אקטיביסטים ליחצן זמיר דחב"ש: "פעולותיך תורמות לעינוי והוצאה להורג של עיתונאים ופעילי זכויות אדם"

זמיר דחב"ש, מתוך הפלאייר
זמיר דחב"ש, מתוך הפלאייר

קבוצת של פעילים חברתיים פקדה אמש (ראשון) את איזור מגוריו של איש יחסי הציבור זמיר דחב"ש, כך נודע למזבלה. דחב"ש, מבעלי משרד היח"צ 'שלום תל אביב' שמטפל בין היתר בתקציבי בנק הפועלים, איגוד הבנקים, קבוצת NSO וחברת פייסבוק ישראל, נמצא בשבועיים האחרונים במרכזו של שיח תקשורתי וציבורי נרחב, לאחר שהמזבלה חשפה מסמכים פנימיים ממערכת הניטור בה משתמש 'שלום תל אביב' אשר הציגו כי דחב"ש עקב בשם לקוחותיו – איגוד הבנקים וחברת פייסבוק ישראל אחר פעילי מחאת הבנקים.

כשבוע לאחר שהכתבה במזבלה הפכה לויראלית ברחבי הרשת וזכתה לסיקור תקשורתי נרחב לאור ניסיונות ככל הנראה של פייסבוק במחיקת הקישורים של הכתבה, שוב מצא עצמו דחב"ש במרכזה של פרשת ריגול, הפעם כאיש יחסי הציבור והדובר של קבוצת NSO, שבאמצעות תוכנת הריגול שלה 'פגסוס' סייעה לגופים שונים ומפוקפקים בריגול אחר עיתונאים ופעילים חברתיים במדינות ערב.

למזבלה נודע כי אמש קבוצת פעילים חברתיים קיימה הפגנה מול ביתו של דחב"ש במרכז תל אביב. רק לאחר קיום ההפגנה הודיעו השכנים לפעילים כי דחב"ש אינו מתגורר עוד ברחוב. המעבר של דחב"ש ככל נראה הגיע לאחר הפגנת 'באים לבנקאים' שהתקיימה בעבר מול ביתו ואף גררה את היועץ התקשורתי להגשת תלונה במשטרה, הגשת תביעה (וביטולה) והוצאת צווי הרחקה לפעילי מחאת הבנקים. יש לציין כי לאחר פרסום סרטון ההפגנה במזבלה, הגיש דחב"ש תביעה על סך 200,000 ש"ח כנגד המזבלה.

זמיר דחב"ש, מתוך הפלאייר
זמיר דחב"ש, מתוך הפלאייר

עוד נודע למזבלה, כי אותה קבוצת פעילים, אף קיימה אמש הפגנה מול ביתה של עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל, בסביון. לכשיתקבלו פרטים נוספים, המזבלה תעדכן במידע נוסף, תמונות וקטעי וידאו.

במסגרת הפעילות אמש, הושמו פלאיירים על הרכבים באיזור מרכז תל אביב, בהם נכתב כי "דחב"ש מספק שירות יחסי ציבור לחברות ריגול עבור משטרים אפלים" וכי הפעולות שדחב"ש מייחצן "תורמות לאיתור, חטיפה, עינוי והוצאה להורג של עיתונאים ופעילי זכויות אדם אשר נאבקים כנגד משטרים אפלים".

עוד נכתב בפלאריים כי פעיל זכויות האדם חסן חייקי מבחריין, עבר עינויים במשך 20 ימים ולאחר מכן נפטר מפצעיו. על פי מקורות זרים, בחריין היא אחת המדינות שהקוד הזדוני של NSO Group הופעל לאיתור פעילים מתנגדי משטר. כך נטען בפלאייר.

בפלאייר אחר, התייחסו הפעילים לפעילות של דחב"ש בישראל, שכוללת בין היתר ייצגו של טייקונים, מונופולים וחברות ענק, ביניהן פייסבוק ישראל, איגוד הבנקים, בנק הפועלים ונוספות. בפלאייר נכתב כי "דחב"ש משרת את הבנקים הגדולים בישראל ומסייע להם להשתיק מחאות, לבצע מעקבים אחר פעילים חברתיים ומצנזר מחאה בפייסבוק, תוך חתירה תחת היכולת של אזרחי ישראל לבצע מחאה אזרחית".

זמיר דחב"ש סירב להגיב בנושא.

זמיר דחב"ש, מתוך הפלאייר
זמיר דחב"ש, מתוך הפלאייר

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים