דירוג המשפיענים: הישראלים הפופולארים ביותר בפייסבוק לחודש ינואר 2016

דירוג המשפיענים
דירוג המשפיענים

לראשונה בישראל, המזבלה וחברת הניטור SpyTheNet, המתמחה במעקב ובמדידה של הנוכחות ברשת ומפתחת מערכת ייעודית לניטור שיחות ברשת, ביצוע מעקב אחר מתחרים וניתוח וניהול המוניטין, מציגות במסגרת דירוגי הפייסבוק את דירוג המשפיענים, דירוג ייעודי שיסקור מדי חודש את הפרופילים הישראלים הפופולארים ביותר ב'פייסבוק' וזאת במסגרת דירוג נוסף ונפרד מזה של העמודים והקבוצות.

דירוג המשפיענים, הוא הדירוג הראשון בישראל וכנראה גם בעולם שבוחן את כלל משתמשי הפייסבוק במדינה ומוציא מתוכם פלט של המשפיענים; "משתמשי העל של פייסבוק", אותם הוא מדרג על פי מידת ההשפעה שלהם ברשת החברתית. הדירוג שסוקר את ה-25 המובילים והמובילות, מתבסס על אלגוריתם ומתודה דומה לזו של דירוג העמודים בשילוב תבלינים סודיים של חברת SpyTheNet.

דו"ח משפיעני פייסבוק: ינואר 2016 [להורדת ה-PDF המלא]

משפיעני הרשת או אושיות הרשת, הפכו בתקופה האחרונה לאלה שעומדים בראשן של קהילות ענק, אחר חלקם אף עוקבים מאות אלפי אנשים. המשפיענים מתנהלים בעיקר בתוך פייסבוק אבל לא רק, הם גם באינסטגרם, בטוויטר ובסנאפצ'ט, חלקם אף הפכו את התואר הווירטואלי לקריירה כסטנדאפיסטים, חלקם בחרו לעבוד בתפקידים שונים במשרדי פרסום ומדיה חברתית והיו גם כאלו שכבר כיכבו בקמפיין, ואפילו בשניים.

בדומה לדירוג העמודים, דירוג המשפיענים עתיד למפות את פני פייסבוק בישראל. בבחינת הגולשים – הדירוג יאפשר להכיר דמויות חדשות ופופולאריות ששווה לעקוב אחריהן, וגם בבחינת מפרסמים ומותגים שמחפשים אושיות לשיתופי פעולה. אחד הטרנדים המדוברים כיום בעולם הפרסום והשיווק הדיגיטלי הוא "שיווק באמצעות משפיענים" (Influencer Marketing) ומטרתו העיקרית (גם אם לא מיושמת בפועל) היא להעניק לגולשים תוכן פרסומי חווייתי יותר עם ערך מוסף.

25 פרופילי הפייסבוק האינטראקטיביים ביותר בישראל
את המקום הראשון בדירוג תופס שלום פרץ, פעיל חברתי שעוסק רבות בהעלאת המודעות סביב ילדים עם תסמונת דאון וילדים אוטיסטים. הרשת מחזירה אהבה לתכניו של פרץ עם למעלה מ-14351 אינטראקציות בממוצע לכל סטטוס. במקום השני מתברג יבגני זרובינסקי, בעל מספר העוקבים הגבוה ביותר מבין כלל המדורגים. במקום השלישי התסריטאי רן אפלברג ובמקום הרביעי מאור לוי. את החמישייה הראשונה נועל גיא לרר, מנחה תוכנית 'הצינור'.

דו''ח משפיעני פייסבוק: ינואר 2016
דו"ח משפיעני פייסבוק: ינואר 2016

במקום השישי הקומיקאית גיתית פישר, במקום השביעי השורד והרכש החדש של משרד הפרסום 'בלינק' גיא גולד, במקום השמיני כתב Mako נתנאל אזולאי, את המקום התשיעי תופסת ליאת אלון, מי שנחשבת לאחת הנשים המוכרות והפופולאריות ברשת החברתית ואת העשירייה הראשונה חותם אביחי בראל, מהנדס חשמל באלביט.

הסופרת גלית דיסטל-אטבריאן מתברגת במקום ה-11, חברת הכנסת הצעיר סתיו שפיר מתברגת במקום ה-12, הסופרת והפובליציסטית מרסל מוסרי, אף היא דמות נשית מוערכת בפייסבוק, מתברגת במקום ה-13. דלית זריהן, יוצאת תוכנית הריאליטי 'היפה והחנון' מתברגת במקום ה-14, אבי ג'וני עזרי, קופירייטר ויוצר תוכן, מתברג במקום ה-15.

דו''ח משפיעני פייסבוק: ינואר 2016
דו"ח משפיעני פייסבוק: ינואר 2016
דו''ח משפיעני פייסבוק: ינואר 2016
דו"ח משפיעני פייסבוק: ינואר 2016

קורן וייט מתברג במקום ה-16, מוחמד זועבי, קרוב משפחתה של ח"כ חנין זועבי, מתברג במקום ה-17. השורד ונהג המונית לירון טילטיל במקום ה-18, האמן לירן ורדיאל מתברג במקום ה-19, ואת העשירייה השנייה חותמת אשת התוכן יסמין לוי, שהתחילה לאחרונה ג'וב חדש כמשנה לעורכת הראשית של אתר סלונה.

את המקום ה-21 תופס יותם זמרי, אושית פוליטית, אב לעולל מפורסם וקופרייטר במשרד הפרסום ענבר מרחב G. עמיר שיבי, מחלוצי הממים ומי שהיה הראשון לקבל את V האימות מפייסבוק בפרופיל פרטי, מתברג במקום ה-22. סניה ולדברג, מומחה לשיווק דיגיטלי, מתברג במקום ה-23, ירין יחזקאל במקום ה-24 ואת רשימת 25 המשפיענים חותם הסטנדאפיסט זוהר ביטון.

דו''ח משפיעני פייסבוק: ינואר 2016
דו"ח משפיעני פייסבוק: ינואר 2016

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

8 תגובות לפוסט

8 תגובות

  1. מי הגאון שעומד מאחורי האלגוריתם שיצר את הרשימה הזאת?
    תגלו לי, אני רוצה ללחוץ את ידו.
    מגיע לו פרס המתכנת הגרוע של העשור. ישר כוח!

  2. דירוג מוזר , מקום ראשון שעושה עבודה טובה וחשובה אך אינו מוביל דעה גם לא מבחינת כמות העוקבים וגם לא בכמות הפוסטים שהוא מפרסם – אחד לשבוע בערך…
    אז כן כל פוסט שלו מקבל הד גדול אבל זה בגלל שמדובר בסיפורים סוחטים ובקשות לעזרה לא בשום דבר הקשור להובלת דעה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים