פייסבוק הסירה את עמוד 'באים לבנקאים' בטענה לבריונות מצד ברק כהן וערן ורד

הכול עניין של כסף?
הכול עניין של כסף?

עמוד הפייסבוק של תנועת 'באים לבנקאים' של ברק כהן וערן ורד, הוסר היום מהרשת החברתית וזאת לאור טענת פייסבוק ישראל שהעמוד לא עמד בתקנון השימוש שלה, שבין היתר אוסר על מעשי בריונות, לכאורה, כך עולה מהודעת ההסרה שקיבל כהן. בשבועות האחרונים עסקו פעילי 'באים לבנקאים' במגוון פעילויות מחאתיות כנגד שרי אריסון, בעלי קבוצת אריסון ובעלת השליטה בבנק הפועלים.

מאז תחילתו של המאבק הבנקאי, גורמים רבים פעלו לטרפוד פעילותו של כהן, אולם מעבר לגרירה לבית המשפט וצינזור סטטוסים וסרטונים, זוהי המכה המשמעותית הראשונה עבור 'באים לבנקאים'. בחברת פייסבוק לא נענו לפניית המזבלה וזאת על אף מספר פניות בנושא. פייסבוק ישראל מגיבה באופן ג'נרי לכלל הפניות בנושאים שכאלו, כפי שתוכלו לראות מטה את התגובה הרשמית והקבועה שלה.

פייסבוק - הסרת העמוד
פייסבוק – הסרת העמוד

ראו לציין כי בחודש מאי השנה, פעילי באים לבנקאים הגיעו לפעילות מחאתית מול ביתו של זמיר דחב"ש, בעלי משרד היח"צ 'שלום תל אביב' שהוא במקרה גם איש יחסי הציבור של חברת פייסבוק ישראל, אותה מובילה המנכ"לית עדי סופר תאני ושל בנק הפועלים ומנכ"ל בנק הפועלים ציון קינן.

בנסיבות מחשידות למדי, סרטון הפעילות של באים לבנקאים הוסר בזמנו מפייסבוק בתוך זמן קצר יחסית, כזה אשר אינו מאפיין את זמן התגובה השגרתי של פייסבוק לתלונות דומות.

פייסבוק ישראל חטאה בהסרת עמוד 'באים לבנקאים'. הרשת החברתית שחרטה על דגלה בגאווה כי היא מהווה פלטפורמה ובמה נרחבת המעודדת פעילות חברתית, מחליטה במעשיה להשתיק את הפעילות כנגד הבנקים, ויתרה מכך עושה זאת בצורה שאינה אתית או הולמת, המעלה שאלות ותהיות רבות סביב ההסרה, במיוחד לאור הקשר בין 'באים לבנקאים' לאיש יחסי הציבור של פייסבוק בישראל ובנק הפועלים, זמיר דחב"ש.

על סגירת העמוד כתב ברק כהן: "פייסבוק נכנעו לגנבים: הסירו את הדף "באים לבנקאים" במסגרתו התנהל מאבק אזרחי לא אלים בבנקאים הגנבים. אנחנו עוזבים את פייסבוק לטובת אתר האינטרנט".

בפייסבוק העולמית לא מגיבים למקרים ספציפיים ולכן סירבו לספק הסבר לסגירתו של העמוד. עם זאת הם מסרו תגובה המבהירה את המדיניות הגורפת של פייסבוק העולמית. תגובת פייסבוק ישראל: "עם יותר מ-1.4 מיליארד משתמשים, פייסבוק העמידה מערך כללים אוניברסלי להתנהגות ברשת החברתית, הנודע בשם הסטנדרטים הקהילתיים של פייסבוק. עם קהילת משתמשים המגיעה ממגוון רחב של מדינות, תרבויות וגזע, לעיתים אנו נתקלים בפוסטים מטרידים ופוגעניים. במטרה לאכוף סטנדרטים אובייקטיביים שחשובים לפייסבוק, אנו נסיר תוכן מדווח במידה והוא מפר את כללי השימוש, למשל, כאשר תוכן מכיל עירום או פרטים אישיים של מישהו".

>> כך תצרו קשר עם פייסבוק: מנכ"לית פייסבוק ישראל או עובדי פייסבוק ישראל

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. ברק כהן פירסם כתובות מגורים מדוייקות של הבכירים אותם ביקר, דבר הנכלל כ"פרטים אישיים של מישהו" בלשון התגובה של פייסבוק ישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים