עושק מורשה: חברת עלית "עשקה" סטודנטים במכללת ספיר – אבל אלה לא נשארו חייבים

camd

עבור לא מעט סטודנטים בישראל, ריטלין וקפה (קפאין) הם חלק בלתי נפרד ואולי גם בלתי נמנע משגרת הלימודים שלהם. סטודנטים במכללת ספיר, השיקו בימים אלה מחאה כנגד חברת שטראוס עלית בטענה כי הקפיטריה הממוקמת במכללה "עושקת אותם" במחירים מופרזים וגבוהים מן המקובל. בקמפיין המחאה אשר זכה לשם 'עושק מורשה' מגוללים הסטודנטים בספיר את הסיפור המרתיח – אגודת הסטודנטים של מכללת ספיר יזמה לפני כחודש את הקמת 'קפה אמון' עמדת קפה לרווחת הסטודנטים הפועלת על בסיס אמון, כאשר הסטודנטים משלמים כאוות נפשם והרווחים מועברים לטובת קניית המוצרים לימים הבאים.

חברת עלית, המפעילה קפיטריה במכללה, לא קיבלה בעין יפה את המהלך של האגודה והחליטה כ-3 שבועות בלבד לאחר פתיחת 'קפה אמון' לאיים בתביעה כנגד המכללה בגין פגיעה ברווחיה. כפועל יוצא מכך – עלית גם דרשה לסגור לאלתר את העמדה. לנוכח האיום של התאגיד, החליטה המכללה להתקפל וסגרה את העמדה, למורת רוחם של הסטודנטים. אך אלה לא נשארו חייבים ופצחו בקמפיין החרמה כנגד החברה, המהלך כולל סרטון אשר מופץ בימים אלו ברשת, הפגנה מול הקפיטריה של עלית, קבוצת תמיכה בפייסבוק (קליק) והחרמת מוצרי החברה.

לצורך המאבק כנגד חברת עלית, נרתמו הסטודנטים בקורס ניהול מדיה חברתית במכללה, אשר החליטו במאמץ משולב ללמד את חברת עלית שיעור או שניים בניהול משברים במדיה החברתית.

בסרטון אשר הופק ע"י סטודנטים בקורס לניהול מדיה חברתית מציבים הסטודנטים אולטימטום לחברת עלית: "קפה עלית, הצעד שלכם פגע באמון שלנו ולכן לא נותר לנו אלא להכריז מלחמה. מהיום אנחנו מפסיקים לרכוש בדוכנים שלכם, לא רק קפה, אלא את כלל המוצרים שאתם מציעים. כל מה שאתם צריכים לעשות בכדי שנפסיק את החרם, הוא להחזיר לנו את 'קפה אמון' ואת האמון בכם".

תגובת מכללת ספיר וחברת עלית לא התקבלה עד למועד הפרסום.

עידכון 11.6 (23:30): במכתב ששיגר מנכ"ל רשת קפה עלית יאיר כץ למורן ברנס, יו"ר אגודת הסטודנטים במכללת ספיר, נכתב: "באם נפלה אי הבנה, אנו מתנצלים על כך, לרשת קפה עלית אין כל התנגדות לפתיחת עמדות קפה אמון במכללת ספיר". [קליק]

עושק מורשה: חברת עלית עשקה את הסטודנטים במכללת ספיר - אבל אלה לא נשארו חייבים
עושק מורשה: חברת עלית עשקה את הסטודנטים במכללת ספיר – אבל אלה לא נשארו חייבים
עושק מורשה: חברת עלית עשקה את הסטודנטים במכללת ספיר - אבל אלה לא נשארו חייבים
עושק מורשה: חברת עלית עשקה את הסטודנטים במכללת ספיר – אבל אלה לא נשארו חייבים

קרדיטים
בימוי: ליאת קלר הפקה: חצב וייל תסריט: דור קליין, קארין מור, אוסי מנדל עריכה: אריק דנינו, שרונה אדרי, יערית הלפרט צילום: שירלי אטיאס, הילה איבגי, ליטל אלול, עידן ביטון, דריה פודים תודות מיוחדות: דור גיגי, שי טורה, אמיר קרן, זוהר צעירי, בר אסייב, שירה נבו, אדוה קריספין, לירון ניסים, גל ואש, יהב פרג'ון, עדן סיבוני, נטע בלחנס, צליל חג'בי, חגית גידרון, מורן ברנס, ד"ר אמיר מיטל, ימימה הספרנית, חגית קריאף, אלון אלשייך, ד"ר עטרה פרנקל-פארן, צוות המחלקה לתקשורת.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

7 תגובות לפוסט

7 תגובות

  1. מה עם דוכני המכירה של עלית במתחמי בתי החולים? העושקים את הציבור הכי חלש שיש, החולים המתקיימים מקצבאות הביטוח הלאומי, "השבויים" של המחירים המופקעים.

  2. בשיטת המכרזים הנוכחית – מקבל את הזיכיון מי שמשלם הכי הרבה כסף – בעל העסק חייב להרוויח לכן הוא דופק את הצרכנים השבויים שלו יעני… את הסטודנטים. תבוא המכללה ותשנה את תנאי הזיכיון כך שתגביל את המחירים בקפיטריה והקריטיריון המרכזי יהיה אחוז ההנחה שיקבלו הסטודנטים ממחירי יעד פתאום תראו מחירים טובים ושפויים בקפיטריה. לכן הדרישה חייבת להיות קודם מהמכללה להפחית את דמי השכירות ברגע שזה יקרה תראו שגם המחירים ירדו משמעותית.

  3. תלמדו מהמקרה במכללת רמת גן.
    כשבעל הזיכיון על שתי הקפיטריות במכללה החליט לדרוש מחירים מוגזמים, אגודת הסטודנטים במכללה (שהיא שלוחה של האו"פ) קיבלו מימון מתקציב אגודת הסטודנטים של הפתוחה, והקימו שני דוכנים מול שתי הקפיטריות במכללה, ובכל דוכן חילקו חינם (!!!) קפה, שוקו, תה, סנדביצ'ים, חטיפים ועוד.
    האגודה אירגנה את הדוכנים האלו במשך חודש שלם, כל יום, בכל הפסקה.
    כמובן שגם הסטודנטים לקחו חלק ושמו כסף בכוסות ה"טיפים", שנועדו כדי לממן עוד קפה וסנדביצ'ים, כדי לא לחרוש יותר מידי על התקציב של האגודה, וזה מה שאיפשר למחאה להמשיך יותר משבוע.

    לא מחאה של שלטים, לא מחאה של הפגנות.
    תבואו להם מול העיניים ותחלקו לכולם בחינם. אל תפנו לרחמים שלהם (אין להם), תפגעו להם בכיס.
    זאת הדרך היחידה לעמוד מול התאגידים ולנצח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים