אחלה פינוק מרשות השידור: אוצר הזמר העברי

רשות השידור - אוצר הזמר העברי
רשות השידור – אוצר הזמר העברי

באתר הרשות ניתן להאזין מעתה לכ-10,000 יצירות מלפני קום המדינה ובשנים שאחרי, המשקפות באופן מרגש, את ההווי ורוח התקופה של ההיסטוריה היהודית עם אוסף של יצירות מתוך מחזות, על ישובים, חזנות, תורה, פיוטים, במגוון סגנונות. לצד קטעי המוסיקה, נשמרו ותועדו גם אריזתן המקורית של היצירות, ועליהן הערות בכתב יד של המגישים והעורכים באותם הימים. אלפי שירים נוספים יעלו לאתר בזמן הקרוב. קליק לביקור.

רשות השידור - אוצר הזמר העברי
רשות השידור - אוצר הזמר העברי

הפרויקט, נעשה כחלק ממימוש החזון החדש שגובש ע"י מליאת רשות השידור לפיה השידור הציבורי שייך לציבור וכי יש לפעול להעברתם לציבור גם באמצעות המדיה החדשה. "האוצר הבלום שפתוח עתה באתר הרשות לציבור הרחב מבטיח לכל גולש שעות של הנאה, השכלה, העשרה ומחקר של ההיסטוריה שלנו באמצעות הזמר העברי של אותם שנים", אמר ד"ר גילת.

אלפי היצירות וחומרי הארכיון, עברו הליך המרה דיגיטאלי בשיתוף ארכיון הצליל של הספרייה הלאומית. ניתן להתמצא באתר באופן פשוט, על פי חיפוש ממוקד; לפי קטגוריות ובהן, נושא החגים, ירושלים, ריקודים, תנ"ך, שבת ועוד, או באמצעות הקלדת האות הראשונה. כמו כן, ניתן למצוא פרטים על השירים כמו ציון תאריך, מלחינים , מבצעים והערות שונות. הקמת האתר היא חלק מפרויקט כולל שמנוהל ומבוצע על-ידי אגף מערכות מידע של רשות השידור בראשות משה לב. עוד ליוו את הפרויקט, חטיבת הביצוע של "קול ישראל" בתיעוד החומרים.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים