שוברים שתיקה עושים באזז, שלי יחימוביץ' אימפריה ואלו הם יורשי סטטוסים מצייצים – דירוג דצמבר 2015

דירוג הפייסבוק
דירוג הפייסבוק

המזבלה וחברת הניטור SpyTheNet סוקרות מדי חודש במדרג מיוחד את עמודי הפייסבוק הישראלים האינטראקטיבים ביותר. הדירוג סוקר את רשימת 100 העמודים הפופולארים ביותר בישראל, לצד דירוג קבוצות הפייסבוק הישראליות הגדולות ביותר ברשת החברתית ודירוג המפרסמים הבולטים של החודש. לצד כל דירוג תוכלו להוריד קובץ PDF אינטראקטיבי שמציג נתונים נוספים.

הדו"ח של ספיי דה נט והמזבלה הוא אחד הכלים החשובים כיום בעולם הדיגיטל והמדיה החברתית המסייע בהבנה וניתוח של דרכי פעולה והבנת העולם הדיגיטלי החדש, הוא משקף על טרנדים, עליות, ירידות, התחזקות והיחלשות של עמודים פופולארים לצד עמודי מותגים, וזאת על פי פרמטר מוביל עיקרי; ממוצע האינטראקציות ומעורבות הגולשים ובפרט 'מקדם מעורבות הגולש' אשר מתבסס על היחס הממוצע שבין כמות האינטראקציות (לייק, תגובה, שיתוף וכו') מול סך כמות האוהדים, על פי נוסחא אלגוריתמית ייחודית של SpyTheNet.

החל מדירוג חודש ינואר 2016 שיושק בחודש הבא, יוצג גם לראשונה בעולם דירוג 'המשפיענים' שידרג גם את הפרופילים האישיים הפופולארים. ברשת החברתית בישראל ישנן לא מעט אושיות פייסבוק, אך מי מהן היא המשפיעה והפופולאריות ביותר? את התשובה לכך נזכה לראות החל מהדירוג הבא.

דירוג ספיי דה נט והמזבלה
דירוג ספיי דה נט והמזבלה

חידושים נוספים כבר נכנסו לתוקפם בדירוג הנוכחי, ביניהם אי הכללה של עמודים שאינם פונים בעיקרם לקהל יעד ישראלי, קרי עמוד הפייסבוק של גל גדות, עמודי צה"ל באנגלית ועמודים של גופים ממשלתיים וציבוריים שפונים בעיקר לקהלים מחוץ לישראל. בנוסף, נקבע רף כניסה מינימלי לדירוג, עמוד שיפרסם פחות מ-8 סטטוסים בחודש לא יכלל בדירוג, וזאת במטרה להפוך את המדרג לכלי אפקטיבי, מדוייק ורלוונטי יותר לשוק המקומי.

ראוי לציין כי בזכות הסינונים הקפדניים וייעול הדירוג, נזכה כבר מהדירוג הנוכחי לראות שחקנים חדשים בתחום, כאלו שאולי נדחקו עד כה לשוליים, אולם ראויים לכבוד והכרה על פעילות רציפה ובאזזרית בפייסבוק. עמוד הפייסבוק של גל גדות, שלא יכלל החל מהחודש בדירוג, הוא בגדר עמוד הפייסבוק הפופולארי ביותר מבין כלל העמודים שבבעלות ישראלים, אולם היות ומרבית מהקהל שם אינו ישראלי ומרבית הסטטוסים אינם זוכים לאינטראקציה משמעותית של גולשים מישראל, מצאנו לנכון שלא לכלול אותו ודומיו בדירוגים.

100 העמודים הפופולארים ביותר לחודש דצמבר 2015
בטופ 5 מתברגים השחקנים הכבדים של פייסבוק, הזמר אליאל הילל שמנתב את הפופולאריות שלו לכיוון קהילתי יותר ומקדם אג'נדות חברתיות, בעיקר בהעלאת המודעות סביב ילדים עם צרכים מיוחדים, מתברג בחודש דצמבר במקום הראשון.

לייקים בכל מקום
לייקים בכל מקום

חברת הכנסת שלי יחימוביץ מוכיחה שהיא ואנשי המדיה החברתית שלה יודעים כנראה איך להשתמש בפייסבוק והיא מתברגת במקום השני. עמוד הפייסבוק של הצינור, מתברג במקום השלישי, הקומיקאי חנוך דאום מתברג במקום הרביעי ועמוד הפייסבוק שלו לצד עמוד 'הצינור' הם כנראה היורשים הרשמיים של אבי לן ועמוד הפייסבוק 'סטטוסים מצייצים' שהוסר מהרשת החברתית בינואר 2015. את החמישייה הראשונה חותם משה פרץ, שמקפיד על מיצוב גבוה במיוחד בקרב אמני ישראל. אייל גולן וראש הממשלה בנימין נתניהו חותמים את העשירייה הראשונה.

עלייתם של יורשי סטטוסים מצייצים
עמודי הסאטירה וההומור משתלטים על הפיד של מרבית הגולשים, הצינור ודאום הם לא היחידים ש"נהנים" מהטראפיק ביום שאחרי סטטוסים מצייצים. בין העמודים הפופולארים: 'היגיון של אישה' שמתברג במקום ה-11, עמוד הפייסבוק 'תכל'ס' של רועי מישר ולירון אטיה שהפך לתופעת רשת של ממש בחודשים האחרונים עם למעלה מ-109 אלף אוהדים ואלפי אינטראקציות פר סטטוס, מתברג במקום ה-16 ועמוד הסאטירה 'כשאבא ואמא בני דודים' שמתברג במקום ה-18. טל מוסרי אולי "בוגד", אבל כנראה שאצלנו אוהבים "בוגדים", השחקן מתברג במקום ה-12 מבין כלל העמודים הישראלים. עמוד הפייסבוק 'ילדים הם התסריטאים הטובים בעולם' מתברג במקום ה-26.

עמוד הפייסבוק של יואב הצל אליאסי מתברג במקום ה-22 ונחשב לאחד העמודים הפוליטים המדוברים בישראל. אליאסי לא כל כך ישמח לשמוע, אבל מקום מתחתיו ב-23 מתברגת חברת הכנסת זהבה גלאון שמציגה אינטראקציה מכובדת במיוחד. עמית סגל, הכתב הפוליטי של חדשות 2 הוא כבר מזמן לא רק אושיית טוויטר ומתברג במקום ה-24. לאור השחיתות העולה, עמוד הפייסבוק של 'התנועה לאיכות השלטון' מצליח לעורר עניין ומתברג במקום ה-26. עמוד הפייסבוק של ידיעות אחרונות הוא העמוד החדשותי המדורג במקום הראשון מבין כלל עמודי החדשות ומתברג במקום ה-33.

מלך האריות | כתבה על אליאסי לאור חשיפת נתוני העמוד במזבלה

הקומיקאי סמיון גרפמן, שזוכה לרוח גבית חזקה במיוחד מעמוד הפייסבוק של 'הצינור' ומפרויקט החזית של התוכנית, מתברג במקום ה-36, מקום מעל מותג 'קליק' של תלמה ויוניליוור ישראל, המפרסם הבולט ביותר לצד עמוד הפייסבוק של נייקי. שני עמודי המותגים מנוהלים תחת קורת הגג של סוכנות גרייט אינטראקטיב.

שני שחקנים חדשים בדירוג הם ארגון 'שוברים שתיקה' שמצליח לעורר עניין רב סביב האג'נדות שהוא מקדם, גם ארגון 'שורת הדין' שמשיק בחודשים האחרונים מלחמה של ממש נגד חברת פייסבוק העולמית וחברת פייסבוק ישראל בניהולה של עדי סופר תאני, מצליח לזכות באהדת הקהל ומתברג במקום ה-47. בארגון אף השיקו לאחרונה ניסוי חברתי במסגרתו נבדק כיצד פייסבוק נוהגת בעמודי הסתה נגד יהודים ובעמודי הסתה נגד מוסלמים.

עמוד הפייסבוק של 'האח הגדול' שנמצא בימים אלה בשיאה של עונה שביעית, זוכה לויראליות גבוהה במיוחד, שכאמור משקפת על הצלחת העונה. עמוד הפייסבוק של כיכר השבת אף הוא מקבוצת ידיעות אחרונות, הוא עמוד הפייסבוק הפופולארי ביותר בישראל של גוף חדשות אינטרנטי. בדירוג אוקטובר חשפו אנשי כיכר השבת את נתוני האמת של העמוד. את רשימת ה-100 חותמים עומרי חיון ואלון גל.

הטופ 100 | הורדת קובץ PDF מלא

הטופ 100
הטופ 100

המותגים האינטראקטיבים ביותר
עמודי הפייסבוק של נייקי וקליק הם כאמור עמודי הפייסבוק המסחריים הפופולארים ביותר. תקציב המדיה החברתית של שניהם מנוהל על ידי חברת גרייט, אות לכך שבסוכנות הדיגיטל עושים עבודה יוצאת דופן. במקום השלישי עמוד הפייסבוק של מותג נסקפה, חברת התקשורת בזק במקום הרביעי ובזק בינלאומי במקום החמישי. עמוד הפייסבוק של רשת מלונות ישרוטל שמנוהל ע"י חברת פה לאוזן של אבי עקיבא קסוטו רוזנברג, ממשיך עם עבודה סיסטמית, טובה ומדוברת ומתברג במקום השישי. לבקשת המשרדים, דירוג המותגים סוקר החל מהחודש יותר עמודים מסחריים.

דירוג המותגים | הורדת קובץ PDF מלא

דירוג המותגים
דירוג המותגים

דירוג הקבוצות
הדירוג סוקר קבוצות פייסבוק ישראליות סגורות ופתוחות כאחת, על פי פרמטר יחיד – מספר החברים. הפער בקרב הענקים של 'פשפשוק' ו'ישראל שלנו' ממשיך להתרחב, עמודי מותג 'פשפשוק' חולשים כדרך קבע על רשימת הקבוצות הפופולאריות. לפשפשוק אף עמוד אוהדים פופולארי. 'אמהות מבשלות ביחד' היא אחת הקבוצות הנישתיות הפופולאריות בישראל עם למעלה מ-271 אלף חברים. שתי קבוצות ענק נוספות שראויות לציון, הן 'אמהות קונות ביחד' – מועדון ההורים וקבוצת הרכישה הגדולה בארץ, המונה למעלה מ-169 אלף חברים וקבוצת הפייסבוק 'כל האמת על פרשת רצח תאיר ראדה ז"ל' שתופסת בחודשים האחרונים תאוצה ויראלית עם למעלה מ-210 אלף חברים.

דירוג הקבוצות | הורדת קובץ PDF מלא

דירוג הקבוצות
דירוג הקבוצות

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

6 תגובות לפוסט

6 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) ליבגני יש פרופיל לא עמוד. פרופילים יקבלו מדרג ייעודי החל מחודש הבא

    ישראלי העניין נבדק ותוקן והקבוצה תוצג בדירוג הקרוב

  2. איך זה שקבוצת :" כל האמת על פרשת רצח תאיר ראדה ז"ל"- לא מופיעה ברשימה? לקבוצה יותר מ-200,000 חברים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים