כך תקבלו V אימות לפרופיל או עמוד הפייסבוק שלכם בתוך 48 שעות

פרופיל מאומת בפייסבוק
פרופיל מאומת בפייסבוק

במידה וגם אתם מבלים את מרבית יומכם בתוך הרשת החברתית 'פייסבוק' סביר שנתקלתם לא פעם בעמוד או פרופיל שלצד שמו נראה V לרוב כחול. למי שלא בקיא, מדובר באות לכך שזהותו של העמוד או הפרופיל, אומתה על ידי חברת פייסבוק. מעבר לאימות, שבהחלט מרומם את האגו של בעלי הפרופילים ומנהלי העמודים, הפיצ'ר נועד לבדל בין "אושיות" ו"מותגים" לגולשים "רגילים". אולם גם כגולשים או בעלי עמודים מן המניין, תוכלו להתהדר ב-V המבוקש.

בפייסבוק ישנם שני סוגי אימותים: ה-V הכחול אימות וי כחול הוא הנפוץ שבהם ומאשר כי פייסבוק אימתה את זהותו של העמוד או הפרופיל. במקרים מסויימים פייסבוק גם נוהגת להציג V אפור וי אימות אפור, אימות ששמור בעיקר לעמודים מסחריים וכאלו של עמותות ומלכ"רים שונים ומטרתו להציג כי מדובר עמוד הרשמי של הארגון. ה-V האפור נהוג יותר בחו"ל ופחות נפוץ אם בכלל בישראל.

אימות העמודים והפרופילים שהושק לראשונה במאי 2013, שמור בעיקר לסלבריטאים, מוזיקאים, אנשי טלוויזיה, פוליטיקאים, אושיות ציבוריות ועוד, לצד עמודי מותגים שמשקיעים כספים רבים בפרסום בפייסבוק או לחילופין, כאלו שמייצגים עמודים רשמיים של גופי תקשורת גדולים, לרבות עמודים של תוכניות טלוויזיה (הישרדות, האח הגדול), תחנות רדיו, אתרי חדשות מרכזיים ועוד. אולם הדרך לקבלת V כחול גם אם אינכם כאלו, היא בהחלט אפשרית.

אימות העמוד לכאורה מגדיל את החשיפה האורגנית לתכנים (נכון לבדיקה ב-2014, כיום אין מחקר מבוסס בנושא), הוא יציג את העמוד או הפרופיל שלכם ראשון בחיפוש בתוך המנוע הפנימי של פייסבוק וגם יעניק לכם עדיפות מסויימת בתצוגת התגובות, אך בעיקר הוא מאפשר לבעלי תו התקן של פייסבוק להשתמש באפליקציית Facebook Mentions, אפליקציה ייעודית של הרשת החברתית שמיועדת לשימושם של המשפיענים ומאפשרת להם לנטר באופן נרחב יותר שיח אודותם ברחבי פייסבוק, לעשות שידורי וידאו חיים (שלאחרונה נפתחו גם לגולשים רגילים) ולנהל את כל הפעילות שלהם מתוך אפליקציה אחת. בשלב זה האפליקציה זמינה לבעלי חשבון מאומות עם מכשירים תומכי iOS בלבד.

להלן שלוש שיטות מרכזיות ומהירות לאימות עמוד או פרופיל:

1. Plata O Plomo: (נרקוס סטייל) במידה ואתם מפרסמים בפייסבוק, בסכום שעולה על 500$ ביום, סביר כי פנייה ישירה למנהל השותפים שלכם בפייסבוק שמטפל ו/או מסייע במיקסום הפעילות הפרסומית שלכם עם בקשה לאימות העמוד, תניב תוצאות מהירות. מבדיקה מול גורמים שונים, עולה כי הפעלת לחץ ישיר על פייסבוק, יכולה לסייע להם בזירוז אימות העמוד כבר בתוך 48 שעות. חשוב לזכור שתפקידם של מנהלי השותפים בפייסבוק הוא לגרום לכם להוציא כמה שיותר כסף על פרסום, רווחתם פחות רלוונטית בעיניהם, לכן גם מומלץ לבוא אליהם עם דרישה וטענה לגיטמית שבסיסה בכך שאי-אימות העמוד, פוגע בכם ובמותג אל מול המתחרים ובמידת הצורך אף להתנות את המשך הפעילות הפרסומית שלכם והגדלת היקפיה בקבלת "הטבות", ביניהן אימות העמוד.

Request a Verified Badge
Request a Verified Badge

2. חברים שעובדים בפייסבוק: בחברת פייסבוק ישראל תחת ניהולה של המנכ"לית עדי סופר תאני, עובדים מאות ישראלים בעשרות תפקידים שונים, מרביתם בפיתוח, חלק לא מבוטל מהם עוסק בניהול קשרי לקוחות ומפרסמים, אולם כולם, ככלל, יכולים לסייע לכם בהעברת הבקשה לגורם רלוונטי ואף לזרז את אישורה. חשוב לזכור שעבור פייסבוק מדובר בהליך שגרתי ופשוט למדי. לרשימת עובדי פייסבוק ישראל (רשימה חלקית) הקליקו כאן.

3. אושיות פייסבוק, גולשים מן המניין ועמודים פופולארים: לרוב פייסבוק אינה מאמתת באופן אוטומטי את הפרופילים של אושיות הפייסבוק, גם אם יש להם מאות אלפי עוקבים. מספר העוקבים הוא פקטור חשוב, אולם לא דיו בכדי לקבל חשבון מאומת. בגזרת העמודים הפופולאריים גם שם האימות לרוב אינו אוטומטי ומתבצע רק לאחר הגשת בקשה רשמית (אם בכלל). בפייסבוק בישראל ישנם מאות עמודי ענק עם מאות אלפי חברים וחברות, אולם גם במקרה הנ"ל לא דיו בכדי לקבל אימות.

כ'אושיות פייסבוק' או בעלי עמודי גדולים, תצטרכו להמחיש בפני פייסבוק את החשיבות של פועלכם. לרוב באמצעות הצגת שיח גם מחוץ לרשת החברתית, קרי אתר רשמי, קטעי עיתונות, ערך ויקיפדיה ואיזכורים באתרים חיצוניים. פייסבוק ידועים בכך שהם לא אוהבים שהגולשים שלהם יוצאים מתחומי הרשת החברתית, אולם במדד החשיבות והזכאות לאימות חשבון, פייסבוק דווקא מעדיפה לראות אסמכתאות של מבקש האימות, בעיקר מחוץ לרשת החברתית.

קראו גם: בעלי חשבון מאומת? כך תקבלו גישה לפייסבוק Mentions

על מנת לקבל אימות, מומלץ להקים עמוד נחיתה חיצוני תחת הדומיין שלכם, עם אודות מורחב על פועלכם, הטמעות של קטעי וידאו, איזכורים בתקשורת, הפניות חיצוניות לאתרים שבהם אוזכרתם ועוד. במקביל מומלץ לכתוב ערך ויקיפדיה עשיר ומפורט עליכם ו/או על עמוד הפייסבוק שלכם ולהוסיף הפניות רלוונטיות לערך שלכם מתוך ערכים קיימים בתוך ויקיפדיה. בכל מקרה מומלץ כי הערך יהיה אודות אינדיבידואל ולא "עמוד", מה שמגדיל את הסיכויים שזה יאושר על ידי ויקיפדיה.

חשבון מאומת בפייסבוק
חשבון מאומת בפייסבוק

ראוי לציין כי הויקיפדים הישראלים מחמירים ואינם מאשרים את מרבית הערכים שנכתבים. במידה והערך שכתבתם נפסל מפרסום, ניתן לערער על ההחלטה בפני הויקיפד האחראי (בדף השיחה), שם תצטרכו להבהיר את חשיבותו של הערך. לרוב ובמידה והחשיבות של הערך מובהרת, ויקיפדיה נוטה לאשר את פרסומו או לאחר שמתבצעת הצבעה בנושא בקרב המנהלים שלה. במידה ובכל זאת כשלתם בהעלאת ערך לויקיפדיה בעברית, תוכלו לכתוב ערך בויקיפדיה באנגלית, שם ידם של הויקיפדים קלה יותר על אישור הערכים ובלא מעט מקרים הערכים בויקיפדיה בשפה האנגלית אף אינם עוברים בדיקה אנושית.

בקשות לאימות עמודים עוברות סינון אנושי, לעיתים על ידי עובדי פייסבוק דוברי עברית, אך לרוב ע"י עובדי פייסבוק דוברי אנגלית או שפות אחרות שזהו תפקידם, כך שבמרבית המקרים העובד שהאימות שמאושר או נפסל לשיקולו הבלעדי, יסתמך על הקישורים שסיפקתם במועד הבקשה. ערך ויקיפדיה ואתר חיצוני הם כאמור הפקטורים המרכזיים בקבלת האימות.

במועד הגשת הבקשה, תתבקשו לבחור את טיב האימות: עמוד שבניהולכם או פרופיל אישי. לאחר מכן תתבקשו להעלות סריקה של תעודת זהות, דרכון או במקרה של חברה – מסמך רשמי על התאגדותה וכן גם לצרף קישור לאתר רשמי, שם מומלץ לשים קישור לערך ויקיפדיה או לאתר שמאגד את כל הפעילות שלכם. חשוב שלא לשים קישור לכתבה ספציפית, גם לא כזו שמופיעה באתרים כמו ynet, וואלה או כל אתר חדשות מוכר אחר. לאחר הגשה הבקשה, מומלץ להיכנס ולהתעדכן בסטטוס שלה ב-Support Inbox שם בין היתר תוכלו לדעת באם נדחתה, אושרה או שלפייסבוק נדרש מידע נוסף בטרם האימות.

קישורים להגשת בקשה לאימות: קישור ראשון, קישור שני. פייסבוק נוהגת להעלים קישורים כאלו לאחר פרסומם בפומבי, בעבר פייסבוק כבר הסירה את אחד הקישורים שפורסם במזבלה ואיפשר להגיש בקשה לאימות, כך שמומלץ להגיש את הבקשה מיד לאחר יצירת ערך בויקיפדיה והקמת עמוד נחיתה.

אזהרה חשובה: הישמרו משירותים שונים ברשת שמבטיחים לכם אימות לעמוד בתמורה לתשלום, מדובר בהונאות.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. תודה רבה לאחרונה יש הצפה של וי כחול הלוואי גם עליי למרות שלפי מה שנכתב אין לי ממש סיכוי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים