נחשף: כך בזק מתכננת להפיץ סרטון שיווקי סמוי ברוח טיסת השוקולד

בזק, פרסום סמוי בפייסבוק
בזק, פרסום סמוי בפייסבוק

יש תוכן שיווקי, ויש תוכן שיווקי של בזק: נציגי משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי (כנראה זרוע Interaction של המשרד) פנו בימים האחרונים למובילי דעת קהל ברשת החברתית 'פייסבוק' והציעו להם לשתף בתשלום סרטון שיופק בסגנון 'טיסת השוקולד' המפורסמת.

מדובר בסרטון תוכן שיווקי סמוי עבור חברת התקשורת 'בזק' שיושק ללא כל רפרנס לחברה עצמה וזאת כחלק מקמפיין מקדים בטרם שידור סרטון החשיפה בטלוויזיה. הסרטון מיועד להפצה ברשת באמצעות פרופיל פקטיבי וזאת במטרה להפוך אותו לויראלי אותנטי שייצר באזז. כך חושף הבוקר עידו קינן, עיתונאי ובלוגר בחדר 404 שקיבל פנייה לשתף את הסרטון בתשלום.

בהודעת צ'ט שנשלחה לקינן נכתב: "בזק, לקוח שלנו, הולך לעלות עם קמפיין למוצר חדש באזור סוף דצמבר. בכדי לתקשר את המבצע מה שאנחנו הולכים לעשות זה להעלות סרטון טיזר לפני שיעלה סרט הטלוויזיה. הטיזר הולך לעלות מתוך פרופיל פקטיבי ולהיות בסגנון טיסת השוקולד, ואין שום רמז שמקשר את בזק לנושא. בכדי שהטיזר יתפוס תאוצה ויראלית אנחנו רוצים שמובילי דעה כמוך יעשו Share לטיזר בפרופיל האישי שלהם, אשמח לדעת אם אתה בעניין ומה העלות של שיתוף כזה דבר אצלך בוול".

טיסת השוקולד של בזק
טיסת השוקולד של בזק

ראוי לציין כי תקנון פייסבוק אוסר על מכירת סטטוסים (בכסף) הן בעמודים והן בפרופילים האישיים. על פי התקנון גולש אשר ימכור תוכן בתשלום לצד שלישי דינו סגירת פרופיל הפייסבוק שלו לצמיתות. בנוסף, עולה גם שאלת האתיות והאחריות של אושיות הפייסבוק כלפי קהל עוקביהם הגדול, במיוחד בסרטונים מסוג זה שמופצים ללא כל יכולת מצד הצופים לדעת כי מדובר בתוכן שיווקי ופרסומי שהתקבל תגמול בעבור הפצתו.

מתוך תקנון פייסבוק
מתוך תקנון פייסבוק

מעידו קינן נמסר: "אני מקווה שאני לא הורס לחברת בזק קמפיין גרילה, שהטיזר שלו הוא סרטון בסגנון טיסת השוקולד, שיעלה מפרופיל פיקטיבי וישותף בוויראליות מלאכותית על ידי בעלי פרופילים פופולריים, אשר יקבלו על כך תשלום. ולשאלת נציג חברת הפרסום אדלר חומסקי, ששאל אותי אם אני בעניין ומה העלות של שיתוף דבר כזה אצלי בוול – בוודאי שאני בעניין, וההנאה שבפרסום הפוסט הזה היא כל התשלום שאני צריך."

מבזק נמסר: "אנחנו לא מדברים על העשייה שלנו, אבל שמחים שמדברים עלינו".

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים