואקטיביזם אשר שוטפים את הרשת החברתית ואף מקבלים את ברכתה, קשה שלא להרים גבה לנוכח הסרת הסרטון, במיוחד לאור העובדה שמאז יולי 2013, משרד יחסי הציבור 'שלום תל אביב' אשר בבעלותו של דחב"ש, מטפל בתיק יחסי הציבור של חברת פייסבוק ישראל, אותה מובילה מנכ"לית פייסבוק ישראל, גב' עדי סופר תאני.

בעקבות הסרת הסרטון והשתקת קול המחאה, יצאו אמש פעילי 'באים לבנקאים' ל"פעולת תגמול" מול ביתו של דחב"ש וחילקו פליירים לשכניו, בהם נכתב: "זמיר דחב"ש הוא אדם של שני אדונים. בנק הפועלים ואיגוד הבנקים. דחב"ש אוהב לעשות את עבודתו בהחבא ומפחד מפעילות ישיר וחוקית נגדו. כי כנראה שיש לו מה להסתיר. לכן מיהר לנצל את היותו איש יחסי הציבור של פייסבוק ישראל והסיר מהר מאוד את סרטון הפעולה שהעלנו".

על אף תיאוריות הקשר המתבקשות והמחשידות המצביעות על התערבות של פייסבוק בניהול משברו האישי של יח"צנם, לא מן הנמנע, שודחב"ש פנה כגולש מן המניין לנציגות פייסבוק (Report) וביקש את הסרת הסרטון, לאור כך שמוצגת בו כתובת מגוריו. כאמור "פגיעה בפרטיותם" של אנשים מנוגדת לתקנון השימוש של הרשת החברתית.

בשונה ממנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק עמינח, אותם פוקדים הפעילים כדרך קבע, דחב"ש עצמו מעולם לא היה יעד למחאה אזרחית אישית. ההוכחה הטובה ביותר לכך היא העובדה שבעקבות הפעילות, הוצאו לשניים מפעילי 'באים לבנקאים' צווי הרחקה מביתו של דחב"ש ובהמשך השבוע יתקיים דיון בנושא בבית המשפט.

באים לבנקאים VS זמיר דחב"ש
באים לבנקאים VS זמיר דחב"ש

מכתב תביעה על סך 200,000 ש"ח שקיבלה המזבלה מעורכי דינו של זמיר דחב"ש בעקבות סיקור פעילות 'באים לבנקאים' בבלוג.

תביעתו של זמיר דחב"ש
תביעתו של זמיר דחב"ש

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים