כאילודא: ברוסיה הייתי מדען טילים

מזבלה

גיל אומנסקי, שלח את פרויקט הגמר שלו שזכה במקום הראשון במכללת תילתן. הבריף היה להכין לייצר פרויקט שידבר לקהילה מסויימת ויצביע על תופעה חדשה או זרם חדש בחברה הישראלית. על הפרויקט של גל: קהילה: ילידי בריה“מ לשעבר. המסר: נוצרה תרבות חדשה בארץ כתוצאה משילוב של שתי תרבויות. הקונספט הקריאייטיבי: שילוב אלמנטים וסמלים משתי תרבות לתוך משמעות חדשה.

20 שנה עברו מאז העלייה הגדולה מבריה“מ. יותר ממיליון עולים. רוב העולים נטו להשתלב במודל התרבותי, והפלורליסטי של החברה הישראלית בשנות התשעים, אך גם שמרו על חלק נכבד מסממניה התרבותיים של ארץ מולדתם. הפרויקט עוסק בשינויים שהתרחשו אצל העולים בדפוסי התרבות, הערכים והנורמות החברתיות בתחומים שונים: חגים, אוכל, זמרים רוסי-ישראלים, הסבה מקצועית, נוסטלגיה, גיור ורבנות ראשית, שרי כנסת, צבא, סטריאוטיפים, סרטים, דמויות ילדות, ואפילו ה“סבתא“. במהלך הפרויקט נוצר קונספט לפסטיבל שנקרא ”כאילודא“ (קליק ל-PDF). הפסטיבל בא לבטא את הספיגה התרבותית בארץ כתוצאה ”מכור היתוך“. תרבות של מוסיקה, אוכל ואופנה שמשתייכת לשתי שפות. קליק ל-PDF המלא של הפרויקט.

מתוך הפרויקט של גיל אומנסקי
מתוך הפרויקט של גיל אומנסקי

זה המייל של החבוב: [email protected]

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

8 תגובות לפוסט

8 תגובות

  1. :-טוב להיזכר שוב. נראה מקצועי ומשתבח עם הזמן. ספר מה קורה בחיים החדשים. בהצלחה בהמשך

  2. בפרויקט גמר של תרצה ז"ל לפני כמה שנים הייתה חולצת טריקו שהיה כתוב עליה בפונט רוסי: "ברוסיה הייתי ז'קט" שזה די אותו רעיון כמו מה שרואים פה בתמונה. אם אני לא טועה זה היה פרויקט של בחור ענק וחביב בשם עידו מימון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים