ניתוח קמפיין: "אתם תעשו הכל כדי להגן עליהם, גם מובילאיי" – גיתם BBDO

עטרה בילר - מובילאיי
עטרה בילר – מובילאיי

קודם כל שמענו על האקזיט המפוצץ, נחשפנו ליחסי הציבור ולשם אמנון שעשוע. ופתאום זה הופך להיות מותג לכל דבר. B2C קלאסי. קצת כמו "מיראביליס" שפתאום הפכה ל-ICQ. זה כמובן היה כבר הרבה זמן על המדפים אבל עכשיו זה הופך ממוצר למותג. מאביזר בטיחות לרכב עם ג'ינגל רדיו מתאמץ, לקונספט אמוציונלי. מסטארט אפ ל-love mark. ככה זה כשיש כסף.

האסטרטגיה ברורה. זה לא סתם טכנולוגיה. לא רק "מוביל-איי" כלומר – העין של הרכב שמסתכלת קדימה ברגעים שאתה פחות ערני. זה אנחנו. הורים ששואפים לגונן על הילדים שלהם. חמסה ברכב, נעל של תינוק, מלח על גג המכונית ולהחזיק אצבעות הם כל מה שעמד לרשותנו כשנתנו לבבת עינינו, הילדים שלנו, לאחוז בהגה. אבל מעתה יש לנו עוד אפשרות פחות מיסטית ויותר ריאליסטית להגן עליהם. מי יכול לסרב לזה?

מהבחינה הזו נכנס המותג לפנתאון מכובד שמאכלס מותגים כגון מטרנה, האגיס ושאר המותגים שהופכים אותנו מסתם אנשים להורים טובים ואחראים. מובילאיי נכנס לחלל ריק שבגללו נמלטנו לאמונות טפלות, אבל מעכשיו כבר לא צריך אותן כי הוא ממלא את מקומן. הוא מוביל שוק ולא מתחרה ב'מובילאיי' אחרים. הוא החלוץ ולכן הוא מזיז הצידה את החמסות ואת הקמעות. מחר אולי יגיע מתחרה שיגיד "אני טוב יותר כי אני מתריע מוקדם יותר וחזק יותר ואני גם זה שעוצר את הרכב"… לך תדע – זה בדיוק השביל שבונה קטגוריה. אבל כרגע אנחנו מפלסים אותו.

מובילאיי – גיתם BBDO

נכון, מדובר בקליפ סוחט רגשות. הורים לילדים שרק קיבלו רישיון נהיגה היא בחירה חכמה, ומניפולטיבית ככל שתהיה, היא מדויקת ויושבת נפלא על שפיץ התועלת של מובילאיי. אפשר היה לייעד את מובילאיי ל'כל אחד' שרוצה להדק את בטיחותיות הנהיגה שלו אבל הגנה על ילדים היא הבטן הרכה, וכידוע, בטן רכה מחוללת יותר מודעות, זיקה ומכירות מכל דבר אחר.

שיר הרקע שמתכתב עם עולם התוכן, שמדבר על כך שהנך השמש והירח, והנך בן 20, מעמיק את הנרטיב. כל שנותר הוא להאמין שאי אפשר לעבור עוד יום ללא מובילאיי ולפתח את סינדרום 'איך יכולנו בלי זה?'. ואולי זה מסביר את ההנפקה הנדיבה שניבאה זאת מבעוד מועד. שהרי בקרוב מאד לא נצא לדרך בלעדיו. אה, ויש הצעת ערך כלכלית – הנחה באגרת הרישוי בגובה 1500 ₪ והנחה משמעותית בביטוח החובה לרכב. כי שום מותג, אוניברסאלי ככל שיהיה, לא ינסוק ללא דחיפה קלה של הארד סייל…

מובילאיי
מובילאיי

עטרה בילר היא מהאסטרטגיות הותיקות בתחום, בעלת TheBrandingEdge. כתבה טור ניתוח קמפיינים במשך 8 שנים באתר אייס. בעלת טור בגלובס ופינה שבועית ב-103FM. מרצה על אסטרטגיה, מיתוג, חשיבת יצירתית, פרסום ועוד.


מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים