פרסום ראשון: משרדי המדיה בישראל "מתבכיינים" – אנחנו לא מרוויחים מספיק וקורסים תחת המצב

ועדת המדרוג לאינטרנט בישראל
ועדת המדרוג לאינטרנט בישראל

ימים ספורים לאחר סיומו של קמפיין אולג פטרושקה, אשר נועד להמחיש את האפקטיביות של האינטרנט ולהגדיל את ההכנסות של משרדי המדיה, משרדי הפרסום הדיגיטלים והאתרים, עולה כי במכתב פנימי שנשלח היום לועדת המדרוג לאינטרנט בישראל מטעם משרדי המדיה, מגוללים המשרדים את סיפורם "העצוב" ומבכים על מצבו העגום של השוק, כל זאת במטרה להקטין את עלויות השתתפותם בפרויקט מדידת האינטרנט בישראל אותו הם מנסים לקדם. זה לא סוד גדול שמשרדי המדיה הם הגוף הרווחי ביותר בענף ובאם תתקבל בקשתם, הרי שהאתרים, גדולים וקטנים כאחד ישאו בעלויות נוספות, אשר כבר היום גבוהות במיוחד ואינן ריאליות, הנעות בין אלפי שקלים בודדים לעשרות אלפי שקלים בחודש.

ראוי לציין כי בדומה להתנהלותו של איגוד האינטרנט הישראלי גם וועדת המדרוג אינה שה תמים וגובה סכומים מגוחכים, במיוחד כשמדובר בעמותה אשר אמורה לתפקד לטובת הכלל, במקרה הזה לטובת הצעדת האינטרנט הישראלי קדימה ולא ליצבור מזומנים מתחת לבלאטות.

במכתב ששוגר היום נכתב: "בהמשך לשיחות הרבות בנושא תשלומי ועדת המדרוג והמצב העגום של משרדי המדיה והפרסום אשר נשחקו ברווחיהם וכורעים תחת נטל תשלומי הועדה, אנו מביאים בכתב את בקשתנו לשינוי התשלום מ 70:30 ל 90:10 מהסיבות שנפרט".

ועדת המדרוג לאינטרנט בישראל
ועדת המדרוג לאינטרנט בישראל

נוסח המכתב: בהמשך לשיחות הרבות בנושא תשלומי ועדת המדרוג והמצב העגום של משרדי המדיה והפרסום אשר נשחקו ברווחיהם וכורעים תחת נטל תשלומי הועדה, אנו מביאים בכתב את בקשתנו לשינוי התשלום מ 70:30 ל 90:10 מהסיבות שנפרט להלן:

  • בכל העולם ובכל התחומים ( טלוויזיה, עיתונות, שלטי חוצות וכו׳ ) ה״מדיה״ היא זו שמודדת את עצמה על מנת להוכיח את כוחה ולמשוך אליה מפרסמים.
  • משרדי הפרסום שהם ניטרלים במהותם המקצועית אינם שותפים למדידה זו.
  • היסטורית, הסכמנו לשאת 30 אחוז על מנת לעזור ולקדם את מדידת האינטרנט בישראל.
  • לשם השוואה, בטלויזיה הישראלית חלוקת התשלום היא 92 אחוז לעומת 8 אחוז של משרדי הפרסום.
  • במבנה הנוכחי חלה אנומליה לא הוגנת שבה בעתיד הקרוב, חלק ממשרדי הפרסום ישלמו יותר מאשר ערוצי המדיה מאחר ומצטרפים אתרים חדשים שמורידים את התשלום פר אתר.
  • אי לכך אנו סמוכים ובטוחים שתמצאו לנכון לשנות את הרכב התשלום ל 90:10 כמקובל ונמשיך יחדיו להצעיד את שוק הדיגיטל הישראלי קדימה.

בכבוד רב, משרדי המדיה החברים בועדת המדרוג

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים