בקרוב: שידור וידאו חי לכלל משתמשי פייסבוק, עידן ליברמן כבר גייס עובדים בלייב

עידן ליברמן בשידור חי בפייסבוק
עידן ליברמן בשידור חי בפייסבוק

בקרוב יתאפשר לכלל משתמשי פייסבוק לייצר שידורים חיים בוידאו, בדומה ליו טיוב. השימוש בפיצ'ר היה שמור עד כה למשתמשים מאומתים ובעלי אפליקציית Facebook Mentions בלבד, אולם בימים אלה החלה הרשת החברתית לאפשר שימוש ניסיוני בשידור החי למשתמשים נבחרים, ביניהם הפרסומאי עידן ליברמן, בעלי סוכנות LIBERMAN, שבין תקציביו, ניהול הסושיאל של 'שרוטונים'.

שידור חי בפייסבוק
שידור חי בפייסבוק

לפני כיומיים, ליברמן שם לב כי האופציה להעלות עם שידור חי בפייסבוק התווספה לאפשרויות הסטטוס שלו. על פי אתר theverge, פייסבוק החלה באחרונה לפרוס את הפיצ'ר לקבוצת גולשים סקלטיבית תוך כוונה לפתוח את השידור החי בפני כלל הגולשים, כאמור מדובר בשלב נוסף של פייסבוק כחלק ממלחמת הוידאו שלה מול יו טיוב של גוגל. השימוש בלייב וידאו התאפשר עד כה רק לדמויות ציבוריות ואושיות רשת שונות, בעלי חשבון פייסבוק מאומת המוגדר כ-"Public Figure", ביניהם עומרי חיון, גיא הוכמן, חן טל, עמוד הפייסבוק של הצינור ונוספים, שכבר עלו עם שידורים חיים באמצעות אפליקציית Mentions של פייסבוק (iOS בלבד).

עם תחילת השידור, חברי ועוקבי הפייסבוק מקבלים נוטיפיקציה על תחילתו, מה שמבטיח חשיפה גבוהה יחסית. השידורים החיים מתאפיינים באינטראקציה גבוהה במיוחד, גולתה באלפי תגובות למרבית השידורים. ביו טיוב לדוגמא, מזה שנים כמעט כל גולש יכול לייצר שידור חי, בפייסבוק שמרו את הפיצ'ר לשימושם של סלבריטאים, בעיקר בחו"ל, אולם עתה הרשת החברתית כנראה רוצה עוד נקודת מבט נוספת, אולי קצת חודרנית, אל תוך חיינו.

סביר כי הפיצ'ר יפתח בפני כלל הגולשים בשבועות ובחודשים הקרובים, גל של שידורים חיים ישתלט על פידים וכולנו נזכה להצצות לבתיהם ולחייהם של אנשים. פייסבוק מכוונת גם ללייב בלוגינג, שידורים חיים מהשטח ועוד ובכוונתה להפוך גם בזירת הוידאו לפלטפורמה של ריל טיים.

היתרון של השידור בפייסבוק על פני יו טיוב ברור לכולם, בפייסבוק ישנה חשיפה גבוהה יותר עם אינטראקציה מיידית. לאחר סיום השידור החי, הוידאו בשלמותו ועד שעה, מתפרסם באופן אוטומטי בפרופיל הפייסבוק. עידן ליברמן, מי שהיה בין הראשונים לקבל את הפיצ'ר בישראל ואולי בעולם ללא חשבון מאומת, כבר לקח את השידור החי לטסט דרייב, בתחילה שידר מביתו, לאחר מכן מהמשרד ובמסגרת השידור חיפש עובדים נוספים לסוכנות הפרסום שלו ואף יצר סוג של ראיונות עבודה בשידור חי.

לצפייה בשידור של ליברמן

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים