בחירות 2013: מאכל זה מכיל חומר מסרטן! מפלגת כלכלה בעקבות חקיקה צרכנית

יו"ר מפלגת כלכלה דניאל גולדשטיין - "בריאות לפני הכל"
יו"ר מפלגת כלכלה דניאל גולדשטיין – "בריאות לפני הכל"

מאת: קומוניקט, יח"צ

דניאל גולדשטיין העומד בראש מפלגת "כלכלה" דורש כי על כל מוצר אוכל המכיל חומר שהוכח שמסוכן כמו למשל סודיום ניטריט או כל צבע מאכל אחר שמאוד מסוכן, תוטבע אייקונים של 'אזהרה'! "לצערי כיתובי שקיות החטיפים למיניהם, כמו גם מעדני חלב, גדושים בהבטחות בריאותיות, אבל נעדר מהם מידע חיוני שבעקבותיו ידעו הצרכנים כי הם מלעיטים את עצמם לדעת ופוגעים בבריאות ילדיהם, בשל הרכיבים העלולים להיות מסוכנים לבריאות. מדוע הסימון החיוני אינו מופיע?" הוא קובל. "מאכלים גרועים לבריאות ילדים כשם שסיגריות גרועות לבריאות מבוגרים!"

יו"ר מפלגת כלכלה דניאל גולדשטיין - "בריאות לפני הכל"
יו"ר מפלגת כלכלה דניאל גולדשטיין - "בריאות לפני הכל"

כשלילד של גולדשטיין מתחשק או ממתק שוקולד, סוכריה או כל מאכל אחר, הוא בודק מיד מה הערך התזונתי של המוצר, והאם הוא מכיל צבע מאכל, ובדרך כלל הוא אכן מכיל, לכן אין סיכוי שגולדשטיין האב ירשה לבנו להכניס לפיו. "ברוב המקרים הצרכן, האזרח מהשורה אינו מבין את המונחים המצוינים באותיות קטנות ומפרטים מה המוצר מכיל ומהו הערך התזונתי שלו. גם הילדים עצמם אינם מודעים למה שהם מכניסים לפה. בעידן הפייסבוק יהיה יותר קל להסביר באמצעות אייקונים לילדים מה כן בריא ומה פחות בריא, בנוסף בבתי הספר יוקל למורים להסביר לתלמידים מה כל אייקון מסמל ובמה הוא עלול להזיק לבריאות".

מבחינתי, הרכיב "סודיום ניטריט" הוא רעל לילד. אני כהורה מעוניין שילדיי יכניסו לגופם אוכל מזין וכך אני מניח שכל הורה רוצה. לבד מההבטחות על החטיפים של החברות המובילות שהם עמוסים בוויטמינים למיניהם ובעלי ערך תזונתי, הם מחביאים את המידע החיוני על צבע מאכל וחומרים משמרים, הידוע שאם נצרוך אותם לאורך זמן, הם עלולים לגרום למחלות", אומר גולדשטיין ומציע כי בכל חטיף המכיל חומר שהוכח שמסוכן יש לסמן באמצעות אייקון אזהרה מתאים קבוע.

לדבריו מאכל יכול בהחלט להיות שילוב של מזון בריא והנאה, במיוחד שקהל היעד הוא ילדים. "לצערי רוב המאכלים הם גרועים מבחינה תזונתית. אני אישית מחזיק בספר בריאות ובכל פעם שאני מבין שהמילה המסורבלת שמופיעה על גבי החטיף היא חומר משמר או צבע מאכל, אני לא מרשה לילדיי לאכול. אם יופיעו אייקוני האזהרה , ציבור הקונים יקבל הזדמנות להחליט האם המוצר מספיק מזין לו או לילדיו, בדיוק כפי שחובה להטביע על גבי קופסת הסיגריות אזהרה והקונה מחליט האם לעשן עצמו למוות במודע".

מפלגת כלכלה הוקמה לפני כחצי שנה על ידי האחים דניאל ובני גולדשטיין אנשי עסקים מצליחים בארה"ב שמאסו בבירוקרטיה במדינת ישראל והחליטו לסייע לשפר את המצב הכלכלי של תושבי המדינה, ויש להם רעיונות מקוריים במיוחד. בברנז'ה הפוליטית מדברים עליהם כמי שעשויים להיות הפתעת הבחירות.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים