מזבלה.קום

המונופול של הבצפר נשבר: 16 משרדי פרסום הצטרפו לתכנית הסטאז'ים של מכללת ACC

acc-achbar_30239_finalff
סידרנו לך כיסא במשרד פרסום מוביל
סידרנו לך כיסא במשרד פרסום מוביל

סדקים בחומת המונופול של הבצפר בתחום לימודי הקופירייטינג. מכללת ACC על שם תרצה גרנות ז"ל מודיעה על הצטרפותם של כ-16 משרדי פרסום מהמובילים בישראל לתוכנית הסטא'זים של המכללה, במסגרתה מובטחות משרות התמחות לבוגרים המצטיינים בקורס הקופירייטינג.

השאלה האם לגייס אנשי קריאייטיב מנוסים, או לנסות דווקא את הצעירים, עתיקה כמו הענף עצמו. מצד אחד קופירייטר שעשה קילומטרז' מרשים בענף מביא את הנסיון והביטחון של איש מקצוע שיודע מה הוא עושה. מצד שני, ג'וניור שיצא זה עתה ממכללה לפרסום מביא חופש יצירתי, רעב ואנרגיות רעננות. במשך שנים רבות העדיפו מרבית ממנהלי הקריאייטיב ללכת על בטוח. החיפוש היה כמעט תמיד אחר אנשי קריאייטיב מנוסים. אולם לאחרונה מסתמנת תפנית במגמה זו ובחזקת ידו של איגוד הפרסום והבצפר על משרדי הפרסום, כאשר לא פחות משש עשרה משרדים הצטרפו לתכנית הסטאז'ים של מכללת ACC, ופתחו את דלתותיהם לבוגרי מחלקת הקופירייטינג של המכללה. בין המשרדים: באומן, מקאן בוטיק, ראובני, פובליסיס, זרמון ועוד.

ניר פרח, מנכ"ל פוגל אוגילבי, מפרט: היתרון העיקרי של אנשי קריאייטיב ותיקים על פני ג'וניורים, הוא שהם פוסלים לעצמם יותר רעיונות ראשוניים בזמן תהליך העבודה, ולא "מבזבזים" זמן על פיתוח רעיונות לא רלוונטיים. לעומתם, ג'וניורים מטבעם רעבים יותר מאלו הותיקים, ומתנפלים על כל בריף בנסיון למצות ממנו את המקסימום. תכונה מדהימה שלצערי חולפת עם השנים".

ליאור זייד, סמנכ"ל קריאייטיב בפרסום ליד: עולם הפרסום משתנה בזכות הטכנולוגיות החדשות שמקיפות אותנו. פעם קראו לזה ״דיגיטל״, היום זה חלק בלתי נפרד מהחיים, ומסביבת העבודה שלנו כפרסומאים. אנשי הקריאייטיב הבאים, שגדלו לתוך העידן הטכנולוגי, שולטים בכלים החדשים באופן אינטואיטיבי, מה שמקנה להם יתרון קריאייטיבי בעולם הפרסום החדש.

אור לביא, סמנכ"ל קריאייטיב בזרמון: "מעבר לעניין המוטיבציה והרעב, קופי צעיר, כמו ילד קטן, מביא אתו בדרך כלל מימד של נאיבייות, שאם עובדים אתה נכון, היא כלי קריאייטיבי מדהים שאי אפשר ללמד".

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים