ניתוח קמפיין: "תאגיד אל"ה, ממחזרים עם חזקוש ישורון" – יהושע\TBWA

עטרה בילר - חזקוש ישורון
עטרה בילר – חזקוש ישורון

הכי מאכזב זה להעתיק מעצמך. תאגיד המחזור אל"ה, ואלה החדשות הטובות, הוא לא הראשון ולא האחרון שעושה את זה. ההצלחה המאוד מוצדקת עם רבקה מיכאלי, מאת אותו מפרסם ואותו יוצר – אשמה.

אומרים שהמלכודת הכי מסוכנת היא להתמודד עם הצלחה במיוחד כשהיא מגיעה ביריית פתיחה. שיר ראשון להיט, ספר ראשון רב מכר. סרט ראשון שובר קופות. הסופרת הסינית אמי טאן כתבה על כך בביוגרפיה שלה. אחרי שהספר "חוג שמחת המזל" חצה יבשות, תורגם לכל שפה אפשרית והפך לסרט שובר קופות, היא ניצבה אל מול שוקת שבורה שקוראים לה הספר השני.

הקושי להשתחרר מההצלחה וממה שקהל הקוראים והצופים אהב בה חסם אותה מלהבין מה היא רוצה להגיד ולכתוב. אמי טאן ניסתה לעשות לעצמה מה שנקרא "מיתוג". היא ניסתה להבין את ערך הליבה המרכזי שלה כאילו לא היא זו שממנה פורצים הדברים. לקח זמן רב שהבינה מה באמת בוער בה ולא כיצד לרצות את קוראיה.

הקליפ הראשון עם רבקה מיכאלי הוא מונולוג של אדם שכבר אינו ממחזר כי הוא מדבר אלינו מהעולם הבא. הקליפ השני של מיכאלי בתפקיד סקסולוגית ערמומית ומזדקנת מתעכב על פעולת המחזור ומדמה אותה לסקס. המעבר חכם ואפילו הגיוני.

אם מחזור הוא סם החיים שלנו, האלתור על מחזור כסקס כמעט מתבקשת מאליה. זה מצחיק וחזק במיוחד כי הוא מגיע מפיה של מיכאלי המודעת לגילה וצוחקת ממנו. ועכשיו פתאום זה. חזקוש ישורון הג'ינג'י הדתי? חיפשו חיפשו ומצאו מישהו שסקס אמור להיות לו זר או נדיר או מוקצה. הגיעו במאמץ רב לדתיים ובתוך הדתיים הגיעו לבחירה שהיא לכאורה טבעית: חזקוש שהפך את עצמו לאייטם או אייקון. לא קונה. לא ממחזרת. לטעמי מדובר בלעיסה מיותרת ולא מחדשת.

ההתקבעות על פעולת המחזור כאילו הייתה סקס מפסיקה להיות רעננה ומצחיקה. האימפרוביזציות על מחזור כסקס מייגעות כי הרעיון ברור לנו מהשנייה הראשונה והטקסט מפסיק להפתיע. חזקוש לא רוצה למחזר כמו מטורף (כמו השותף שלו) הוא רוצה שהפעם הראשונה שלו תהיה מיוחדת. כאן כבר איבדת אותי, חזקוש. אם אל"ה מעודד מחזור – למה לא למחזר כמו מטורפים בדיוק? למה לא למחזר במסיבה או בשירותים של מטוס? סתם כי הוצאתם את המילה סקס ושמתם במקומה את השורש 'מחזר'? שאר הטקסט ממשיך להיות מאולץ והקשר בין למחזר לבין להפסיק עם התירוצים – רופף.

אז בבקשה, זה שעליתם עם משהו טוב בפרסומות הקודמות זה לא תירוץ למחזר טקסטים.


עטרה בילר היא מהאסטרטגיות הותיקות בתחום, בעלת TheBrandingEdge. כתבה טור ניתוח קמפיינים במשך 8 שנים באתר אייס. בעלת טור בגלובס ופינה שבועית ב-103FM. מרצה על אסטרטגיה, מיתוג, חשיבת יצירתית, פרסום ועוד.


מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. חייבת להגיד שדווקא הפרסומת של חזקוש "לא ייבים להיות כמו חזקוש, אפשר סתם למחזר"
    עושה לי את זה הרבה יותר ובזכותו , באמת אתחיל סוף סוף למחזר.
    הפרסומת מגניבה , ישירה, מעניינת , מצחיקה מקורית ובהחלט לא דומה לקודמתה, לא ממחוזרת.
    אהבתי מאוד שצעיר כמוני וכמו כולם שלא באמת משנה לו עולם המיחזור מתחיל לעשות משהו שמשנה עולם (הפרסומת האדירה הזאת )
    מאחלת לו שהפעם הראשונה שלו תהיי באמת מיוחדת ,
    רבקה אגב מיוחדת מאוד כבן אדם מוכשר אבל לא השפיע עלי בכלל למחזר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים