מה שמערכת 'הצינור' עשתה עבור עידו גל רזון שום ממשל לא יכול או רוצה לעשות

אדם שפיר, גיא לרר, מתוך Digit
אדם שפיר, גיא לרר, מתוך Digit

תוכנית 'הצינור' בהנחיית גיא לרר בערוץ 10, היא כבר מזמן לא עוד תוכנית שסוקרת שטיקים ויראלים וחתולים. לצינור יש צוות תחקירנים צעיר ונמרץ, עמוד פייסבוק מפלצתי עם למעלה מ-820 אלף גולשים ובעיקר רצון גדול לעשות פה טלוויזיה ותקשורת קצת אחרת, הוכחה לכך היא סדרת התחקירים השונים אותם מובילה 'הצינור' לצד תחקירים וסיקורים חברתיים כמו 'שבוע המלצרים', 'שבוע הוט' ונוספים שנעשים תחת מעטפת 'החזית', יוזמה חברתית של גיא לרר בשיתוף עם גופים מובילים בתחומם, ביניהם חדשות 0404, חדשות כיכר השבת, חדר המצב – צדק חברתי והקומיקאי גדי וילצ'רסקי.

באחרונה סיימו אנשי הצינור שבוע סיקורים מיוחד בו עסקו במצבו העגום של עידו גל רזון, לוחם צה"ל שסובל מזה שנים מפוסט טראומה שלא זוכה להכרה וטיפול מצד הגורמים בממשל ובצבא. את התחקיר הוביל אדם שפיר ממערכת הצינור. גל רזון שירת ביחידה מובחרת בצה"ל ולקח חלק בעשרות מבצעים מיוחדים בתקופת שירותו, סיפורו לצד סרטון מדיון בכנסת שעלה לרשת, הצליח בזכות כוחו של הצינור לסחוף מיליוני גולשים שמחו לאור מצבו הנפשי הקשה אליו נקלע גל רזון אל מול אוזלת ידה הרשלנית של המדינה.

מיליונים נחשפו
מיליונים נחשפו

על שידור התחקיר, כתב אדם שפיר ממערכת הצינור: "שנתיים שאני כאן בצינור. שנתיים שכולם פה קוראים לי נכה רגשית, כזה שלא מסוגל להביע שום אמפתיה לא משנה באיזה סיפור אנחנו נתקלים. ואז הגיע הסרטון של עידו בועדה בכנסת שפשוט פרק אותי לחתיכות. אז אחרי ארבעה ימים של מחנק בגרון ועיניים נוצצות מול עידו והמשפחה שלו או מול המחשב בחדר העריכה, היום תשודר הכתבה שעשיתי איתו. אני באופן אישי כבר מעריץ אותו, ואחרי הכתבה אני מאמין שיתווספו אליי עוד כמה."

בזכות סדרת התחקירים של הצינור שזכתה לחשיפה חסרת תקדים עבור תחקיר בישראל, הגיעה הישועה עבור עידו גל רזון שהוכר על ידי ועדה רפואית של אגף השיקום כנכה צה"ל, בימים אלה תקבע הועדה את אחוזי הנכות הסופיים. על פי הנתונים שהועברו לידי המזבלה באדיבות 'הצינור' עולה כי במסגרת סדרת הסטטוסים שעלתה לעמוד, נחשפו מיליוני גולשים רבים, הסרטון המלא שעלה לעמוד הפייסבוק בסוף נובמבר, זכה לחשיפה של למעלה מ-4.5 מיליון גולשים עם 3.2 מיליון צפיות ו-350 אלף אינטראקציות, מה שמשקף על אפקטיביות ורמת קשב גבוהה במיוחד מצד הגולשים.

סרטון התחקיר המלא של הצינור שעלה לעמוד, הצליח אף הוא לשחזר את ההצלחה עם חשיפה אורגנית ל-3 מיליון גולשים, 1.8 מיליון צפיות בסרטונים וכ-140 אלף אינטראקציות. בסה"כ הסטטוסים של הצינור סביב "שבוע עידו גל רזון" זכו לכ-10 מיליון חשיפות, 6 מיליון צפיות בסרטונים ולמעלה מ-600,000 תגובות, שיתופים ולייקים, כל זאת לפני הרייטינג בטלוויזיה ואיזכורים נוספים ברשת, כך שבהחלט מדובר בהצלחה חסרת תקדים, גם בהשוואה לחשיפה של סיקורים בינלאומיים. עמוד הפייסבוק של 'הצינור' שמדורג כדרך קבע במדרג עמודי הפייסבוק החודשי של המזבלה וחברת ספיי דה נט הוא עמוד הפייסבוק המדובר, הויראלי והפופולארי של השנה, לצידו של עמוד הפייסבוק של גל גדות.

גיא לרר, הצינור
גיא לרר, הצינור

שפיר מרחיב ומספר למזבלה: "כל יום אנחנו נמצאים ברשת ומרגישים את השטח אבל דבר כזה עוד לא ראינו. כזאת התגייסות מטורפת והזדהות עם בחור אחד שהצליח לגעת כמעט בכולם. אני באופן אישי עוד לא ראיתי מספרים כאלה וכנראה זה אומר משהו, גם על עידו עצמו וגם על כמה אכפת לאנשים מנכי צה"ל והלומי קרב."

עמוד הפייסבוק של 'הצינור' מתקרב בצעדי ענק ל-900,000 אוהדים. בדצמבר 2013 חגגו בצינור 200,000 לייקים, מה שאומר שבפרק זמן של שנתיים, זינק העמוד בכ-620,000 אוהדים, מדובר בקצב הגידול הגבוה ביותר מבין עמודי פייסבוק מקומיים, יתרה מכך, עמוד הפייסבוק של הצינור עומד רגע לפני נקודת רתיחה. על פי המתודה של המזבלה, שנכתבה במאי 2014, כשבעה חודשים בטרם סגירת עמוד 'סטטוסים מצייצים', עמוד הפייסבוק הישראלי הראשון שיגיע ל-900,000 אוהדים יהיה באופן אבסולוטי המשפיע ביותר במדינה בכל תחומי הסיקור, לרבות חדשות, תחקירים וכו', כפי שעמוד 'הצינור' מוכיח במקרה של תחקיר עידו גל רזון.

נתוני הביצועים של הסטטוסים במסגרת שבוע עידו גל רזון

הסטטוסים על עידו גל רזון
הסטטוסים על עידו גל רזון
הסטטוסים על עידו גל רזון
הסטטוסים על עידו גל רזון
הסטטוסים על עידו גל רזון
הסטטוסים על עידו גל רזון

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים