ניתוח קמפיין: "קיץ משוגע בקרולינה למקה ברלין – סטיבן טיילר ובר רפאלי" – ראובני פרידן ipg

עטרה בילר - קרולינה למקה - סטיבן טיילר ובר רפאלי
עטרה בילר – קרולינה למקה – סטיבן טיילר ובר רפאלי

במחווה נוסטלגית לקליפ אירוסמית' "Crazy" משנת 1994, ימי מלכות ה MTV, אנחנו צופים בבר רפאלי, מבעלי הרשת, ולפיכך דוגמנית הבית המובנת מאליה, נוסעת בטרמפים להופעה של הלהקה בלוס אנג'לס. לתפוס טרמפים לא מומלץ בעליל אבל אנחנו בוייב של נסיעות cross country ורוק אנד רול ואפילו קצת תלמה ולואיז. ולכן אי אפשר בלי. כל זה כדי למסך את העובדה שמדובר במשקפיים לא משהו, ולהבטיח שלעולם לא נוכל להסתכל על זוג משקפי קרולינה למקה בלי להרגיש שאנחנו בר רפאלי ואנחנו מופיעים עם סטיב טיילר בסוג של וודסטוק עדכני.

בגדול הקליפ עשוי נהדר ויש בו רמזים ברורים של נאמנות למקור. בקליפ המקורי בורחות שתי תלמידות בית ספר מחלון השירותים של בית הספר, ונוסעות במכונית פתוחה לחפש את גורלן. ברקע איירוסמיט שרה לנו את crazy ואנחנו עוברים עם הילדות קיץ של התבגרות והתפקרות שמרחיק אותן יותר ויותר מהתלבושת האחידה עד בלי הכר, וללא דרך חזרה.

בדרך הן עוברות הרפתקאות שונות כמו למשל קניות בחנות נוחות בתחנת דלק, בדומה לקליפ של קרולינה למקה. בקליפ המקורי הבנות מתגרות בבחורים בחנות, ועושות הכול כדי להעביר אותם על דעתם. אחת הבנות שהיא, אגב, ליב טיילר, ביתו של סטיבן טיילר, מתחילה למדוד משקפי שמש – האם משם קיבלתם את ההשראה אולי? גם אם כן, זה מדויק ויפה כי המחווה ברורה ומוחצנת ואיננה מסתתרת – אלא מצדיעה למקור. הדימיון עשוי טוב ומרגיש כמו אילתור או "קאבר" טוב על נושא מקורי.

בקליפ המקורי משתתפות הבנות (שהשניה בהן אגב אלישיה סילברסטון) בתחרות ריקוד על מוט וזוכות בו, ובכסף שהן מרוויחות הן מממנות את המשך הנסיעה. איך שהן נראות, מה שהן לובשות או יותר נכון לא לובשות וההתנהגות הפרובוקטיבית שלהן מסמלות באופן אבסולוטי את המעבר מילדות לבגרות ואת האשה המפתה והלא מושגת שמוציאה גברים מדעתם ואיננה מתמסרת – שזה בכלל נושא השיר Crazy.

השיר אכן מדבר על גבר שמשתגע כי You turn it on, Then your'e gone ועל ה"טיזריות" שהוא קורבן לה או במילותיו I know you ain't wearing nothin' underneath that overcoat and it's all a show. בדרך פוגשות הבחורות נוהג טרקטור בסצנה שהיא כולה הומאז' לתלמה ולואיז שם הן פוגשות את בראד פיט המתבגר ולוקחות רוורס כדי לאסוף אותו לספסל האחורי ולהעלות את רף המתח המיני.

אם נחזור ל'קיץ המשוגע 2017" ולבר רפאלי שלנו, אהבתי את הקליפ, את בר שהיא יותר מסתם דוגמנית ויש לה כשרון משחק ויכולת להיראות כאילו שהיא באמת מופתעת כשטיילר אוסף אותה על ההארלי שלו, וכאילו שהיא באמת מופיעה איתו ושרה איתו. הטרמפים חושפים נהגים שונים ודינאמיקה שונה שמתפתחת בכל נסיעה. הרמז ברור – כולם קצת מתאהבים בה אבל סטיבן זוכה בה וגם – בקטנה ובכאילו. אחרי ככלות הכל אנחנו בקיץ 2017, כולנו קצת התבגרנו והיי, זה מספיק טוב כדי לחפש את המשקפיים של בר וסטיב כדי לגעת בכל הגלאם הזה.


עטרה בילר היא מהאסטרטגיות הותיקות בתחום, בעלת TheBrandingEdge. כתבה טור ניתוח קמפיינים במשך 8 שנים באתר אייס. בעלת טור בגלובס ופינה שבועית ב-103FM. מרצה על אסטרטגיה, מיתוג, חשיבת יצירתית, פרסום ועוד.


מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים