כפתור אדום לעורך הדין שהטריל את פייסבוק ישראל: פעולתך נחשבת להטרדה ברשת

פעולתך נחשבת להטרדה ברשת
פעולתך נחשבת להטרדה ברשת

עורך הדין גיא אופיר, שאיים בשבוע שעבר על חברת פייסבוק ישראל ועל המנכ"לית עדי סופר תאני, כי יחשוף את פרטיה האישים לנוכח מחדליה של הרשת החברתית בכל הנוגע לטיפול בבעיות גולשים ומענק דרכי התקשורת ברורים, כנראה שלא ציפה שטריק היח"צ שלו יצור כזה באזז ויניב עשרות כתבות בתקשורת.

עמותת 'כפתור אדום' הפועלת לפיתוח המודעות ועוררות השיח הציבור בכל הנוגע לתופעת הבריונות ברשת ואף פועלת להסרת סטטוסים פוגעניים מפייסבוק, החליטה לשגר לאופיר מכתב רשמי לאור איומיו על פייסבוק.

במכתב שנשלח לאופיר נכתב: "עו"ד גיא אופיר שלום רב, בתאריך ה-11.05.15 פורסמה ידיעה כי הנך מאיים לחשוף את פרטיה האישיים של מנכ"לית פייסבוק ישראל בטענה כי פייסבוק איננה מקנה מענה הולם לפניות הציבור בנושא בריונות ברשת.

גיא אופיר, יח"צ
גיא אופיר, יח"צ

בשם עמותת 'הכפתור האדום' המובילה את המאבק בבריונות ברשת נביא לידיעתך כי מדי שבוע אנו מסירים עשרות תכנים פוגעניים בעבודה משותפת עם פייסבוק העולמית האמונה על הנושא וזאת הודות לאלפי משתמשים שהצטרפו למאבק האלימות ברשת ומדווחים מדי יום למערכת הכפתור האדום. עוד נוסיף, כי מתוך היכרות עם מערכות הדיווח של פייסבוק והדרכה אותה עברנו על אמצעים אלו נציין כי פייסבוק מעמידה שורת כלים יעילים לדיווח על תכנים מדאיגים ולהתמודדות עם דיווחים מסוג זה עבור ציבור הגולשים בארץ ובעולם. אנו נשמח לסייע בכל פנייה פוגענית בה נתקלת בכדי להסירה מהרשת.

ברצוננו להביא לידיעתך כי פעולתך זו (איום לחשיפת פרטים אישיים ברשת) נחשבת להטרדה ברשת לשמה (cyber-harassment). כמי שעוסקים בנושא ללא הרף ומנסים להטיב עם המציאות הווירטואלית עבור ציבור הגולשים אנו מבינים את התחושה בה אתה נמצא מחד, מאידך אנו סבורים כי פרסום פרטים של אדם כזה או אחר איננה הדרך הראויה לפעול בנושא ואינה עולה בקנה אחד עם הנושא למענו אתה נאבק. אנו קוראים לך לחזור מרצונך לפרסם פרטיים אישיים ובכך למנוע פגיעה אישית וכן מציעים לך סיוע בכל פנייה פוגענית אשר תתקל בה בפייסבוק בפרט וברשת בכלל".

אז לשמחתה של העמותה אפשר להירגע. אמש, בית המשפט המחוזי בתל אביב, העניק צו מניעה זמני במעמד צד אחד, המורה לאופיר שלא לפרסם את פרטיה של סופר תאני. דיון נוסף בנוסף נקבע ליום שישי הקרוב.

פעולתך נחשבת להטרדה ברשת
פעולתך נחשבת להטרדה ברשת

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים