פייסבוק חסמה את פרופיל הפייסבוק של יואב 'הצל' אליאסי ל-30 יום בעקבות דיווחים של פעילי חמאס

יואב הצל אליאסי
יואב הצל אליאסי

מה שפעילי ה"שמאל" לא הצליחו לעשות, פעילי הדיגיטל של החמאס ותומכי האינתיפדה כן. הפרופיל האישי של יואב 'הצל' אליאסי נחסם אמש על ידי פייסבוק ל-30 יום, לצד פרופילים של שלושה ממנהלי העמוד הפופולארי של הראפר, באורח פלא שלושה ימים בלבד מאז שנחשפו נתוני אימפריית הפייסבוק של אליאסי במזבלה ובתוכנית 'הצינור'. הראפר ואושיית הפייסבוק הימנית קיבל אמש הודעה כי הפרופיל האישי שלו ושל יתר מנהלי העמוד נחסמו לתקופה של חודש וזאת לאור תלונות מרובות שהתקבלו על תכני העמוד ביממה האחרונה.

את "ההישג" בהשתקת אליאסי ל-30 הימים הקרובים לא יזקפו פעילי "השמאל" אלא דווקא פעילי הדיגיטל של החמאס. אליאסי נתפס בברנז'ה כדמות פרובוקטיבית וקיצונית בדעותיה, אולם התכנים אותם הוא מעלה לפייסבוק, הכוללים תמונות ודיווחים מהשטח, קטעי וידאו אישיים ועוד, דווקא זוכים לחשיפה ואהדה אדירה ברחבי הרשת החברתית, וזאת בהתבסס על הנתונים שחשף אליאסי השבוע, שכאמור מציגים כי לאליאסי ישנה חשיפה יומית של למעלה מ-400,000 גולשים.

אחד הסטטוסים של אליאסי שהוסר:

הודעת ההסרה - הצל
הודעת ההסרה – הצל

אליאסי כאמור מצטייר בעיני רבים ככזה שעומד בראש החנית של ההסברה הימנית ומנגד הוא גם מצטייר בעיני רבים אחרים, המוגדרים על ידי עוקביו של אליאסי כ"שמאל קיצוני" לעמוד קיצוני, אולם למזבלה נודע כי עמוד הפייסבוק של אליאסי שהופץ בקרב פייסבוקים וקבוצות של פעילי חמאס דווקא זכה למבול של דיווחים מהם ולא מאנשי "השמאל" שכאמור הובילו לחסימת הפרופילים שלו ושל מנהליו לתקופה של חודש.

יואב הצל אליאסי
יואב הצל אליאסי

למרות החסימה, עמוד הפייסבוק עצמו ימשיך לפעול כרגיל. בסטטוס שפירסם אליאסי לפני דקות ספורות, מספר הראפר על מה שלטענתו היא סתימת פיות בפייסבוק ואף משיק באופן רשמי את גירסת הבטא הבסיסית מאוד בשלב זה של אתר החדשות שלו שעולה תחת הכתובת: VMK.co.il. עבור אליאסי שכנראה השכיל ללמוד מקלות סגירת העמודים כדוגמת 'סטטוסים מצייצים' של אבי, זהו בחלט שלב ראשוני חשוב.

לאליאסי ישנה השפעה אדירה על קהל עוקביו בפייסבוק, בתוכנית הצינור אף התייחסו אליו לאחרונה כאל גוף תקשורת, היציאה מפייסבוק או לפחות ההכנה של פלטפורמות נוספות מחוץ לרשת החברתית היא מעשה שכל בעל עמוד צריך לעשות, ללא קשר לחסימה או טיב תכני העמוד באם נתפסים כבעייתיים.

אליאסי כתב: "אני שמח להודיע שהשלטון הדיקטטורי של פייסבוק וסתימת הפיות של השמאל נגמרו. בימים האחרונים גורמים ערבים ושמאלנים מנסים לסגור לי את הדף והסירו לי עשרות פוסטים, החל מהפוסט על החיילים של הלוחמים, שעובדים ערבים במקדונלס, רבו איתם ועד ציטוטים של רפול וגנדי, אז עשיתי הכל כדי לפתוח עמוד אינטרנט. ושם אין ולא תהיה צנזורה. העמוד עדיין בעבודה, אבל אין ברירה, נעביר פעילות לשם. אני עדיין נשאר בפייסבוק אבל כל הסרטונים יעלו דרך העמוד. עכשיו מתחיל הבלגן! אשמח אם תשתפו שלא ישתיקו אותנו".

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

6 תגובות לפוסט

6 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים