מעצבים זיכרון תשע"ד – כרזות יום השואה של יד ושם ומשרד ההסברה והתפוצות

שי גולן
שי גולן

כמדי שנה מקיים משרד ההסברה והתפוצות בשיתוף פעולה עם יד ושם, המרכז העולמי של העם היהודי להנצחת השואה, את תחרות 'מעצבים זיכרון' – תחרות עיצוב כרזה ממלכתית ליום השואה והגבורה. לפניכם 5 הכרזות שנבחרו השנה.

על הכרזה הזוכה נכתב: "מבין הכרזות שהוגשו לועדת השיפוט, נבחרה הכרזה "יער עדות" שעיצבה הגב' אירה גינצבורג. אירה גינצבורג ילידת מוסקבה, עלתה לישראל בשנת 1990. בוגרת H.I.T המכון הטכנולוגי חולון, במגמה לתקשורת חזותית ועיצוב גרפי. סיימה את לימודיה בהצטיינות. אירה תורמת באופן שוטף ופעיל לתרבות התוססת של ירושלים. לאחרונה זכתה בפרס הוקרה מארגון "לימוד" המיועד לעולים מרוסיה התורמים למדינת ישראל. בשנת 1998 הקימה אירה משרד מיתוג. עבודותיה זכו בפרסים והן מוערכות כעבודות מקצועיות, איכותיות, מקוריות וחדשניות".

>> עמותת דורות ההמשך וסטודנטיות בבינתחומי בקמפיין מודעות והנצחה

נימוקי השופטים: "הכרזה מצטיינת בעיצוב גרפי נקי ורענן ובפשטות צנועה המעניקה דגש לנושא המורכב עמו היא מתמודדת. שמה של הכרזה "יער עדות" מייצר מרחב נושאי הנתמך ע"י דימויים וסמלים מוכרים ומופשטים כאחד. הכרזה מהווה מעין כתב עדות וכתב חידה בו זמנית. האם הדמויות המופיעות בקווי מתאר הן דמויות בשר ודם או דמויות רפאים המייצגות את הנרצחים בשואה? האם אלה דמויות הבורחות אל סבך יערות אירופה או יוצאות ממנו, כניצולות בתום המלחמה? נוף היער השחור העומד בחורבנו וכלל אינו ברור אם ישוב עוד ללבלב, מדמה ברקוד ובכך הופך היער עצמו לסמל הרצח המתועש, השולל את אנושיותו של הקורבן. העצים עצמם, עדים אילמים למראות התקופה מהווים כח פועל בזירת ההתרחשות ובכוחם להסתיר את המחפשים מסתור אך גם בה בעת לטשטש עקבות חיים של קורבנות השואה ובכך מהווים כח יוצר בעיצוב זיכרון השואה לדורות הבאים".

הכרזה הזוכה לשנת 2014 במעצבים זיכרון – אירה גינצבורג

מעצבים זיכרון - אירה גינצבורג
מעצבים זיכרון – אירה גינצבורג

מעצבים זיכרון – שני דהרי וליטל קרני

שני דהרי וליטל קרני
שני דהרי וליטל קרני

מעצבים זיכרון – דרור מילקביץ – סטודיו שנורקל

דרור מילקביץ - סטודיו שנורקל
דרור מילקביץ – סטודיו שנורקל

מעצבים זיכרון – גיא טמם

גיא טמם
גיא טמם

מעצבים זיכרון – שי גולן

שי גולן
שי גולן

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים