יהודים וערבים מתנשקים? לא אצל מארק צוקרברג, פייסבוק בתגובה: "לא הסרנו שום תוכן מהעמוד המדובר"

יהודים וערבים מתנשקים
יהודים וערבים מתנשקים

מארק צוקרברג פחות אהב את זה: מגזין טיים אאוט תל אביב (TimeOut) של המו"ל יובל סיגלר, השיק הבוקר פרויקט קהילתי מיוחד כקריאה לדו קיום וקירוב לבבות. במרכזו של הפרויקט, סרטון בו נראים יהודים ויהודיות מתנשקים עם ערבים וערביות (בהתאמה), מרבית המצולמים אינם בני זוג, חלקם ידידים וחלקם לא הכירו עד הצילומים.

הפרויקט מגיע בעקבות גל ההסתה הגובר, פיגוע הירי בתל אביב בשבוע שעבר ולאור החרמת ספרה של דורית רביניאן 'גדר חיה' שנדחה על ידי שר החינוך נפתלי בנט ולא נכנס לתוכנית הלימודים, על פניו לאור העובדה שגיבוריו הם זוג מעורב.

הסרטון של טיים אאוט הפך במהרה לויראלי עם למעלה מ-100 אלף צפיות, אלפי שיתופים, לייקים ותגובות. אולם כנראה שלא די בכך בכדי לשכנע את הצנזור הראשי מארק צוקרברג. בדקות האחרונות דווח כי הסרטון הוסר מעל פני הרשת החברתית. הסרטון, שעלה לעמוד של המגזין "נעלם כלא היה", במערכת טיים אאוט לא קיבלו הודעת הסרה רשמית מ'פייסבוק' או זכו להתייחסות בנושא מנציגות פייסבוק ישראל.

יובל סיגלר, מו"ל טיים אאוט תל אביב, מסר למזבלה: "יכול לאשר שאחרי למעלה מ-100,000 צפיות ו-5,500 שיתופים בתוך שעות אחדות, וסיקור במדיה הבינלאומית – כרגע הסרטון לא בפייסבוק. הנושא בבדיקה".

עידכון 21:40: מפייסבוק נמסר בתגובה: "לא הסרנו שום תוכן מהעמוד המדובר".

ערן ג. צינמון (34) ואישתו נסרין גנדור (36)

יהודים וערבים מתנשקים
יהודים וערבים מתנשקים

במסגרת הפרויקט, נפגשו שבעה זוגות מעורבים של ערביות וערבים, יהודים ויהודיות, הטרוסקסואלים וגייז, שהסכימו לעשות את המעשה שלא ייעשה ולהפגין אהבה לעיני המצלמה של טיים אאוט. חלקם בני ובנות זוג, אחרים רק ידידים, חלקם לא נפגשו לפני הצילומים, אבל כולם אמיצים. לא מעט אנשים יקראו להן ולהם, וגם לטיים אאוט, בוגדים, גַיס חמישי, עוכרי ישראל, תועבה, סכנה לחברה. אחרים ישתקו ובלבם יחשבו, איזה מזל שהבחור בתמונה הוא לא הבן שלהם, כי מה הם היו עושים אם הבן שלהם היה בוחר לו חלילה בן זוג לא "משלנו".

קראו גם: מי מסיר לכם סטטוסים בפייסבוק? הישראלים!

מיכל כפיר (35) ובסאם ח'אזן (25)

יהודים וערבים מתנשקים
יהודים וערבים מתנשקים

כתב 'דה מרקר' נתי טוקר, היה הראשון לצייץ את דבר ההסרה בטוויטר: "פייסבוק הסירה את סרטון המתנשקים של טיים אאוט. מארק צוקרברג בתפקיד הצנזור" כך צייץ טוקר. לנוכח ההסרה המיסתורית, המזבלה פנתה לנציגות ודוברות פייסבוק ישראל, אולם נכון למועד הפרסום לא התקבלה תגובה רשמית ממשרד היח"צ שלום תל אביב ו/או ממנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני. ראוי לציין כי בנושאי מדיניות, פייסבוק נוהגת שלא להגיב לפניות התקשורת ויתרה מכך, כפי שנחשף במזבלה, אף מעדיפה לנתק את הטלפון בפניהם.

יהודים וערבים מסרבים להיות אוייבים | מתוך הסרטון של טיים אאוט: "משרד החינוך החליט לפסול ספר המתאר רומן בין יהודיה לערבי. אז טיים אאוט תל אביב ביקש מצעירים ערבים ויהודים להיפגש ולהתנשק".

מטיים אאוט נמסר: לאחר שמשרד החינוך פסל את הספר ״גדר חיה״ המתאר רומן בין יהודיה לערבי מתכנית הלימודים, מגזין Time out תל אביב החליט לצאת בקמפיין נגד ההסתה. ביקשנו מצעירים וצעירות, ערבים ויהודים להיפגש מול המצלמה – ולהתנשק. הסרטון, שצבר עד כה למעלה מ-100,000 צפיות ויותר מ-5,500 שיתופים מאז שעלה הבוקר לרשתות החברתיות, זאת לצד סיקור בינלאומי מצד הגרדיאן, וושינגטון פוסט ועוד – נעלם לפני שעה קלה במפתיע מפייסבוק. איננו יודעים מדוע לא ניתן למצוא את הסרטון והנושא נמצא בבדיקה מול פייסבוק העולמית. בינתיים, הסרטון קיים וזמין לצפייה ביוטיוב ובאתר טיים אאוט".

סתיו וקסלר (23) וקייס טיבי (30)

יהודים וערבים מתנשקים
יהודים וערבים מתנשקים

קרדיטים
צילום: מיכאל לב עריכה: תומר רובנס צילום סטילס: איליה מלניקוב הפקה: מאי פלטי, יעל פישר יח"צ: מאיה קרבט, נירית וייס (קרבט & וייס)

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים