מזבלה.קום

פייסבוק ישראל תובעת עורך דין שאיים לחשוף האימייל של המנכ"לית עדי סופר תאני

פייסבוק ישראל
פייסבוק ישראל

אם יש משהו שכל גולש ברשת החברתית 'פייסבוק' יודע הוא שכמעט בלתי אפשרי ליצור קשר עם נציגיה, לבטח אם אתה לא מפרסם אשר מוציא אלפי דולרים מדי חודש. ביום ראשון האחרון, שיגר עורך הדין גיא אופיר מכתב איום לנציגות פייסבוק ישראל ולמנכ"לית עדי סופר תאני בפרט. במכתב טען אופיר כי חברת פייסבוק ישראל מתנהגת ברשלנות בכך שהיא לא מספקת דרכים ליצירת קשר איתה, למעט למפרסמים נבחרים. אופיר הציב אולטימטום בפני פייסבוק ובו הבטיח כי "כתרופה להתנהלותה של פייסבוק וכשירות לציבור" הוא יפרסם את פרטי יצירת הקשר של מנכ"לית פיייסבוק ישראל, לרבות מספר הטלפון הנייד שלה, פרטי וואטסאפ, מספר תעודת זהות וכתובת, וזאת בתוך 72 שעות.

המכתב של גיא אופיר [PDF מלא]

המכתב של גיא אופיר
המכתב של גיא אופיר

לשמחתו של אופיר, פייסבוק ישראל באמצעות עורכי דינה ממשרד עורכי הדין 'הרצוג פוקס נאמן' פעלה בדיוק כפי שתיכנן ושיחקה לידיו, לאחר שאמש שיגרה לו מכתב תשובה על כוונתה לעתור לבית המשפט ולהוציא צו מניעה כנגדו. את המכתב שקיבל אופיר, חתם עורך הדין שי כגן במשפט הבא: "רשמנו לפנינו בתודה, את הסכמתך לעכב את הפרסום על מנת לאפשר למרשתנו למצות את זכויותיה בבית המשפט". תקראו לזה מחווה בין עורכי דין או חשש מתביעה בגין פרסום פרטיה של סופר-תאני, אולם בפועל מדובר בהטרלה מוצלחה ואם נקרא בין השורות, אפשר להבין שאפילו ענקית כמו פייסבוק אינה רוצה שיפרסמו את פרטיה של המנכ"לית ואף מודה על ההתחשבות ועיכוב הפרסום.

קראו גם: כך פייסבוק גובה "פרוטקשן" ממפרסמים ישראלים

מכתב התשובה של פייסבוק ישראל [PDF מלא]

מכתב התשובה של פייסבוק ישראל
מכתב התשובה של פייסבוק ישראל

על קבלת המכתב כתב אופיר: "פייסבוק הודיעו לי היום, שזכיתי להיות הישראלי הראשון שפייסבוק תובעת אותו בבית המשפט בישראל. כידוע פייסבוק שומרת על חופש הביטוי, ועל זכות הציבור לדעת, ולכן אם מי מאיתנו ינסה ליצור קשר איתה כדי להסיר פוסט פוגעני, הוא יכול לשכוח מזה: אין פקס, אין טלפון, אין אימייל, נאדה. וגם אם יתבע את פייסבוק, הם ילחמו למען השקיפות וחופש המידע. אבל כאשר מדובר במנכ"ל פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, פרטיותה היא ערך עליון, ולא מתקבל על הדעת, שאיזה עו"ד שדורש מפייסבוק לפרסם צור קשר לישראלים, יעיז לפרסם הנייד שלה, הוואטסאפ שלה וכתובתה. כפי שאומר החזיר בספרו ג'ורג' אורוול חוות החיות: "כל החיות שוות, אבל חלק מהחיות שוות יותר". ובכן פייסבוק, לכבוד הוא לי להיות הסיפתח שלכם בישראל."

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. ברור שפייסבוק תבקש לעכב את הפרסום עד לעתירתה לביהמ"ש בנושא זה, כי הרי ברגע שפרטיה של גב' תאני היו מתפרסמים הייתה מתייתרת העתירה, ואף עו"ד אופיר היה חשוף לתביעה משפטית על ידי פייסבוק בעילות שונות כגון הפרת הגנת הפרטיות וכיו"ב.

    ממליץ לכם בחום להתייעץ עם משפטן לפני פרסום פוסטים שעוסקים או משיקים לנושאים משפטיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים