ניתוח קמפיין: "יהודה לוי – חבילת סלולר ממש מושלמת של פלאפון" – אדלר חומסקי & ורשבסקי

עטרה בילר - יהודה לוי, פלאפון
pelephone_yehuda-atara

או שזה משהו באוויר או במים שכולנו שותים, אבל תאגידי הענק התחילו לצחוק מעצמם. אם עד לא מזמן העיד הנחתום על עיסתו, הרי שלפתע ההומור העצמי הוא ה'אני אני אני החדש'. לדעתי יש משהו יפה ביהודה לוי מציג, כהרגלו, יתרון מוצרי, אבל סותר את עצמו בו זמנית, ללא שום מודעות לכך. הרעיון הוא כמובן חבילת סלולר כוללת וכדאית שלא נוכל לפספס כלום בזכותה. החבילה כוללת גלישה חינם מכל מיני אפליקציות ומתמקדת בנושאים כגון ספורט, כלכלה, חדשות, שופינג ועוד.

הדובר החתיך והנערץ מציג את יתרונות החבילה אגב התעלמות מדברים גדולים ולא צפויים שקורים מאחורי גבו אותם רואה הצופה, וגם כל האנשים בסביבה, אך הוא – ממש לא. הסיבה ברורה, הוא צלל בפלאפון שלו והוא מבסוט מדי מהדברים שהוא מצליח ללכוד ברשת בזכות החבילה. בואו נודה במציאות. התמכרנו למסך. המסך הקטן – גדול מהחיים ודי כבר להטיף מוסר.

חבילת פלאפון – אדלר חומסקי

החבילה של פלאפון מדגימה את זה. לפספס מפספסים רק בנייד – ולא חשוב מה קורה סביבנו. עובדה – בזמן שיהודה לוי מציג את הצעות הערך, הוא חוזר על המנטרה – לא תפספסו כלום. הדובר הולך ומדבר לאורך נהר הירקון כשברקע קורים דברים שהוא לא משגיח בהם. אנחנו והדייגים, ולא יהודה, רואים לוויתן מזנק מתוך הירקון. להקת דבורים או חרקים או ציפורים מסתדרת באוויר בצורה של פאקמן. אנחנו וחבורת בחורים על גדות הנהר רואים את זה. יהודה לא. הוא שקוע בחבילת הספורט. ליקוי חמה שלם ונדיר שאנחנו והזוג הרומנטי מהופנטים ממנו. הוא מחשיך את היום והוא מסמל לכולנו אירוע נדיר ומסתורי… אבל יהודה לוי מרוכז בחבילת השופינג.

לרגע הוא נדהם, ולנו נדמה שסופסוף קרא על ליקוי החמה ב-Ynet. אז זהו שלא. הוא קלט נעליים ב-sale שהדליקו אותו. בסרטונים קצרים ייעודיים לחבילות השונות מופיעים דברים בומבסטיים אחרים ברקע של לוי. חבילת הספורט למשל גורמת לו לפספס את אלויס פרסלי הולך מכות עם מייקל ג'קסון. חבילת החדשות גורמת ללוי, כפי הנראה, לשלם בחייו כשכנופית ליצנים רצחניים מתגנבת מאחוריו עם כלי נשק. חבילת השופינג עולה ללוי בארנק שלו ובשעון שלו אחרי שקוסם , מאחורי גבו, הופך את עצמו לרואה ובלתי נראה. חבילת הכלכלה גורמת לדובר לפספס סוג של אנדרואיד – טרמינייטור שנולד מאחורי גבו מתוך בועה ומקבל פקודה מהמפעילים שלו לחסל אותו. את לוי.

השורה התחתונה ברורה – אם כבר לפספס את החיים, אז בפלאפון כי שם, בעולם הסלולרי – לא נפספס כלום. פלאפון לא מנסה להילחם במציאות. אבל אם כבר אז כבר. אם כבר עברנו לחיות במכשיר הנייד – עדיף ליהנות מכל האפשרויות ולפחות למצות אותן. הפרסומת נטולת צביעות ומודה באשמה. אני מזכירה לכולנו את הפרסומת המתקתקה של אורנג' (זוכרים שפעם היה כזה מותג?) שהטיפה לכבות את הסלולרי כדי להיות בקשר בלתי אמצעי עם הקרובים לנו, המשפחה והילדים. זה היה מאד נוגע ללב אבל בסופו של יום מטיף –מוסר ונלחם בחיים, שהם, בסופו של דבר, חזקים מכל.

אורנג' – באומן בר ריבנאי

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים