עלייתן של קבוצות הפייסבוק: אלו הן הקבוצות בעלות קצב הגידול הגבוה בישראל

עלייתן של קבוצות הפייסבוק
עלייתן של קבוצות הפייסבוק

סקירה וניתוח של חברת SpyTheNet // אלעד אמיר

בחלק הראשון בנושא זה (הקבוצות הסגורות הגדולות בישראל) דיברנו על החשיבות במעקב וניתוח של המתרחש בקבוצות הפייסבוק הפתוחות והסגורות כחלק מניהול המוניטין ברשת. ציינו שמדידת המוניטין ברשת, איתור תלונות ומשברים ומחקרים מבוססי תוכן גולשים שאינם לוקחים בחשבון את הנעשה בקבוצות הופכים לחלקיים במקרים רבים.

כמו כן, ציינו שבכדי לעקוב אחר הקבוצות אם באופן ידני או אוטומטי יש קודם כל צורך לאתר אותן בצורה מובנית. לבסוף הצגנו את הקבוצות הסגורות הגדולות בישראל שמופו עד אז כחלק מפיתוח חדש שלנו ב-SpyTheNet שממפה את קבוצות הפייסבוק בישראל. גודל הקבוצה זהו כמובן אינדיקציה חשובה. קבוצה פעילה ובעלת תוכן מעניין עבור החברים תהיה בד"כ בעלת מס' חברים גבוה יותר מקבוצה אחרת באותה הקטגוריה המעניינת פחות. מן הצד השני, בהחלט יכול להיות מצב של קבוצה גדולה בה רמת הפעילות או העניין נמוכה מכפי שהייתה בעבר ולכן יש מעבר נטישה לקבוצות אחרות באותה הקטגוריה.

פייסבוק מטעמים שיווקיים הגיוניים בוחרת להציג בקבוצות את מס' המצטרפים החדשים בשבוע האחרון. נתון זה אינו מתייחס למס' הנוטשים. ולכן, מדד רלוונטי נוסף לצורך איתור קבוצות רלוונטיות בכלל ועבור מותגים בפרט הינו השינוי בגודלה של הקבוצה בתקופת זמן. מדד זה יכול להיות חיובי אך בהחלט יכול להיות גם שלילי באם מס' הנושטים עולה על מס' המצטרפים.

לדוגמא, תיתכן קבוצת אמהות עם 20,000 חברים אליה הצטרפו 500 חברים אך נטשו אותה 1,500 חברים בשבוע ולעומתה קבוצת אמהות עם 10,000 חברים אליה הצטרפו 1,100 חברים ונטשו 100 בלבד. הקבוצה הראשונה הגדולה יותר קטנה ב-1,000 חברים לעומת השניה שגדלה ב 1,000 חברים במשך שבוע. בהחלט מסתמן שהקבוצה הקטנה יותר רלוונטית לא פחות.

מדד הגידול במס' החברים מצטרף למדד גודל הקבוצה בתהליך האיתור של הקבוצות הרלוונטיות ביותר למעקב וניתוח עבור מותגים. קבוצות שבד"כ נמצאות בהמשך הרשימה הארוכה של כ-1,500 קבוצות ישראליות שמופו עד כה. לסיום, הנה 18 קבוצות הפייסבוק בעלות הגידול הגבוה בישראל מתחילת השבוע. כאמור, אינדיקציה המרמזת על כך שהקבוצה פעילה ובמגמה חיובית של התרחבות.

רשימת הקבוצות: פשפשוק – לתינוק ולילד, דירות שוות להשכרה בתל אביב, סטטוסים באהבה, פשפשוק – למסירה, פשפשוק – רכב, פשפשוק, צריכים משו???, דירות מפה לאוזן ת"א, אטרקציות לילדים ולמשפחה, פשפשוק – יד שניה, נתקעתי עם, מאמאזון, תמיכה ישראל, ירושלמים וירושלמיות, להשכרה בת"א, אימהות מבשלות ביחד, כל ההפעלות לילדים, אמהות משקיעות.

עלייתן של קבוצות הפייסבוק
עלייתן של קבוצות הפייסבוק

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים