'אוהבי תל אביב' – האם חברות הנדל"ן הן שרוצות לטרפד את פרויקט הרכבת הקלה?

אוהבי תל אביב
אוהבי תל אביב

קמפיין מיסתורי שעלה בשעה האחרונה ב'פייסבוק' תחת השם 'אוהבי תל אביב' פונה לשר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ ולראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי עם מסר שנראה ככתוב בדם – "הפסיקו את העבודות על פרויקט הרכבת הקלה".

מה שחיזבאללה וחמאס לא הצליחו לעשות, פרויקט הרכבת הקלה יעשה; הרס ושיתוק מוחלט של תל אביב, כך נכתב באותיות מודגשות בכרזה המיסתורית, הפונה לחולדאי וכץ ומטילה עליהם את המשימה והאחריות "לעצור את הטירוף". עמוד הפייסבוק שהוקם 'אוהבי תל אביב' משך עד כה כ-8 אוהדים בלבד, אולם אחד הסטטוסים שעלה, כנראה ממומן, זכה לעשרות לייקים ותגובות, כאשר מרבית התגובות דווקא חולקות על המסר ותומכות בקידום הקמת הרכבת הקלה.

אוהבי תל אביב
אוהבי תל אביב

על פי בדיקה של המזבלה עולה כי משרד הפרסום ראובני פרידן IPG הוא שעומד מאחורי הקמפיין. בשלב זה לא ברור בשם ועבור מי הוא נעשה, אולם לא חסרות חברות מסחריות, בדגש על פרויקטים בתחום הנדל"ן שיפגעו כתוצאה מפרויקט הרכבת הקלה שכאמור יקח כ-6 שנים, וזהו האינטרס שלהן לעצור אותו.

גורמים בתחום מצביעים למזבלה כי קבוצת גינדי השקעות וקנדה ישראל הן שכנראה עומדות מאחורי הקמפיין שנועד לטרפד את עבודות הרכבת הקלה. כידוע שתי החברות השקיעו רבות בהקמה, שיווק ופרסום 'מגדלי השוק הסיטונאי', אחד הפרויקטים היקרים שנעשו בעיר, הממוקם ממש על הקו הראשוני של פרויקט הרכבת הקלה. ראובני פרידן, זכה בתקציב של 'מגדלי השוק' שהיקפו מוערך בלמעלה מ-10 מיליון ש"ח במאי 2014.

אודי פרידן, מבעלי משרד הפרסום ראובני פרידן IPG, פירסם לפני מספר ימים מספר ציוצים בטוויטר: "שירותי הובר פותרים בעיית העומס בערים. אצלנו הוחלט לאסור. ישראל כץ מגן על מצביעיו חברי המרכז נהגי המוניות. והרכבת הקלה אסון מתקרב. בזיון." וגם "ואני אומר שוב: רעיון הרכבת הקלה הזוי לחלוטין. העיר תא תיפסק לגמרי. אי אפשר יהיה לגמור לבנות בניינים שבאמצע. אלפי עסקים יקרסו. יש להקפיא הכל."

פרידן אף שיתף לאחרונה תמונה מתוך פרויקט 'אוהבי תל אביב', מה שמבסס את ההערכות השונות כי מדובר בספין שיווקי ולא במחאה חברתית מתגבשת.

מתוך המודעה: "רק אלוהים יודע כיצד איוולת כמו הרכבת הקלה אושרה לביצוע. הפרויקט ימיט שואה כלכלית וחברתית על העיר הגדולה והחשובה בישראל. אי אפשר יהיה להתקרב לעיר. בניינים שבתכנון לא יוכלו להיבנות ואלפי עסקים צפויים לפשיטת רגל. מדובר על תיכנון ל-6 שנים שברור שיגרר ל-12. זו חלם בהתגלמותה. יש לעצור את הקטסטרופה מיד".

אוהבי תל אביב
אוהבי תל אביב

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

5 תגובות לפוסט

5 תגובות

  1. מיזה שרון מומן ועדיין לא הבנתי – כאילו מה מישהו שם בכנסת יגיד תקשיבו חייבים לעצור תבנייה –ראובני פרידמן יצרו קמפיין מגניב??! לגרום לשערה ציבורית? לא זה מה שיעצור את הפעילות – זה לא מחזיק מים-עניות דעתי או שעדיין פשוט לא הבנתי איך זה עובד
    -מישהו?

  2. מיזה שרון מומן ועדיין לא הבנתי – כאילו מה מישהו שם בכנסת יגיד תקשיבו חייבים לעצור תקמפיין – לגרום לשערה ציבורית? לא זה מה שיעצור את הפעילות – זה לא מחזיק מים-עניות דעתי או שעדיין פשוט לא הבנתי איך זה עובד
    -מישהו?

  3. איזו הגזמה
    "רק אלוהים יודע כיצד איוולת כמו הרכבת הקלה אושרה לביצוע. הפרויקט ימיט שואה כלכלית וחברתית על העיר הגדולה והחשובה בישראל."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים