ניתוח קמפיין: "שטראוס אחלה – שינוי ענק לחומוס" – באומן בר ריבנאי

יונתן מילר (מתוך הפרסומת) ועטרה בילר
יונתן מילר (מתוך הפרסומת) ועטרה בילר

"אתם ממשיכים להשתנות וגם אנחנו". אחלה של קבוצת שטראוס מציגה שינוי ענק לחומוס; "הוספנו טחינה גולמית והוצאנו שמן". פרסומת לחומוס אחלה תחת הכותרת "אחלה ממשיכה להוביל את השינוי" מציגה משהו שאני קוראת לו אונס לאור יום. הגזמה שנולדה מהיעדר נרטיב של ממש למותג 'אחלה'. כתוצאה – ניסיון קרקסי להפיח חיים בשינוי פעוט שגורם לצרכן להרים גבה: "אז עד עכשיו האכילו אותנו יותר שמן ופחות טחינה?". במאמץ מזיע במיוחד מאלצת הפרסומת, בכוח, לדברים לא קשורים – להיות קשורים. הדרמה הפעוטה מונשמת ומוגזמת ומוגברת ומושלכת עלינו האנשים. שינוי במוצר מומשל לשינוי בחיינו – כדי להפוך את הטפל לעיקר אבל זה לא עובר.

הסיפור הוא על שני חברים, שפעם היו רווקים שותפים. הם היו אוכלים בחוץ או קונים אוכל מוכן. בורקס פטריות אם לדייק. אבל אחד מהם התחתן, והראשון מתגעגע לעבר. זה שהתחתן התחיל גם לבשל, גם לגדל תבלינים בחצר וכמובן – וזו גולת הכותרת – גם לתת למשפחתו חומוס אחלה.

"שינוי ענק לחומוס!" – באומן בר ריבנאי

חומוס אחלה איננו אלא חומוס בקופסא ששומרים במקרר ובמאמץ רב מוסיפים לו קצת תבלינים וגורמים לו להיראות אותנטי. אבל אם להיות כנים – אין באמת הבדל בין חיי רווקות דלים לבין לאכול חומוס אחלה. הקשר בין חבר ששינה הרגלי אכילה וסגנון חיים מרווקי למשפחתי (ואולי קצת בריא יותר לכאורה) – לבין השינוי שאחלה עשתה בתמהיל הטחינה והשמן – הוא קשר רופף ומאולץ. חשתי שהפרסומת מזלזלת באינטליגנציה שלי ומתעתעת בי דרך דאחקות נלוזות כמו זו שהחבר הכאילו – מתגעגע מתחבא בכל מיני מקומות כמו המקרר, מתחת לקורנית או שהוא מתחפש לתנור אפייה ומגיח ממנו בהפתעה פורימית ילדותית.

כשאין מה להגיד על המותג עצמו, כל שינוי מזערי הוא תירוץ לדרמה, ואם כבר דרמה – לא הלכו פה עד הסוף עם קונספט השינוי אלא התפשרו על התסריט וההפקה שנראים חובבנים. התאכזבתי מהפרסומת לאחלה, והוצפתי געגועים לחומוס עושים באהבה או שלא עושים אותו בכלל של צבר.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

5 תגובות לפוסט

5 תגובות

  1. טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל טל

  2. עודד יובל סלע עופר לוי שיר השבוע של גמווגחגחח הייכמגמאלעייהיאילון חחחחחגגגגממעיבגיגיגמגמגמגמגמגממגגממממוריה יגימגי-מ-מגמגממגממדממגמגממגמגממנ הודיה ב שיר השבוע של גמווגחגחח הייכמגמאלעייהיאילון חחחחחגגגגממעיבגיגיגמגמגמגמגמגממגגממממוריה יגימגי-מ-מגמגממגממדממגמגממגמגממנ הודיה ב שיר השבוע של גמווגחגחח הייכמגמאלעייהיאילון חחחחחגגגגממעיבגיגיגמגמגמגמגמגממגגממממוריה יגימגי-מ-מגמגממגממדממגמגממגמגממנ הודיה ב שיר השבוע של גמווגחגחח הייכמגמאלעייהיאילון חחחחחגגגגממעיבגיגיגמגמגמגמגמגממגגממממוריה יגימגי-מ-מגמגממגממדממגמגממגמגממנ הודיה ב שיר השבוע

  3. מה את רוצה??? שימשיכו להאכיל אותנו שמן??? טוב מאוד שהם מוציאים את השמן וטוב יותר שהם מספרים על זה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים