נחשף: המספרים שמאחורי אימפריית הפייסבוק של יואב הצל אליאסי וגם דירוג ספטמבר 2015

יואב הצל אליאסי
יואב הצל אליאסי

המזבלה וחברת הניטור SpyTheNet סוקרות מדי חודש את עמודי הפייסבוק' הישראלים האינטראקטיבים ביותר המחולקים למספר קטגוריות; רשימת 50 העמודים הישראלים הפופולארים ביותר, דירוג עמודי המותגים הפופולארים וקבוצות ה'פייסבוק' הגדולות והפופולאריות ברשת החברתית.

לצד הנתונים שנאספים ומוצגים בפניכם על ידי מערכת ספיי דה נט, המזבלה חושפת מדי חודש גם את נתוני האמת של אחד מעמודי הפייסבוק הישראלים הבולטים, הנתונים שנחשפים לראשונה במזבלה, משמשים עשרות אלפי גולשים ועסקנים בתחום בתהליכי ניתוח ואסטרטגיה דיגיטלית ונחשבים לאחד הכלים החשובים כיום בעולם הסושייאל הישראלי.

קראו גם: זה מה שהאלגוריתם האנטישמי של פייסבוק יעשה לכם

הפרמטר המרכזי לדירוג העמודים הינו 'מקדם מעורבות' שמתבסס על היחס הממוצע שבין מספר האינטראקציות הכוללות לייקים, שיתופים ותגובות אל מול סך כמות האוהדים של העמודים. המדרג מציג את העמודים שמצליחים לייצר את מירב האינטראקציות PER אוהד. לצד כל דירוג תוכלו להוריד קובץ PDF אינטראקטיבי לשימושכם. הקובץ כולל את שמות העמודים, מידע מפורט על מקדם המעורבות וכן קישורים חיים המובילים לעמודים ולסטטוסים.

לראשונה, הראפר יואב 'הצל' אליאסי, שהפך לאימפריית פייסבוק ימנית ולאחרונה גם לפרסומאי ויראלי, חושף לבקשת המזבלה את נתוני האמת של העמוד. הנתונים נחשפים תודות לאיש הדיגיטל שי עגיב מסוכנות נטו נט ובאישורו של הראפר.

אליאסי הוא מכונת פייסבוק משומנת, הראפר כובש מדי חודש את המדרג ומתברג כדרך קבע כאחד מעמודי הפייסבוק המובילים והבולטים בישראל. אליאסי איגד סביבו קהילה אדירה של עוקבים ומעריצים, אריות ולביאות כך הוא קורא להם והם שואגים לכל סטטוס שהוא מעלה.

יואב הצל אליאסי
יואב הצל אליאסי

עמוד הפייסבוק של אליאסי ((הצל) the shadow) מגיע בממוצע מדי יום ללמעלה מ-400,000 איש. בתקופות טעונות ומתוחות, כוחו של אליאסי מתחזק והעמוד מצליח לייצר חשיפה יומית חסרת תקדים של למעלה ממיליון גולשים. במהלך חודש ספטמבר נרשמו בעמוד של הראפר למעלה מ-20,000 אינטראקציות יומיות.

גולשיו של אליאסי אוהבים במיוחד את הסרטונים שבהם הראפר משתף את דעותיו על הלך הרוח במדינה, בין אם בסרטון מול הפגנה של "השמאל" בתל אביב או בסרטונים השגרתיים שהוא נוהג לצלם מביתו או רכבו, אליאסי הוא כוח עולה שאסור לזלזל בו.

על פי הערכות, במדרג של אוקטובר שיתפרסם בחודש הבא, אליאסי עתיד להתברג בעשיריה הפותחת של העמודים הפופולארים בישראל. בשונה מעמודים רבים, תכניו של אליאסי זוכים אך ורק לחשיפה אורגנית ללא שום קידום בפלטפורמת הפרסום של פייסבוק. אליאסי אף ישיק בקרוב אתר אינטרנט חדש.

נתוני החשיפה היומית של הצל:

נתוני הצל
נתוני הצל

נתוני ביצועי הסטטוסים – תמונות וקטעי וידאו של הצל:
על פי הנתונים ניתן לראות כי תכני הוידאו והתמונות של אליאסי זוכים לחשיפה גבוהה במיוחד, כאמור מאות אלפי חשיפות לכל פיסת תוכן. תכנים פופולארים במיוחד זוכים לחשיפה שחוצה בלא מעט מקרים את רף המיליון גולשים. עיסוקו של אליאסי בעמוד הוא בעיקר סביב הדעות הפוליטיות, החברתיות והאזרחיות שלו ושל למעלה מה-120,000 עוקביו. אולם גם תכנים שקשורים לפועלו של אליאסי כראפר – הופעות וכו', זוכים לחשיפה ואינטראקציה גבוהה. זוהי הוכחה אמיתית וכנה לנאמנות עוקביו של אליאסי ונאמונתו של אליאסי עצמו לאג'נדות שהוא מקדם.

נתוני הצל
נתוני הצל
נתוני הצל
נתוני הצל

עידכון: הכתבה בצינור לילה:

50 העמודים הפופולארים ביותר לחודש ספטמבר 2015
דוגמנית העל הישראלית גל גדות ממשיכה לשמור על המקום הראשון במדרג מזה מספר חודשים. במקום השני מתברג עמוד הפייסבוק של צה"ל. במקום השלישי הזמר אליאל הילל שעמוד הפייסבוק שלו מתופעל בסיועו של שלום פרץ, ממשיך להתברג כאחד מעמודי הפייסבוק הפופולארים בישראל [נתוני האמת של הילל]. ראש הממשלה בנימין נתניהו שמתהדר בעמוד פייסבוק ענק עם למעלה מ-1.5 מיליון אוהדים מתברג במקום הרביעי. עמוד הפייסבוק של תוכנית הצינור והזמר משה פרץ חותמים את החמישייה הראשונה.

שר החינוך והתפוצות נפתלי בנט והקומיקאי חנוך דאום חוזרים לעשירייה הראשונה לאחר שעלו בדירוג מחודש שעבר. העלמותם של אתרי התוכן ומוציאי הטראפיק מהרשימה ממשיכה גם החודש, אתרי החדשות פשוט לא מצליחים להתגבר על האלגוריתם של פייסבוק וזאת על אף שיטות הקליק בייט למיניהן.

עמודי הנישה והסאטירה 'כשאבא ואמא בני דודים', 'ילדים הם התסריטאים הטובים בעולם', ו-'היגיון של אישה' ממשיכים לבלוט ברחבי הרשת החברתית. את רשימת ה-50 חותם דווקא מותג, 'קליק' מבית תלמה-יוניליוור, וזאת תודות לעבודת ניהול שוטפת, סיסטמתית הרלוונטית לקהל היעד של משרד הפרסום גרייט אינטראקטיב. [PDF מלא]

העמודים
העמודים
העמודים
העמודים
העמודים
העמודים
העמודים
העמודים
העמודים
העמודים

המותגים
בגזרת עמודי המותגים, המדרג מתבסס על מתודה ואלגוריתם דומה אולם עם שינוי קטן שמאפשר לקבל תשקיף אובייקטיבי יותר על סגולות עמודי הפייסבוק המסחריים וזאת במטרה להעניק כמה שפחות משקל לתקציבי הפרסום של המפרסמים, שכאמור בזכות היקפם, עמודי המותגים זוכים לחשיפה אדירה ברשת החברתית. מדרג המותגים אף מציג את הסטטוסים הפופולארים ביותר.

כאמור עמוד הפייסבוק של 'קליק' שמנוהל על ידי חברת גרייט מתברג כעמוד הפייסבוק המסחרי הפופולארי ביותר. עמודי נייקי אף הם מתופעלים על ידי גרייט מתברגים במקום השני והחמישי. עמוד הפייסבוק של דוריטוס בעמוד השלישי, לנקום במקום הרביעי, ניו פארם שעלתה עם קמפיין חגים משעשע למדי במקום השישי, בזק בינלאומי ורשת מלונות דן חותמים את רשימת המותגים. [PDF מלא]

המותגים
המותגים
המותגים
המותגים

הקבוצות
בגזרת קבוצות הפייסבוק, המדרג סוקר את קבוצות הפייסבוק הגדולות ביותר ברשת החברתית, בהתבסס על פרמטר אחד בלבד – מספר החברים בהן. מדרג קבוצות הפייסבוק הוא פחות דינאמי ממדרג העמודים שכאמור משתנה בצורה תמידית. מדרג הקבוצות בודק קבוצות פייסבוק סגורות ופתוחות כאחד.

פשפשוק וישראל שלנו בקרב הענקיות, ראש מול ראש עם למעלה מ-300 אלף חברים כל אחת. קבוצת 'אמהות מבשלות ביחד' שומרת על מקום קבוע ושלישי בדירוג עם למעלה מרבע מיליון חברים. קבוצות התמיכה בישראל, לוחות היד השנייה, קבוצות הבישול וחיפוש הדירות הם הטרנדים הפופולארים בקרב קבוצות הפייסבוק. [PDF מלא]

הקבוצות
הקבוצות
הקבוצות
הקבוצות

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

16 תגובות לפוסט

16 תגובות

  1. הצל קרא לכל ה"אריות" שלו להתקבץ ולרשום תגובות לזכותו? מה זה השיט?
    יש הרבה בעיות במדינה שלנו ובחינוך בה… הצל מזוהה עם יותר מדי מהם. להיות ימני פוליטית לא אומר בהכרח להיות אלים ולהטיף לכוחניות וחוסר קבלה של האחר… וחבל מאוד שזה מה שהבנאדם הזה משדר ברוב המסרים שלו. לדעתי אין בזה אהבת ישראל והעם אלא שנאת העצמי וחסכי ילדות.

  2. ומה זה כואב לכם? עוד שמאלנים מסריחים
    הבן אדם אוהב את המדינה שלו אוהב את העם שלו ורוצה בטובתו. רתם המזבלה האמיתית ולא מה שהוא מפרסם

  3. כל המערכת המשומנת שלהם והם לא יודעים להוציא pdf כמו שצריך שלא חותך שורות?
    חברה הבזיונית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים