אמן תלה שלטי מחאה נגד מארק צוקרברג ונחסם ע"י פייסבוק

פאק צוקרברג 2020
פאק צוקרברג 2020

יצירותיו השנויות במחלוקת של אמן הרחוב הפוליטי Sabo (סאבו) שמופצות ברחבי הרשת ועל גבי קירות, שלטי תחנות אוטובוס ועוד, מוכרות ללא מעט מתושבי לוס אנג'לס, קליפורניה . סאבו שמפעיל אתר מחאה בשם UNSAVORYAGENTS, מפרסם באמצעות מיצגים ויצירות רחוב לא מעט מחאות בעלות אג'נדה פוליטית, חלקן קיצוניות כפי שבמקרה של הילארי קלינטון. באחרונה ולאור הפרסומים המרובים שהעריכו כי מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג יתמודד בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2020, החליט סאבו לתלות עשרות שלטים בגנותו של צוקרברג, תוך קריאות כי צוקרברג לעולם לא יהיה נשיא ארצות הברית.

פאק צוקרברג 2020
פאק צוקרברג 2020

FUCK ZUCK 2020 כך נכתב בסלוגן שבשלטים. סאבו גם יצר סביבם ליין של מרצ'נדייז אותו הוא מציע למכירה באתר האינטרנט – לרבות חולצות, סטיקרים, מדבקות רכב ועוד, כולם נגד התמודדותו האפשרית של צוקרברג לנשיאות ארה"ב. לא רק מייסד פייסבוק על הכוונת של האמן – בשבוע שעבר פירסם מספר מודעות באיזור המשרדים של גוגל ויו טיוב בהן מתח ביקורת על ענקיות האינטרנט.

בפייסבוק קצת פחות התחברו לשלטים נגד צוקרברג ובתחילת השבוע צייץ סאבו בחשבון הטוויטר שלו כי עמוד הפייסבוק שלו נמחק לחלוטין ע"י הרשת החברתית בטענה כי הקמפיין נגד צוקרברג מהווה "דברי הסתה" (Hate Speech). באחד הציוצים השווה סאבו את מעשיה של פייסבוק לסנריו אפשרי בו ספקית סלולר תנתק את השיחה באם המשוחחים ימתחו עליה ביקורת תוך כדי. פייסבוק מנגד סירבה להגיב להסרת העמוד.

פאק צוקרברג 2020
פאק צוקרברג 2020

גם בישראל ישנן לא מעט דוגמאות לסנקציות של פייסבוק כנגד עיתונאים וגולשים שמתחו עליה ביקורת. מעבר לחסימה של המזבלה בעקבות ביקורת על פייסבוק ישראל, בנובמבר 2016, אמן הממים רז ציפריס נחסם ל-30 יום לאחר שמתח ביקורת על הצנזורה של פייסבוק. בדצמבר 2016, ולאחר פרסום פרויקט סיקור מיוחד סביב הצנזורה של פייסבוק, שני עיתונאים מ-mako – דור צח ואביב מזרחי קיבלו איומים מסתוריים לפיהם חשבונות הפייסבוק האישיים שלהם נמצאים לקראת סגירה באם ימשיכו להפר את מדיניות הרשת החברתית, שכאמור לא ציינה בפניהם את ההפרות המדוברות.

פאק צוקרברג 2020
פאק צוקרברג 2020

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים