קנייה אנטי חברתית – היזהרו מהונאת השוברים של אירוקה!

מזבלה

השבוע רכשתי בפעם הראשונה קופונים באתרי הקניות החברתיות. נושא הקופונים לא כל כך עניין אותי, אבל היה דיל מעניין וישב לי בול על הצורך ברענון של קולקציית משקפי השמש שלי, אז הלכתי על זה ורכשתי שני שוברים לאירוקה. את הקופון הראשון בשווי 200 ש"ח קניתי באתר Big Deal (ביג דיל – עמוד המכירה) של וויינט תמורת 75 ש"ח ואת השני בשווי 300 ש"ח, קניתי כמה ימים אחרי באתר Buddies תמורת 115 ש"ח (עמוד המכירה). בשני הדילים ללא יוצא מן הכלל הודגש בפירוש ואני מצטט: "יש כפל מבצעים והנחות!".

מודעת המבצע של רשת אירוקה
מודעת המבצע של רשת אירוקה

לרגל יום העצמאות, אירוקה יצאה במבצע של 64% אחוזי הנחה על כל החנות, אחלה במיוחד לאור העובדה ששמתי עין על שני זוגות משקפי ארמני שעולים כ-1000 שקלים כל אחד. הגעתי לחנות בקניון חולון ומדדתי במשך כשעה וחצי עד שהייתי מרוצה מהזוגות שנבחרו. שירן, מנהלת הסניף עמדה בקופה וטיפלה בהזמנה, הודעתי לה שאשלם בנפרד על כל זוג על מנת שאוכל לממש את השוברים (הגבלה של שובר אחד לקנייה), כאשר עלות כל זוג לאחר ההנחה ולפני השובר עמדה על כ-367 ש"ח. מכן די ברור שאחרי מימוש השוברים, עלי יהיה לשלם 67 ש"ח עבור זוג אחד ו-167 ש"ח עבור השני. אלא שבאירוקה שכחו ששוברים דינם ככסף מזומן, התעלמו מתנאי השוברים ותחמנו את ההנחה כך שהיא תהא מהעלות הרגילה בקיזוז השובר. כלומר: 1000 ש"ח פחות השובר פחות הנחה = עתה, במקום לשלם בסה"כ תוספת של 234 ש"ח עבור שניהם, נתבקשתי לשלם 288 ש"ח ו-252 ש"ח, סה"כ 540 ש"ח.

התחמנות המדוברת יצרה מצב אבסורדי שבו שובר של כ-300 ש"ח במזומן עתה שווה ערך לסכום של 115 ש"ח (אותו הסכום בדיוק ששילמתי עבור השובר) ושובר ה-200 ש"ח שווה ערך ל-79 ש"ח, כלומר 4 שקלים יותר מהסכום ששולם בפועל עבור השובר.

הקופונים השקריים באתר ביג דיל
הקופונים השקריים באתר ביג דיל

לאור העניין שנתפס בעיני כהונאה צרכנית, מרתיחה ומעצבנת, אני ממליץ לכולכם שלא להתפתות ולרכוש שוברים שכאלה ובמידה ורכשתם שוברים לאירוקה – תפעלו להחזירם. נשלחה היום פנייה לשני האתרים לביטול העיסקאות וביום ראשון יועבר העניין הלאה לבדיקה משפטית.

הקופונים השקריים באתר Buddies
הקופונים השקריים באתר Buddies

גילוי נאות: הייתי השבוע בפגישה עם גרופון ישראל, אולם אין שום קשר או מניע נסתר כזה או אחר, לאיזכורם של שני האתרים המדוברים אשר מתחרים באותה הנישה. באם הייתי קונה את הקופונים המדוברים באתר גרופון, תגובתי הייתה דומה. פוסט זה הינו אישי ונכתב מנקודת מבט צרכנית ואינו קשור בשום צורה לפועלה העסקי של סוכנות הקריאייטיב המזבלה.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

17 תגובות לפוסט

17 תגובות

  1. מה ששכחת לציין ומצוין ךעל המודעה בפירוש
    שהמבצע הזה לא מאפשר תשלום בשוברי הנחה וגיםטכארד…
    אתה בטוח שהקופון זה לא שובר הנחה..?

  2. לא יאומן!
    אתמול הייתי באירוקה ואותו סיפור בדיוק!!!
    פניתי היום לשירות הלקוחות של אירוקה והם אמרו לי לפנות לבאדיז שיזכו אותי ב-25 שקלים. בינתיים באדיז לא ממש עונים לי…
    בכל מקרה, אני לא רוצה את הזיכוי הזה, לקבל את ההנחה+ השובר
    בדיוק כמו שרשום-
    כ פ ל מ ב צ ע י ם

  3. גם אני רכשתי קופון מ-Buddies ובאתי לנצל אותו ביום שישי האחרון.
    כשהגעתי לקופה וגיליתי שאני ואירוקה לא רואים בעין אחת את המונח "יש כפל מבצעים" רתחתי מזעם.
    אשמח לשמוע אם יש התפתחויות בבדיקה המשפטית.

  4. ראיתי את המייל הזה וקצת חששתי, כי בדיוק הדפסתי לגיסתי את הקופונים הללו (דרך באדיס)
    אבל כתבתי לה עכשיו שתבדוק, והיא ענתה לי שהיא ואימא שלה רכשו ביום שישי משקפיים וקיבלו את כל ההנחות והמבצעים ללא בעיות – אז אולי הבעיה היא בסניף הספציפי בו היית?
    הן רכשו את המשקפיים בסניף בקניון קריית אונו.

  5. אני עוד לא נכנסתי לטרנד הקופונים אבל הניסיון הלא טוב שלי עם השרות של אירוקה גרם לי להחליט לפני שנים שאני לא קונה מהם שום דבר. בשום צורה בשום מחיר. הם לא יראו ממני אגורה אחת.

    שילכו לפוראקטיב, היבואנים של רודי פרוג'קט ויבינו איך שרות למשקפיים צריך להיות.

  6. מתי תבין שאתה לא יכול להיות גם משרד הפרסום, גם העיתון, גם הצרכן, גם השופט, גם התליין וגם לכתוב גילוי נאות מצחיק בסוף?

  7. "שמתי עין על זוג משקפי ארמני שעולים כ-1000 שקלים כל אחד"

    זוג משקפיים הוא בעצם אחד. שמת עין על שני זוגות שעולים כ 100 שקל כל אחד.

    כן. קטנוני.

    היה היתה לי אקסית שעבדה באירוקה. הגיע הזמן שעוד מישהו יז*$# אותם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים